Gå til innhold

Miljø og utviklingsstudier eller sosionom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt utviklingsstudier på førstevalget, på grunnlag av arbeid på barnehjem i India.

Andrevalget har jeg søkt sosionom, da jeg godt kunne like å jobbe som gruppeterapaut eller familieterapaut.

For en uke siden snakket jeg med ei som jobber som psykisk sykepleier, hun mente helsevesenet gikk vekk fra å ansette sosionomer som terapeuter og at de oftest ble ansatt i NAV.

I dag leste jeg litt om utviklingsstudier, og jeg finner virkelig ikke noe positivt om det, og at det bare et bortkastet da man kan ta andre utdanninger som gir jobb.

Er det noen her med erfaring fra et av områdene? Eller som har råd å komme med?

Føler jeg har driti meg regelrett ut.

Anonymous poster hash: 33c14...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut som to lekeutdannelser for folk som studerer bare for å studere, og uten tanke på praktisk bruk i arbeidslivet.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som to lekeutdannelser for folk som studerer bare for å studere, og uten tanke på praktisk bruk i arbeidslivet.

Hvor får du det fra at sosionom er et lekestudie? (Jeg kan ingenting om utviklingsstudier, så jeg kan ikke uttale meg om det)

Men den jobben sosionomer gjør over hele landet både med ungdom, innvandrere, kriminelle, arbeidledige, i skoler, i barnevern, på institusjoner ++ - det er ingen lek.

Jeg er selv sosionom, og ville ikke valgt anderledes i det hele tatt. Starter til høsten på master i sosialt arbeid for å kunne bidra høyere opp i systemet da jeg har innsett at endring også må skje i systemene og ikke bare i enkeltmenneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert vernepleien ? Tror det hadde passet bedre med det du tenker å bruke det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus