AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #21 Skrevet 9. juli 2013 Man registrerer seg jo på en nettdatingsider for å bli kjent med potensielle kjærester og ikke for å finne seg selv, så jeg skjønner godt hva TS mener jeg. Det er mye rart der inne, og det hadde vært bra med litt kvalitetsikring slik at man i det minste visste at man snakket med noen som ønsket seg kjæreste og ikke bare var der inne for å leke. Jeg tror ikke TS er en av sutrekoppene som kaller folk for useriøse bare fordi de ikke vil bli kjent, men er TS det så har ikke TS noe på et nettdatingsted å gjøre. Jeg vet bare at det er veldig mange som er lei av å kaste bort tiden sin på mennesker som viser seg å være fiktive brukere, eller gifte som er ute etter spenning. Kunne man unngått disse hadde det vært supert for mange. Nei, klart man vil bli kjent med en potensiell kjæreste, jeg er enig med både deg og trådstarter i det altså. Kanskje det faktisk burde vært et enda bedre utsilingssystem der som dere nevner. Noen brukere signaliserer jo det ene eller andre veldig tydelig, mens andre er vanskelige å forstå motivene til. Dessuten er det vel også sånn, i hvert fall er jeg sånn selv, at man kanskje kan være litt useriøs eller usikker med noen, men når man treffer en man virkelig faller for, så trekker man seg likevel ikke..? Vanskelig balansegang, selv hadde jeg "flørt som kan utvikle seg" i profilen min, selv om jeg håpet på et seriøst forhold og ikke drev og "pulte rundt" eller var useriøs med de jeg var i kontakt med. Anonymous poster hash: 0762e...c0b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #22 Skrevet 9. juli 2013 For noe tull Nei, det er selvopplevd og sant. Anonymous poster hash: 8d525...3f5
Nettinettet Skrevet 9. juli 2013 #23 Skrevet 9. juli 2013 Nei, det er selvopplevd og sant. Anonymous poster hash: 8d525...3f5 Ja for du er "alle" som nettdater og kan dermed uttale deg på bakgrunn av den erfaringen du har ved å være "alle" andre der inne også? Det er alle mulige typer mennesker der inne, men selvfølgelig er det mer attraktivt for de som har et mer attraktivt utseende. Det betyr ikke at alle kvinner har det.
Nettinettet Skrevet 9. juli 2013 #24 Skrevet 9. juli 2013 Nei, klart man vil bli kjent med en potensiell kjæreste, jeg er enig med både deg og trådstarter i det altså. Kanskje det faktisk burde vært et enda bedre utsilingssystem der som dere nevner. Noen brukere signaliserer jo det ene eller andre veldig tydelig, mens andre er vanskelige å forstå motivene til. Dessuten er det vel også sånn, i hvert fall er jeg sånn selv, at man kanskje kan være litt useriøs eller usikker med noen, men når man treffer en man virkelig faller for, så trekker man seg likevel ikke..? Vanskelig balansegang, selv hadde jeg "flørt som kan utvikle seg" i profilen min, selv om jeg håpet på et seriøst forhold og ikke drev og "pulte rundt" eller var useriøs med de jeg var i kontakt med. Anonymous poster hash: 0762e...c0b Ja det er veldig typisk for hvordan vi er i dag. Vi er selvstendige og vil på en måte ikke ta til takke med noe, og binde oss før vi har møtt noe helt unikt. Samtidig så er det jo ensomt og vi ønsker jo å ha de gode følelsene innimellom uten noe mer også. Og de fleste nettsidene som eksisterer aksepterer dette også. Og det er helt fint det. Men siden det finnes egne utroskapsider, så synes jeg det burde finnes egne kjærestesider også. Et sted hvor de som var der forpliktet seg mer til det å date og virkelig prøve å finne en kjæreste... Og hvem vet.. kanskje er det noe slikt i gjære for ts og andre som er "lei" av de stedene som er nå. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #25 Skrevet 9. juli 2013 Ja, det er jo bra om det kan fungere med forpliktelser, men for meg tror jeg det hadde føltes som et for tidlig stadium å forplikte meg på. Altså, jeg har aldri avtalt en konkret date og ikke møtt opp eller avlyst i siste liten, men jeg kan ha trukket meg når det begynner å nærme seg konkretisering (selv om det har virket som en bra fyr), samtidig som jeg også har gått på dater hvor jeg ikke har hatt noen spesiell magefølelse og hvor det har vært fullstendig miss. Synes også det kan være ok å snakke litt fram og tilbake, men så gi seg om man faktisk føler det er dødfødt. Man MÅ ikke date alle de man prater litt med..? Dessuten... nå er dette bare min personlige erfaring, men det er jo når jeg involverer meg med noen i den hensikt og tro at han vil finne ut om han vil være sammen med meg, at jeg virkelig blir sårbar og kan bli skuffet og brukt. Man kan fint lyve om at man er seriøs, og så bare si etter en natt, en måned eller tre at man dessverre ikke har fått de riktige følelsene. Ingen kan ta en for det? Og han jeg er sammen med var antagelig ikke så kjempeseriøs i starten, i hvert fall hadde han ikke som utgangspunkt å hoppe inn i et seriøst forhold (nysingel), men vi endte med å ha en kjempefin dating-fase og følelsene utviklet seg... kanskje vi ikke hadde møttes om begge hadde virket blodseriøse og på utkikk etter livspartner... Jeg vet ikke helt hva fasiten er, og føler meg litt som en pragmatisk og uromantisk fatalist (men jeg tror på kjærligheten faktisk) det er flott om en får en mer forpliktende tjeneste til å fungere. Anonymous poster hash: 0762e...c0b 1
