Gå til innhold

Ubehagelig tigging.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en ubehagelig situasjon for to uker siden.

Det ringte på en blid rom-kvinne på døra veldig tidlig (jeg var trøtt), da jeg åpnet holdt hun fram et par kjoler hun ville selge meg. Den ene hadde fortsatt en merkelapp med Lindex. Jeg svarte høflig tilbake at jeg ikke var interessert.

Da latet hun som at hun ikke forstod hva jeg mente og kom helt opp i døra og holdt kjolen opp til meg som om jeg ville prøve den. Den var alt for liten, men hun sa at hun hadde flere et annet sted, tok fram et målebånd og begynte å ta mål. Så plutselig hørte jeg en lyd fra stua, da gikk jeg inn og så to rom kvinner som hadde gått rundt gjennom hagen og inn terrassedøra.

Med den første kvinnen på slep gikk jeg inn i stua og måtte skyve de ut av stua, fikk låst døra og måtte skyve hun som solgte klær ut. Så måtte jeg dytte de hele veien ut av porten.

De var hele tiden høflige og blide, men jeg ble livredd. De var på ingen måte voldlige, men jeg vil bare si til de som bagateliserer tigging, at mange av oss synes dette kan bli veldig ubehagelig.

Anonymous poster hash: c204b...2b6
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

D skulle faen meg ringt politiet, så jævla frekt!!!!!!!

Anonymous poster hash: c8226...ea5

• Liker 12
Skrevet

Kremt...dette høres ut som en avledningsmanøver for å kunne forsyne seg i huset ditt.

En som holder deg opptatt og to som stjeler.

Ikke fordi at de er romfolk, men de hadde ingen legimitim grunn til å ta seg inn i huset ditt uten din tillatelse.

Du burde ha ringt politiet. Men det er bra at du advarer så andre blir bevisst og kan passe seg!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det der var et innbrudd av verste sort.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Har du lagt merke til at noe ble borte? Det høres ut som at de gikk inn for å stjele fra leiligheten din! Ta kontakt med politiet! Og lokalavisen, så du kan advare andre mot det samme!

Edit: La til noe.

Endret av super-s
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De hadde ikke stjålet noe, men jeg ringte likevel. De sa at det var fint at jeg ga beskjed. I lokal avisa stod det en linje om at en kvinne hadde ringt politiet på grunn av det hun opplevde som påtrengende selgere fra Romania. Som om jeg var overfølsom eller helt dust.

AnonymBruker
Skrevet

De er ganske smarte, de later som de er klønete og bare vil selge noe. På den måten er det ikke lett å ta de for innbrudd. Samtidig så unngår de konfrontasjon. Når jeg gikk inn i mot stua spilte hun dum og holdt meg litt fast med målebåndet. Det er sikkert mange av de som er fattige, men disse var proffe.

• Liker 1
Skrevet

De hadde ikke stjålet noe, men jeg ringte likevel. De sa at det var fint at jeg ga beskjed. I lokal avisa stod det en linje om at en kvinne hadde ringt politiet på grunn av det hun opplevde som påtrengende selgere fra Romania. Som om jeg var overfølsom eller helt dust.

Påtrengende selger???!!!!!

Hva F''*n er det??

Jeg ville også ringt politiet. Dvs, jeg hadde latt bikkja gnage seg ferdig først - så hadde jeg ringt politiet.

Å ta seg inn i huset til noen uten lov og rett er ikke hverken salg eller tigging. Det burde etter alle forstandig mål bli regnet som innbrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for sent å ringe politiet, de ønsker nok å få dette rapportert.

Anonymous poster hash: 78ecd...bff
Skrevet

Noe så frekkt!!! Å gå inn i stua til folk.

Må nok låse alle dører selv om det er varmt ute.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor var dette? :sjokkert:

Jeg har opplevd påtrengende folk som skal selge meg noe ræl, men aldri at flere har tatt seg inn i mellomtiden. Men terrassedøra mi står ofte åpen nå om sommeren, så det må jeg nok være obs på. Har bikkje som er i overkant glad i besøkende, da, får slippe henne løs på dem om noen kommer. Men skummelt er det jo, jeg blir alene i ukene fremover mens mannen er på jobb...

Anonymous poster hash: 76787...8da
  • Liker 1
Skrevet

I lokal avisa stod det en linje om at en kvinne hadde ringt politiet på grunn av det hun opplevde som påtrengende selgere fra Romania. Som om jeg var overfølsom eller helt dust.

Da hadde jeg kontaktet lokalavisen for å fortelle hva som faktisk skjedde sånn at folk ble advart..

• Liker 2
Skrevet

Dette er tradisjonell taktikk. Mange slike eksempler.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du ikke bare nei takk og så lukket døra med en gang?

Anonymous poster hash: 4c1fc...42d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I USA har man rett til å beskytte seg mot "trespassing", i verste fall ved å skyte. Hadde nesten vurdert å jage dem ut med hagla,

Anonymous poster hash: 27a1d...85f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke tigging. Det er innbrudd eller innbruddsforsøk. Kanskje politiet misforsto samtalen din.

Det er proffe folk du har hatt på besøk.

"Pågående tigging" er jo feil merkelapp.

Anonymous poster hash: 064ec...4c8
  • Liker 1
Skrevet

Neste gang gir du drittkjerringa et slag midt i trynet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du ikke bare nei takk og så lukket døra med en gang?

Anonymous poster hash: 4c1fc...42d

Hun virket så liten og vever, tenkte at om jeg var tålmodig ville hun gi opp og gå sin vei.

Skrevet

Noe så frekkt!!! Å gå inn i stua til folk.

Må nok låse alle dører selv om det er varmt ute.

I alle fall ikke åpne døra for ukjente.

AnonymBruker
Skrevet

Er skrekkelig mange tiggere ute og går om dagen. Mener at jeg har lest om en lignende hendelse tidligere. Man får ikke gå i fred på matbutikken engang, uten at noen kommer og prøver å svindle deg.

Jeg sjekker alltid vinduene i rommene som peker ut mot utgangsdøren, for å se hvem som ringer på. Er det noen jeg ikke kjenner, så lar jeg være og lukke opp. Tar alltid opp mobilen og er klar til å ringe hvem det måtte være, til de har forlatt tomten.

Litt paranoid kanskje, men bedre enn å få stuen full av banditter.

Anonymous poster hash: fecd8...ca3
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...