Gå til innhold

Nikotintoleranse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt snus i nesten et år (egentlig ikke så mye da). Dumt jeg startet, men det er en annen sak. Har for det meste brukt 06 og en hel boks om dagen. Jeg utfordret meg selv da jeg skulle til utlandet. Tok ikke med meg en eneste snusboks (fikk selvfølgelig kraftige absitenser). Gikk 11 dager uten snus eller noen form for nikotin.

Jeg tenkte da at kroppen min var "renset". For morro skyld tok jeg meg som vanlig 06 da jeg kom hjem etter 11 dager uten. Det er jo ofte slik at man kjenner nikotinet i kroppen når man har gått lenge ute. Men jeg kjente absolutt ingenting i kroppen. Ingen avslappende følelse, ingen svimmelhet slik jeg gjorde da jeg begynte med snus.

Er det virkelig vanlig å utvikle en så høy toleranse for nikotin at man ikke merker noe som helst etter 11 dager "snusfaste"? Vil jeg aldri kunne opplevde nikotinrus igjen=? :sjokkert:

Ikke kom med formaninger om hvor dumt det er å snuse. Jeg vet det godt selv. Og det er heller ingen sterkere merker jeg kan bytte til, for 06 har veldig høyt nikotininnhold.

Anonymous poster hash: 990d6...df0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri snusa, så kan ikkje hjelpe med deg du egentlig spørr om. Sjølv om eg trur du ville merka det om du f.eks. gjekk ein måned uten, og så snusa. Men, vist det er rusen som er grunn til at du snuser, og du ikkje opplever denne meir - så kan du jo vurdere å bare slutte med heile snusinga?

Gjest sophia21
Skrevet

Skjønner godt hva du mener :P

Jeg har snust i noen år nå, men begynte i voksen alder. Veldig teit, I know.

Men tok sikkert et år før jeg skjønte jeg var avhengig. Begynte med mocca og snuste sjeldent, så første året fikk jeg stadig "snusrusen". Så hendte det jeg av og til fikk det om det var lenge i mellom eller jeg byttet til et sterkere merke. Men nå får jeg det aldri mer, heller ikke da jeg bodde utenlands og både snuste mye mindre og gikk noen uker uten snus nå og da. JEG syntes ikke jeg merket noen ille abstinenser (savnet det så klart), men de rundt meg kjøpte sigaretter til meg, hmm...

Så jeg har tenkt på dette selv. Følelsen man får når man ikke er så vant med snus er veldig god (synes jeg), men jeg tror jeg må gå laaang tid uten for å oppleve det igjen. Bruker også 06. Da jeg prøvde den første gang i fjor merket jeg den var sterk, og tenkte jeg måtte holde meg unna den. Det gikk jo bra.. :plystre:

Så ja, tror man bare stadig utvikler høyere toleranse, og det virker som den er der lenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...