Sommee Skrevet 9. juli 2013 #26 Skrevet 9. juli 2013 Som mann kan du glemme netdating. Med mindre du er flink til å manipulere, fremstille deg som den perfekte prins, som om du bare har en masse glanssider og ingen negative sider. Som kvinne er det rene boltringsplassen, du blir overøst med komplimenter og en masse skjønne og vakre prinser du kan velge og vrake blant. Anonymous poster hash: 8d525...3f5 Bullshit. Det blir hva man selv legger i det. Det er enkelte ting som fungerer annerledes enn irl, men det begynner å bli mye relevante tips å finne om "faget". For nettdating er noe man kan bli god på om man vil. Og det å bli bedre enn gjennomsnittet for en mann er ganske lett, mye takket være sånne som deg(no offense), som har gitt det et halvhjertet forsøk, for så å gi opp, og lage dine egne konklusjoner om at "sånn er det". 1
Nettinettet Skrevet 9. juli 2013 #27 Skrevet 9. juli 2013 Ja jeg tenker ikke at det skal stå en prest på daten og bare få det gjort altså.. hehe Men jeg tenker at man bør ha litt mer kontroll over hvem som er på siden og hva de holder på med. Det er selvfølgelig helt i orden hvis man ikke får noen kjemi med den man er på date med, men hvis en person har vært på 140 dates det siste året og ikke funnet kjemi med noen, så bør han/hun kanskje vurdere å finne litt ut av hva som ikke går etter planen. Det jeg ville satt hardt ned på var de som kun viste seg å være ute etter en ting, de som aldri dukket opp på dates, og de som ikke lignet på bildene eller utga seg for å være noen de ikke var. Helt i orden at man avlyser daten når det nærmer seg, men hvis det skjer hver gang så kunne det vært greit for andre brukere å vite dette.
Nettinettet Skrevet 9. juli 2013 #28 Skrevet 9. juli 2013 Bullshit. Det blir hva man selv legger i det. Det er enkelte ting som fungerer annerledes enn irl, men det begynner å bli mye relevante tips å finne om "faget". For nettdating er noe man kan bli god på om man vil. Og det å bli bedre enn gjennomsnittet for en mann er ganske lett, mye takket være sånne som deg(no offense), som har gitt det et halvhjertet forsøk, for så å gi opp, og lage dine egne konklusjoner om at "sånn er det". Kunne ikke vært mer enig! Vil man så kan man!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #29 Skrevet 10. juli 2013 Bullshit. Det blir hva man selv legger i det. Det er enkelte ting som fungerer annerledes enn irl, men det begynner å bli mye relevante tips å finne om "faget". For nettdating er noe man kan bli god på om man vil. Og det å bli bedre enn gjennomsnittet for en mann er ganske lett, mye takket være sånne som deg(no offense), som har gitt det et halvhjertet forsøk, for så å gi opp, og lage dine egne konklusjoner om at "sånn er det". Bullshit? Det er jo nesten åndssvakt å mene at menn har det like enkelt som kvinner på nettdating. Selvfølgelig kan man også som man med diverse grep stikke seg frem og bli "populær", men man kan nok ikke benekte at kvinner har det betydelig enklere enn menn på nettdatingsteder på generelt grunnlag. Kvinner får nær sagt henvendelser uansett hvor lite innsats de legger ned i profilen. Jeg påstår ikke at det nødvendigvis er de beste henvendelsene eller alltid vil være fra menn de ønsker å snakke med, men de får i det minste henvendelser selv om innsatsen har vært minimal. Menn på sin side (og da snakker jeg igjen generelt) må legge ned betydelig mer arbeid i profilen sin for i det hele tatt å få respons, og selv da opplever veldig mange at det er vanskelig å få skikkelig kontakt. Og nei, dette er ikke betraktninger fra noen som har gjort en "halvhjertet" innsats. Jeg har tidligere hatt en bra profil på slike steder, med relativt greit hell i forhold til kontakt. Likevel ser jeg jo at kvinner jeg kjenner har det betydelig enklere selv med ganske simple profiler, det er ikke slik at jeg fornekter virkeligheten Anonymous poster hash: d09bb...ca5
Sommee Skrevet 11. juli 2013 #30 Skrevet 11. juli 2013 Bullshit? Det er jo nesten åndssvakt å mene at menn har det like enkelt som kvinner på nettdating. Selvfølgelig kan man også som man med diverse grep stikke seg frem og bli "populær", men man kan nok ikke benekte at kvinner har det betydelig enklere enn menn på nettdatingsteder på generelt grunnlag. Kvinner får nær sagt henvendelser uansett hvor lite innsats de legger ned i profilen. Jeg påstår ikke at det nødvendigvis er de beste henvendelsene eller alltid vil være fra menn de ønsker å snakke med, men de får i det minste henvendelser selv om innsatsen har vært minimal. Menn på sin side (og da snakker jeg igjen generelt) må legge ned betydelig mer arbeid i profilen sin for i det hele tatt å få respons, og selv da opplever veldig mange at det er vanskelig å få skikkelig kontakt. Og nei, dette er ikke betraktninger fra noen som har gjort en "halvhjertet" innsats. Jeg har tidligere hatt en bra profil på slike steder, med relativt greit hell i forhold til kontakt. Likevel ser jeg jo at kvinner jeg kjenner har det betydelig enklere selv med ganske simple profiler, det er ikke slik at jeg fornekter virkeligheten Anonymous poster hash: d09bb...ca5 Nå snur du jo helt ifht. det du skrev i første innlegget, med at menn bare kan glemme det, eventuelt manipulere etc. Selvsagt er det enklere for damer generelt sett, å komme seg på date, Sånn er det utenfor nett også. De har derimot en del andre utfordringer, som det å luke ut de useriøse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå