Gå til innhold

Kjøpe leilighet i London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen her som har kjennskap til eiendomsmarkedet i England?

Jeg jobber som frilansjournalist og har lyst til å flytte til England. Tenkte da selvfølgelig på å leie leilighet, men så kom jeg over denne leiligheten til ca. 70.000 kroner.

Det er noe ala andelsleilighet i Norge med fellesgjeld som betales gjennom husleien hver måned, og skal jeg leie så blir jo fort husleie på det samme beløpet, så det eneste jeg får ekstra er innskuddet (som jeg allerede har oppspart).

Men det jeg lurer på er om slike leiligheter er et godt kjøp? (Jeg kikket for øvrig rundt i området på Google streetview og det så ikke ut som et slumområde akkurat.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den var jo til slutt rådyr, og koster over 300 pund i uka...

Anonymous poster hash: 641be...2ab

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt kontakt med en advokat som er spesialist på eiendomsrett og fått han til å vurdere betingelsene for meg. Du bør også tenke på at du er frilanser og dermed ikke har fast jobb. Jeg eide en gang en leilighet med fellesgjeld, riktignok i Norge, men det ble salig dyrt etterhvert. Fikk solgt den, heldigvis. Du kan også bli ansvarlig (rent teoretisk) for andre andelseieres gjeld hvis de ikke betaler, med mindre borettslaget har forsikringer mot dette. Slik er det i Norge ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt med å leie en studioleilighet eller en ettroms, tror jeg, og så sondert terrenget litt. Sikkert lettere å plukke opp tips og høre om leiligheter til salgs som passer for deg når du er der borte.

Anonymous poster hash: 1c587...fea
Skrevet

£8.000 i innskudd, ja. Totalpris er £229.000.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan leie ut det ene rommet til en god pris, er høye leiepriser i London generelt sett.

Men det virker som en dårlig løsning å betale ned via husleie på denne måten. Det står i annonsen at leiligheten er egnet for folk med unsufficient credit record, dvs. folk som ikke får lån i banken. Da har du nok flere slike som naboer, og det er gjerne slike folk som ikke får til å betale regningene sine .. :/

Anonymous poster hash: 832a4...9d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...