Gå til innhold

Den ene kaninen min mister pelsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kaniner, begge dverg; en liten og en ennå mindre for å kunne forklare best mulig. Den minste er ca et halvt år, den andre er 2,5.De siste dagene har den minste kaninen min røytet jevnt men mye. Når jeg plukket henne opp nå da jeg synes pelsen var ekstra sjuskete nettopp så jeg at hun har store hårløse flekker under buken, på bakparten og på begge sidene. Huden er ikke rød eller irritert, og den andre kaninen har ingen hårløse flekker i det hele tatt. Begge er flittige med pelsstell og de bor ute i samme buret. Ikke er jeg videre full av pels etter å ha plukket henne opp heller.

Kan jo legge til at begge kaninene har samlet pelsen sin i et rom på kaninburet, nå også denne pelsen som tydelig kommer fra den minste kaninen er samlet her. Har ikke sett på dette som noe faretegn hittil da den eldste kaninen har gjort dette i årevis og har aldri hatt noen helseproblemer.

Jeg flyttet også uteburet i går, så kan jo være hun er stressa, men så mye pelstap for stress? Og hadde det vært midd så burde jo den andre vært angrepet også?

Noen ideer? Blir en tur til dyrlegen i morgen, men frem til dette burde jeg være mer bekymret? Hun hopper rundt som vanlig og drikker og spiser som ellers. Kan det ha vært noe hun har spist?

Anonymous poster hash: 3f1ed...b7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn ble rotta mi da den hadde kreft.

Anonymous poster hash: c92c7...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Kaninen min begynte av og til å nappe av seg pelsen og lage et rede. Hun hadde vel noen instinkter som sa at hun måtte forberede seg til unger, selv om hun ikke var drektig.

Den andre gangen hun mistet hår var da hun ble gammel og døde. Da virket hun rufsete og mer passiv og en dag fant jeg henne kald i luftegården.

Anonymous poster hash: f016e...a86
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hun er 6 mnd, har ingen tro på at hun har kreft eller skal dø sånn ut av det blå=/

Anonymous poster hash: 3f1ed...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Adferdsforandringer uten synlig grunn tas opp med dyrlege!

Anonymous poster hash: 1e73c...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...