Gå til innhold

Skal menn bruke forlovelsesring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid trodd bare kvinnene skulle bære forlovelsesring, men har hørt om flere menn nå som bruker. Hvordan skal de se ut i forhold til gifteringen? Er det nødvendig? Syns det blir litt rart jeg.

Anonymous poster hash: e3fad...44c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme forlovelsesring som giftering. Min synes det er stas og ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke vant med noe annet enn at de og skal bære forlovelsering?

Anonymous poster hash: e4b74...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rarere at bare en av partene går rundt med en ring som symboliserer et så fast forhold at man er på vei til å gifte seg, og jeg synes det har blitt vanligere nå enn før at bare damen har forlovelsesring (skylder på amerikansk innflytelse, men det er ikke sikkert det bare er det som er greia). Vi brukte ikke forlovelsesringer, men skulle vi hatt det ville de gått videre til gifteringstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært vant med at begge bruker en glatt forlovelesesring, men nå er vel trenden at kvinnen ønsker å bli fridd til med diamanten over alle diamanter, og at bare hun bærer ring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her har vi begge forlovelsesring, mannen var helt klar på at han også ville markere forlovelsen på den måten. Jeg gifter meg forøvrig med en amerikaner.. ;) For å svare på spørsmålet om menn -skal- bruke ring så synes jeg det får være opp til hver enkelt, begge deler er vanlig i min omgangskrets. Personlig synes jeg det er litt rart at kvinnen skal gå rundt å være "holdt av/markert/utvalgt/whatever", men ikke mannen.

Anonymous poster hash: 611f3...d92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt tilfelle, vet jeg at det vil komme en diamantring som frieriring, mens jeg i bryllupet vil få en giftering.Jeg liker tanken på at vi begge går med noe som symboliserer at vi er forlovet, men hva synes dere om at han bruker gifteringen som forlovelsesring og jeg har en egen?

Anonymous poster hash: a1465...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Vi har matchende forlovelsesringer som ble brukt igjen under vielsen. Så mao, har ikke gifteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle, vet jeg at det vil komme en diamantring som frieriring, mens jeg i bryllupet vil få en giftering.Jeg liker tanken på at vi begge går med noe som symboliserer at vi er forlovet, men hva synes dere om at han bruker gifteringen som forlovelsesring og jeg har en egen?

Anonymous poster hash: a1465...5c5

Det går vel helt fint. Tror mange gjør det sånn, så ender mannen opp med en ring og damen har et sett, altså to ringer som passer sammen. Tror det er færre menn som har lyst til å gå med to ringer etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...