AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har pusset tenna med vanlig tannbørste til nå. Begynte å bruke min elektriske igår, blødde mye da og idag. Har tannkjøttproblemer. Tar den elektriske bedre enn en vanlig? Er det derfor jeg blør nå?Anonymous poster hash: 5d219...d62
Gjest Blubberella Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Jeg vil tro det bare er en overgangsperiode. Dersom man ikke pleier å bruke tanntråd vil man blø en del når man begynner å bruke det jevnlig, og det samme gjelder sikkert å gå over fra vanlig til elektrisk tannbørste. Du får prøve ei stund til og se om det gir seg.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vil ikke anbefale elektrisk tannbørst i det hele tatt. Brukte det selv i 4 år etter anbefaling fra en tannlege faktisk. Har aldri hatt tannhalser, eller skader på tannkjøttet tidligere i mine 40 år. Nå plages jeg med stygge tannhalser og ising fra nesten alle tennene :-( Trodde det var noe jeg gjorde feil. Pusset for dårlig, for lite eller noe sykdom av noe slag. Testet for det meste uten å finne en forklaring på problemet. Men så byttet jeg tilfeldigvis tannlege og denne fraråder sterkt elektrisk tannbørst, siden de er for hard mot tenner og tannkjøtt. Har måtte fylle opp veldig mye tannhalser siden de var blidt så dype og stygge. Ikke hull, men de iset så fert at jeg ikke kunne drikke hverken varmt eller kaldt. Dyrt ble det også. Disse tannhalsfyllingene ramler lett ut igjen og flere har måtte byttes ut etter bare et par år. Har kastet min elektriske tannbørste og gått over til den mykeste tannbørsten på markede. Må og bruke munnskyll og tannkrem mot ising for å lindre noen av plagene. Angrer bittert på at jeg brukte en slik tannbørste så lenge.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 De aller fleste tannleger anbefaler elektrisk tannbørste, og det er det en grunn til! Hvis man er redd for pusseskader, så har Oral-B også et "sensitive" børstehode som er veldig mykt. Dette anbefales for folk med tannkjøttsproblemer Anonymous poster hash: 11f69...435
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 De aller fleste tannleger anbefaler elektrisk tannbørste, og det er det en grunn til! Anonymous poster hash: 11f69...435 De fleste ? Har du spurt mange eller er det reklamekampanjene fra de elektriske tannbørstene du henviser til ? Jeg har vært hos tilsammen 4 tannleger. Kun en av den anbefalte elektrisk tannbørste noen år tidligere, nå anbefaler heller ikke denne tannlegen slik tannbørste lengre. Har også vert hos to stk kjevespesialister. Disse to var også imot elektrisk tannbørste. I tillegg har jeg en bekjent som er tannlegespesialist innen kjeve og tenner. Da jeg fortalte at jeg hadde brukt slikt tannbørste grøsset hun. Slikt ødelegger bare tannkjøttet mente hun. Så hos de 7 jeg har vært hos er det nå ingen av dem som anbefaler dette. Men heller myk vanlig tannbørste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå