Gå til innhold

De som har tatt årsstudium i psykologi


Gjest La La La

Anbefalte innlegg

Gjest La La La

Noen som har tatt årsstudium i psykologi og deretter profesjonsstudium? Har lyst til å ta åsstudium i psykologi, og deretter profesjonsstudium i tromsø, og må vel ha A på alle eksamener. Skal ta opp fag fra vgs først, men vil forberede meg til årsstudiumet samtidig. Så jeg har noen spørsmål:

- Hvor kan jeg få tak i bøkene som jeg trenger på årsstudiumet?

- Vet at man må jobbe utrolig mye, men hvor mange timer satt du med lekser pr dag for å oppnå toppkarakterer?

Blir utrolig takknemlig for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor tar du årsstudium?



Anonymous poster hash: 61a78...726
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensumlistene ligger på nettsiden til uit. Så kan du kjøpe dem på nett, eller få en bokhandel til å bestille de for deg. Eller kjøpe de på bokhandelen på universitetet hvis du bor i Tromsø.

Hvor mange timer man sitter og leser varier sikkert veldig. Og ikke minst hvor effektivt du jobber. Jeg fikk toppkarakterer, da var jeg på alt av forelesninger og satt på uni og leste 4-5 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt hvor mye man må lese. Noen får aldri toppkarakterer selv om de prøver flere år på årsstudiet. Andre tar det greit, men jeg tror alle som får det til jobber mye.



Anonymous poster hash: 61a78...726
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe pensumbøkene mine. Men seriøst, sjekk ut annonser på uit.no Tavla, og på facebook-sider. Mye billigere å kjøpe brukte pensumbøker til halv pris. Om det er noen du ikke får tak i, selger de bøkene billigst på Akademisk Kvarter på UiT. Dyrere å kjøpe de hos Notabene/Ark f.eks.

Det er veldig forskjellig fra person til person hvor mye man må lese. Men for toppkarakter må du jobbe jevnt og trutt. Det er mye pensum. Noe er tungt å lese på engelsk, annet er enkelt :) Så har du jo litt ex.phil og litt felleskurs helsefag i tillegg du må konsentrere deg om. Smart å være på forelesninger og seminar da, selv om at ikke alle foreleserne er like gode.



Anonymous poster hash: 9b9e7...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det fint å bruke 4. utgave av The Science of Mind and Behavior?



Anonymous poster hash: 5d874...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...