Gå til innhold

Frekk sensor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du skal ta det opp med kjørelæreren, og daglig leder der borte. Man snakker ikke sånn til eleven under noen omstendigheter! Men om du prøver å kjøre opp en gang til og får samme fyren som sensor, la mobilen ligge å ta opptak mens du kjører så du får samtalen på tape, så går du anonymt til media. Payback is a bitch:P

Anonymous poster hash: 7bcb4...cf1

Da kan sensoren annmelde h*n for overvåkning eller noe sånt. Ingen har lov til å ta opp samtaler uten å opplyse at samtalen blir tatt opp

Anonymous poster hash: 6d990...385

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sensor skal ikke snakke slik. Selv om sensoren kanskje har en annen forklaring på hva som ble sagt og ment, har du opplevd situasjonen som ubehagelig. Fortell det gjerne til trafikklæreren din.

Håper sensoren også ga deg saklige tilbakemeldinger, slik at du vet hva du skal øve mer på.

Du kan få en annen sensor neste gang du kjører opp.

Lykke til neste gang! Øv masse!

Hilsen sensor.

Anonymous poster hash: 9f9a4...4c2
Skrevet (endret)

Tja..det kan jo alltids være et poeng. Jeg mener selv jeg ikke er farlig i trafikken. Kjører ikke aggressivt, senker fart og er hensynsfull. Tipper jeg er 100 ganger tryggere i trafikken enn disse verdensmesterne av noen 18-årige villbasser som skal teste bilen for fart straks de har fått lappen.

Mye av det man stryker på under en oppkjøring er rent pirk, og ofte gjør folk mer feil under en slik situasjon med sensor fordi de er nervøse. Tror også noen sensorer har markeringsbehov og har trynefaktor implementert i sin jobb.

Norge har de strengeste kravene til å få sertifikat i verden. Og dyrt. Hadde man kjørt opp i USA el England hadde man stått med glans.

Norge er blitt et paragrafrytter-land der alt detaljstyres til den minste ting.

Heldigvis er ikke alt "overordentlig" her og folk lar seg kjøpes. De 10 000 kronene jeg brukte var vel undte kroner. Angrer ikke ett sekund.

Har hatt lappen i 2 år nå og bank i bordet, aldri vært innblandet i uhell.

Anonymous poster hash: e25b1...f40

Jeg er til en viss grad enig med deg, likevel blir jeg litt skremt over at hvis man har penger nok, kan man få lappen, til tross for at man kanskje ikke kan kjøre bil/ferdes hensynsfullt i trafikken (sier ikke det gjelder deg, da jeg ikke vet hvordan du kjører).

Og det er nok noen sensorer som har markeringsbehov og pirker unødvendig, men det er også derfor det går an å klage. :)

Jeg tror ikke du helt har forstått poenget med bestikkelser...

Jo, det gjør jeg. Jeg tror ikke du helt har forstått innlegget mitt. :)

Det var nemlig ment til ham, og ikke til sensoren.

Endret av Acalewia
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Heh, hvordan reagerte sensor egentlig når du dro opp en bunke med 10 tusenlapper? :D

Og til OP: Dette skal ikke skje. Trodde ikke sensor skulle si noe som helst ang. kjøringa underveis, men spare det til slutten. Og dette skal uansett være konstruktivt og ikke fremstilt på den måten du rapporterer :/

Endret av Nightchill
Skrevet

Sensor skal vel strengt tatt hverken si stort om kjøringen eller gripe inn med mindre det oppstår en farlig situasjon eller at man kjører slik at det er uforsvarlig å fortsette.

AnonymBruker
Skrevet

Heh, hvordan reagerte sensor egentlig når du dro opp en bunke med 10 tusenlapper? :D

Og til OP: Dette skal ikke skje. Trodde ikke sensor skulle si noe som helst ang. kjøringa underveis, men spare det til slutten. Og dette skal uansett være konstruktivt og ikke fremstilt på den måten du rapporterer :/

Det var 20 stk 500-lapper. :D

Hadde pengene klare i lomma i tilfelle jeg skulle gjøre noe feil i oppkjøringen.

Var alftor nervøs. Rotet med sikkerhetssjekk før kjøring, overholdt vikeplikt i et kryss mens han som hadde retten på sin side ikke ville kjøre, jeg ventet og ventet..mens bilen bak meg la seg på hornet, jeg ble stresset og kjørte likevel. I tillegg rotet jeg for mye på en veeeldig trang parkering i en bratt bakke.

Anså det som sannsynlig at jeg ikke ville få godkjent.

Så jeg bare dro frem pengene slik at han så de og la de i jakkelommen hans. Sa ikke et ord eller så på han. Så bare tomt uti luften.

Han begynte å prate. Nevnte de feil jeg gjorde. Men sa at de ikke hadde så stor betydning for helhetsinntrykket, da han mente jeg kjørte trygt og hensynsfullt.

Fikk bestått. :-) Shaket hands, og ferdig med det..

• Liker 1
Skrevet

At det er sosialisme at staten står for sensorene. Det beste var at de ble leid inn av det private. Av kjøreskolene feks.

For noe pisspreik. Dette hadde ikke hindret bestikkelser i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var 20 stk 500-lapper. :D

Hadde pengene klare i lomma i tilfelle jeg skulle gjøre noe feil i oppkjøringen.

Var alftor nervøs. Rotet med sikkerhetssjekk før kjøring, overholdt vikeplikt i et kryss mens han som hadde retten på sin side ikke ville kjøre, jeg ventet og ventet..mens bilen bak meg la seg på hornet, jeg ble stresset og kjørte likevel. I tillegg rotet jeg for mye på en veeeldig trang parkering i en bratt bakke.

Anså det som sannsynlig at jeg ikke ville få godkjent.

Så jeg bare dro frem pengene slik at han så de og la de i jakkelommen hans. Sa ikke et ord eller så på han. Så bare tomt uti luften.

Han begynte å prate. Nevnte de feil jeg gjorde. Men sa at de ikke hadde så stor betydning for helhetsinntrykket, da han mente jeg kjørte trygt og hensynsfullt.

Fikk bestått. :-) Shaket hands, og ferdig med det..

Så for alt du vet kan du ha betalt 10 000 ekstra for lappen, som du ville fått i alle fall?

Anonymous poster hash: 82138...87b

AnonymBruker
Skrevet

Så for alt du vet kan du ha betalt 10 000 ekstra for lappen, som du ville fått i alle fall?

Nei. Den jævelen hadde strøket meg. Sensor av typen "jeg er viktig" og kommer til å stryke deg om jeg finner noe å utsette på kjøringen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Den jævelen hadde strøket meg. Sensor av typen "jeg er viktig" og kommer til å stryke deg om jeg finner noe å utsette på kjøringen.

Poenget mitt er fortsatt at du ikke vet om du hadde strøket eller ikke før du gav pengene, ut i fra hvordan du presenterer historien selv.

Før jeg kjørte opp sa kjørelæreren til meg: "når du har førerprøven er du helt alene i verden, ingen til å hjelpe deg!" . Jeg tror mange 18-åringer har godt av å høre noen si det før det virkelig gjelder, både når det gjelder oppkjøring og når det gjelder andre, store ting. Da kommer det bare an på en selv. Er man ikke flink nok, så er man ikke flink nok - uavhengig av hva noen sier til deg!

Når ser gjelder bilkjøring, så må man mest sannsynlig ut å kjøre når man har "dårlige dager" også. Ergo bør man kunne kjøre trafikksikkert selv om man har en "dårlig dag" på oppkjøringen. Er man ikke i form til å kjøre bil er man ikke i form til å kjøre opp heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan sensoren annmelde h*n for overvåkning eller noe sånt. Ingen har lov til å ta opp samtaler uten å opplyse at samtalen blir tatt opp

Anonymous poster hash: 6d990...385

Du har lov til å ta opp samtaler som du selv er en del av. Så lenge samtalen er mellom deg og en annen, er det ikke ulovlig å ta opp. Ta opp samtaler mellom andre er ikke lov.

Derimot vil det vel sannsynligvis stoppes hvis planen var å publisere det i media, fordi presseetikken har strenge regler mot bruk av sjult opptak. Da må det både være av særlig stor samfunnsmessig betyding, OG at sjult opptak var eneste måte og framskaffe opplysningene. At dette vil telle som en viktig nok sak kan sikkert være varierende fra redaksjon til redaskjon.

Det er altså ikke ulovlig å gjøre opptaket, men det kan være andre lover som gjelder for publiseringen/offentliggjøringen, også i lovverket (ikke bare i presseetikken). F.eks. kan det jo tenkes at en offentliggjøring vil kunne føre til anmeldelse for injurier etc. Men å ta opptaket for evt å videresende til kjøreskolen/trafikkstasjonen bør være lovlig.

Anonymous poster hash: a2d6d...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...