Makrell Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Ville dere ha anbefalt å ha med en 10 mnd gammel baby til Amsterdam? Er det en grei by å ha med en baby til?
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Så lenge dere ikke tar den med inn i visse barer så...
marsy Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Har ikke vært med baby i Amsterdam, men har reist med baby til andre steder. Anbefaler å ha med en bæresele både til flyreisen, men også for steder der vogn ikke alltid er like lett å ta med (f.eks. inn på gamle severdigheter eller museer der det kan være litt trangt eller mye folk. Hvis dere har en lett reisevogn er det også bedre enn en stor barnevogn. Siden leggetid er kl 19 hos oss, gjorde vi alt kveldstell og mating på hotellet, og la småen i vogna. Da kunne vi trille ut og spise middag sammen på kvelden. Fungerte kjempefint. Valgte restauranter som hadde uteservering eller god plass mellom bordene. Og spurte selvfølgelig på restauranten om det var ok å ta med vogn. Siden vi spiste tidlig middag var det også godt med plass i de fleste restaurantene.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Vi var der med 7 mnd gammel baby sist. Var en fin tur, men det er ikke en spesielt barnevognvennlig by. Jeg har bodd der i mange år, og så kom jeg tilbake med barn i vogn, og opplevde at jeg måtte finne helt andre ting å gjøre, for "mine" steder var ikke egnet for oss lenger pga lange, smale trapper (som du har i nesten alle bygg, svært få heiser i denne byen). Stellerom er det dårlig med - vi måtte krangle oss inn på stellerommet i Magna Plaza, det flotteste kjøpesenteret i byen. Måtte trykke på en alarmknapp og få noen til å låse opp rullestolinngangen og handicapptoalettet for å i det hele tatt komme oss inn til toalettområdet med barnevogna. Men når det er sagt, kan det bli en kjempefin tur likevel! *Bruk bæresele når dere skal på steder med mange folk (f.eks. markeder og slikt), og trill rundt i parker og romsligere steder, fint å ta trilleturer langs kanalene, og sitte på utekafé og hvile beina i ny og ne. *Vondelparken er HERLIG å trille i, ta med mat, litt vin, og slapp av litt der en stund! Av og til viser de utendørskino der, og det er ofte konserter, barneteater el.l. som er gratis. *Dyrehagen Artis er veldig barnevennlig og fin for voksne. Her kan man godt være en stund. *Ta toget en halv time vestover, og dere er på stranda i Zandvoort! Toget stopper like ved stranda, dette er kjempepraktisk og lettvint. Anonymous poster hash: 50f88...ba2
Makrell Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2013 Tusen takk for svar, AB og Marsy! Planen er å bruke bæresele en god del. Supre tips til hva vi kan gjøre i Amsterdam, AB. Da tror jeg vi går for tur 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå