Gå til innhold

Frekk sensor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en kjøre-sensor her om dagen. Jeg kjørte og følte selv at det gikk helt fint og endte opp med "ikke godkjent", det er nå greit nok. Det jeg syntes var litt rart var at han kom med frekke kommentarer hele tiden, som "hvorfor har du i det hele tatt blitt sendt opp til førerprøve, du er virkelig ubehagelig å sitte på med" og "du skjønner ingenting, bare kjør videre". Han snakket som en leder (hva heter de?) i millitæret. Følte meg rett og slett dum. Andre jeg har kjørt med, sier jeg kjører veldig fint og behagelig.

Syntes dere dette er en fin måte å behandle nervøse, spente 18-åringer?

Jeg ble skikkelig lei meg , ikke pga jeg strøk, meg fordi han behandlet meg skikkelig dritt. Virket som om han godtet seg over å gi meg stryk!

Anonymous poster hash: 1954d...1dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Din kjørelærer har meldt deg opp siden h*n synes du er klar.

Jeg hadde sagt ifra til kjørelæreren,eller kjøreskolen din.

Anonymous poster hash: bd2b7...1fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke gjøre som meg.

Hadde strøket 1 gang. Hadde ikke råd til å stryke en gang til pga jobbtilbud.

Ga sensor 10000 kr cash i "gave" etter neste oppkjøring for at han skulle gi meg godkjent.

Alt kan kjøpes for penger folkens...

Anonymous poster hash: e25b1...f40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henrix

Haha- setningen "du skjønner ingenting, bare kjør videre" var litt drøyt, uansett om du kan kjøre eller ikke.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo drøyt. Si ifra til kjørelæreren.

Anonymous poster hash: 07152...d6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novacane

En sensor skal overhodet ikke snakke til deg på den måten, det kan bidra til at man blir mer nervøs og kjører dårligere enn det man kanksje ville gjort. Å kjøre opp er fra før av en ganske ubehagelig og skummel opplevelse for mange fra før av, og da trenger man ikke sensorer som gjør det hele værre. Si i fra til kjørelærer så han/hun evt kan ta det videre til oppkjøringsstedet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre som meg.

Hadde strøket 1 gang. Hadde ikke råd til å stryke en gang til pga jobbtilbud.

Ga sensor 10000 kr cash i "gave" etter neste oppkjøring for at han skulle gi meg godkjent.

Alt kan kjøpes for penger folkens...

Du hadde ikke råd til å stryke igjen, men du hadde råd til å gi ham 10000 kr? :klo:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du hadde ikke råd til å stryke igjen, men du hadde råd til å gi ham 10000 kr? :klo:

Jepp..et jobbtilbud der jeg måtte ha sertifikat i jobben. Men tilbudet stod ved lag kun en kort tidsfrist, ellers ville jobben gå til noen andre.

Ergo var 10000 ikke så mye i det store bildet når en ble sikret jobb med 500000 i året. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at du skal ta det opp med kjørelæreren, og daglig leder der borte. Man snakker ikke sånn til eleven under noen omstendigheter! Men om du prøver å kjøre opp en gang til og får samme fyren som sensor, la mobilen ligge å ta opptak mens du kjører så du får samtalen på tape, så går du anonymt til media. Payback is a bitch:P

Anonymous poster hash: 7bcb4...cf1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..et jobbtilbud der jeg måtte ha sertifikat i jobben. Men tilbudet stod ved lag kun en kort tidsfrist, ellers ville jobben gå til noen andre.

Ergo var 10000 ikke så mye i det store bildet når en ble sikret jobb med 500000 i året. :laugh:

Åja, sånn ja! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ikke er flink nok til å kjøre bil til at du består oppkjøringa (som ærlig talt egentlig ikke er så vanskelig hvis man har kjørt litt bil), er det da fornuftig å slippe deg ut på veiene på egenhånd? :klo:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Men hvis du ikke er flink nok til å kjøre bil til at du består oppkjøringa (som ærlig talt egentlig ikke er så vanskelig hvis man har kjørt litt bil), er det da fornuftig å slippe deg ut på veiene på egenhånd? :klo:

Jeg tror ikke du helt har forstått poenget med bestikkelser...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke du helt har forstått poenget med bestikkelser...

Et bevis på at det ville være lurt å la det private ta seg av slike jobber som sensor, ikke sant?

Anonymous poster hash: 5b336...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Et bevis på at det ville være lurt å la det private ta seg av slike jobber som sensor, ikke sant?

Hva mener du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva mener du nå?

At det er sosialisme at staten står for sensorene. Det beste var at de ble leid inn av det private. Av kjøreskolene feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

At det er sosialisme at staten står for sensorene. Det beste var at de ble leid inn av det private. Av kjøreskolene feks.

Hvem har sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja..det kan jo alltids være et poeng. Jeg mener selv jeg ikke er farlig i trafikken. Kjører ikke aggressivt, senker fart og er hensynsfull. Tipper jeg er 100 ganger tryggere i trafikken enn disse verdensmesterne av noen 18-årige villbasser som skal teste bilen for fart straks de har fått lappen.

Mye av det man stryker på under en oppkjøring er rent pirk, og ofte gjør folk mer feil under en slik situasjon med sensor fordi de er nervøse. Tror også noen sensorer har markeringsbehov og har trynefaktor implementert i sin jobb.

Norge har de strengeste kravene til å få sertifikat i verden. Og dyrt. Hadde man kjørt opp i USA el England hadde man stått med glans.

Norge er blitt et paragrafrytter-land der alt detaljstyres til den minste ting.

Heldigvis er ikke alt "overordentlig" her og folk lar seg kjøpes. De 10 000 kronene jeg brukte var vel undte kroner. Angrer ikke ett sekund.

Har hatt lappen i 2 år nå og bank i bordet, aldri vært innblandet i uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...