AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Føler meg oppblåst i magen, som i tillegg er vond/øm. Det kjennes ut som om jeg har vært i slåsskamp og forventer nesten å se blåmerker hver gang jeg drar opp skjorta. Har hatt subkutan nåler i magen pga sykehusinnleggelse, men har vært uten siden mandag. Magen ser hoven ut også, navlen er litt trykt sammen pga det. Går på sm.stillende plaster og får morfin-tabl. 10mg. Er ellers øm i hele mageregionen, inkl. på sidene og kjenner det litt i rygg, armer og ben (følelse av å ha blitt banket opp/vært i slåsskamp/trent mye). Noen som har vært borti lignende og har tips? Er mindre vondt å stå, er ømmere og føler meg mer oppblåst når jeg sitter. Har vært en del sengeliggende pga sykehusinnleggelse forresten, kan det være derfor? Anonymous poster hash: fb5b3...6ec
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Føler meg oppblåst i magen, som i tillegg er vond/øm. Det kjennes ut som om jeg har vært i slåsskamp og forventer nesten å se blåmerker hver gang jeg drar opp skjorta. Har hatt subkutan nåler i magen pga sykehusinnleggelse, men har vært uten siden mandag. Magen ser hoven ut også, navlen er litt trykt sammen pga det. Går på sm.stillende plaster og får morfin-tabl. 10mg. Er ellers øm i hele mageregionen, inkl. på sidene og kjenner det litt i rygg, armer og ben (følelse av å ha blitt banket opp/vært i slåsskamp/trent mye). Noen som har vært borti lignende og har tips? Er mindre vondt å stå, er ømmere og føler meg mer oppblåst når jeg sitter. Har vært en del sengeliggende pga sykehusinnleggelse forresten, kan det være derfor? Anonymous poster hash: fb5b3...6ec Fenikkel-te har svært god effekt mot luft i magen. (Jeg vet ikke om din oppblåste følelse skyldes luft i magen, men det kan være verdt å prøve fenikkelte) 1 teskje fnnikkelfrø trekkes i 10 min i kokende vann i en kopp, frøene siles av, teen drikkes. Fenikkelfrø fås kjøpt på apotek. Jeg fikk selv dette rådet på sykehuset etter en operasjon. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Føler meg oppblåst i magen, som i tillegg er vond/øm. Det kjennes ut som om jeg har vært i slåsskamp og forventer nesten å se blåmerker hver gang jeg drar opp skjorta. Har hatt subkutan nåler i magen pga sykehusinnleggelse, men har vært uten siden mandag. Magen ser hoven ut også, navlen er litt trykt sammen pga det. Går på sm.stillende plaster og får morfin-tabl. 10mg. Er ellers øm i hele mageregionen, inkl. på sidene og kjenner det litt i rygg, armer og ben (følelse av å ha blitt banket opp/vært i slåsskamp/trent mye). Noen som har vært borti lignende og har tips? Er mindre vondt å stå, er ømmere og føler meg mer oppblåst når jeg sitter. Har vært en del sengeliggende pga sykehusinnleggelse forresten, kan det være derfor? Anonymous poster hash: fb5b3...6ec Obs! Viktig å bevege på seg (gå litt omkring) etter å ha inntatt fenikkelteen, slik at den får virket best mulig. Om du må ligge; snu på deg fra side til side med noen minutts mellomrom, slik at luften lettere får komme ut (om det er luft). Evt også prøv å massere magen forsiktig, og evt prøve å sitte på huk for å få ut luft. Har du nylig vært gjennom operasjon eller undersøkelse i mage eller områder deromkring?
Tabudrue Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Jeg leser sm. stillende opiater og magesmerter og det første jeg automatisk tenker på er, når var du sist på toalettet og hadde avføring og står du på fibertilskudd eller laksantia? Forøvrig mister man ganske stor mengde muskelmasse når man er sengeliggende så lite som et døgn, så hvis du har vært mer oppegående de siste par dagene passer det jo godt med å være stiv og støl i dag. Videre stiller jeg samme spørsmålet som gjensten over her^^
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Har ikke hatt operasjoner, var på noen undersøkelser (ultralyd, ct, røntgen, etc) i forrige uke, men er først denne uken jeg har hatt ubehaget. Avføring er som normalt, er ikke forstoppet og har ikke luft (men har samme følelsen som når man er oppblåst), er bare sabla øm og ubehaget kunne jeg klart meg fint uten... TS Anonymous poster hash: fb5b3...6ec
Gjest carried iclingin Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Har ikke hatt operasjoner, var på noen undersøkelser (ultralyd, ct, røntgen, etc) i forrige uke, men er først denne uken jeg har hatt ubehaget. Avføring er som normalt, er ikke forstoppet og har ikke luft (men har samme følelsen som når man er oppblåst), er bare sabla øm og ubehaget kunne jeg klart meg fint uten... TS Anonymous poster hash: fb5b3...6ec Det kan ikke skade å prøve fenikkelte, i tilfelle det er luft i magen som ikke får kommet seg ut. Hvordan vet du at det ikke er luft, når det er samme følelse som å være oppblåst? God bedring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå