Gå til innhold

Olje med solfaktor

Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Ser dette selges en del steder, men vil ikke tiden man kan være ute i solen forkortes sterkt når solfaktoren er i olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Snerk

Usikker. Anyways, anbefaler deg ikke å kjøpe Hawaiian Tropic sine sololjer med faktor, helt forferdelig lukt og klissete konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Anyways, anbefaler deg ikke å kjøpe Hawaiian Tropic sine sololjer med faktor, helt forferdelig lukt og klissete konsistens.

Disse oljene er jo helt fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte Eucerin Transparent spray spf 30. Den er oljete i konsistensen. Jeg ble fort brent, til tross for den høye faktoren, og jeg tror det var fordi den er ganske oljete. Kommer ikke til å kjøpe den igjen...

Anonymous poster hash: ee193...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett bare sololje, i alle fall på sensommeren. Piz Buin sin, den kom ganske dårlig ut for en del år siden vedrørende uva filter, men den har skiftet uva filter etter testene som ble gjort så nå er vel den sololjen som kommer best ut av "billigkremene". Smører man seg ofte og med rett mengde er sololjene like safe som solkrem, men her er det mange som feiler litt fordi sololjen er mer klissete som gjør at de smører for lite på. I dag finnes det også sololje med ganske høy faktor (opp til 40 tror jeg) så man trenger verken å steke eller koke huden sin eller se ut som Tom Jones selv om man bruker sololje.

Jeg har i alle fall aldri blitt steikt eller brent av sololje men det kommer jo selvsagt an på hudtypen din og hvordan huden reagerer på solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Snerk

Disse oljene er jo helt fantastiske!

Elsker Hawaiian Tropic-produktene, men den olja var et helvete uten like, sand og lo klistret seg som lim. Har dog bare prøvd den med solfaktor 15 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Greia er at jeg ikke kjøper dyretestede produkter, og at de fleste som ikke er dyretestet kommer i faktor 40 o.l. Men Alba Botanica har en sololje i faktor 15, så jeg bare lurer på om det er trygt å bruke. :) Jeg blir så og si aldri solbrent, bare brun, men vil jo ikke ha hudkreft eller rynker.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har piz buin sin olje i faktor 15.. Det føles ikke som om den beskytter like godt som krem, derfor holder jeg meg til det. Bruker kanskje oljen på slutten av spaniaturen jeg skal på snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Sikkert bare meg som har litt noia. Husker moren min som kokte seg i olje på 80-tallet. :P Men denne fra Alba Botanica er en kokosolje som vel skal ha naturlig solfaktor også. Hvis det stemmer da, har ikke funnet gode kilder på det, bare lest det i tråder her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teora

Jeg har Alba sin dry coconut oil med faktor 15, og har ikke blitt brent når jeg har brukt denne på armene. Har riktignok ikke testet den på sjøen eller noe, men jeg er relativt blek, og overlevde noen timer i parken midt på dagen.

Bonus/ulempe: Den lukter slik jeg drømmer om at Hawaii og Pina colada lukter, så du får skrekkelig lyst på en kokos- og ananasbasert drink og lange sandstrender umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...