Gå til innhold

Lei av å kaste bort tid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg er så lei av å kaste bort tiden min på mennesker som bare skal ha oppmerksomhet. Det er så mange som bare vil chatte og ha oppmerksomhet, og som ikke har planer om å treffes i det hele tatt.

brukerne burde fordeles inn i kategorier for "ute etter forhold" og "ute etter oppmerksomhet" og hvis man var useriøs ble man kastet ut av forholdsgruppen.

Lei av tull!!!!

Anonymous poster hash: cd033...09d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om ett rask møte. Hvis de ikke er villige til å møtes raskt, så stopper du å kommunisere med vedkommende. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Be om ett rask møte. Hvis de ikke er villige til å møtes raskt, så stopper du å kommunisere med vedkommende. Enkelt og greit.

Det trenger ofte ikke å være verre.

Anonymous poster hash: 492f6...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Gjør alltid det. Dermed er det svært få som faktisk vil noe mer.

TS

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Gjør alltid det. Dermed er det svært få som faktisk vil noe mer.

TS

Men da kaster du jo ikke bort tiden din, var det ikke det som var "problemet" da?

AnonymBruker
Skrevet

Men da kaster du jo ikke bort tiden din, var det ikke det som var "problemet" da?

Selvfølgelig kaster jeg bort tiden min! Jeg har registrert meg på sidene for å finne meg en kjæreste, ikke for å gi avslag til alle de som bare er der inne for å få oppmerksomhet. Det tar både tid, og koster penger.

Skrevet

Selvfølgelig kaster jeg bort tiden min! Jeg har registrert meg på sidene for å finne meg en kjæreste, ikke for å gi avslag til alle de som bare er der inne for å få oppmerksomhet. Det tar både tid, og koster penger.

Du er nok langt fra alene om å føle det sånn hvis det er en trøst. Tolmodighet er noe av det man trenger når man prøver å finne en kjæreste via nettet. Så lenge nettdatingsidene ikke har krav om at brukerne skal være seriøse så blir det sånn desverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som føler at det er raskere åfinne ut om det er noe kjemi og felles interesser ved å kommunisere på forhånd istedet for å bruke masse tid og penger på å møte og kysse masse frosker.

Anonymous poster hash: c5faf...e09

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jaja, er jo ikke stort man får gjort med det. Folk bruker jo datingsider forskjellig, noen er veldig seriøse mens andre er der kanskje bare for gøy. Får håpe du en dag møter en person som gjør "letingen" verdt det :)

• Liker 1
Skrevet

Føler meg truffet. Men, det er, etter hva jeg har hørt, stor forskjell på nettdating som mann og som kvinne. Som jente får man mye oppmerksomhet. Det er slitsomt å huske på å svare alle, og det er fort gjort å glemme noen. Har vedkommende en dårlig profil, med få eller uklare bilder, og kanskje også lite tekst, trenger jeg å bli overbevist via meldinger om at det er verdt å bruke tid på å møte ham. Det er mye rart man kan komme borti der ute.

Forrige uke møtte jeg selv to stykker, begge skal møtes igjen denne uken. Andre har jeg hatt samtale med, uten at de har spurt om å treffes enda. Når en av disse nå i helgen spurte om å ta en kaffe til uka, måtte jeg si nei. Han var bare passe interessant i utgangspunktet, og jeg visste at det denne uken er masse jobbing + 3 dater. Noen vil vel oppfatte meg som useriøs på nett (tydeligvis), men det er grenser for hva man orker. Ofte vet man heller ikke helt om man vil møte noen før man kjenner følelsen når de spør. Det må være lov til å si nei, uten å være 'useriøs', 'bare ute etter oppmerksomhet' osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man gjør lurt i å legge mindre energi i hvordan man synes folk burde oppføre seg under nettdating. Det er så store spenn - noen mener man bare skal skrive med én av gangen, noen synes det er greit å dobbelt/trippel/kvadruppeldate laaangt inn i bekjentskapet, noen sender sexmeldinger eller utskjellinger til vilt fremmede, noen ønsker et livslangt forhold, andre er bare ute etter x antall flørter eller å spre litt bitterhet. Så man kan aldri komme fram til et felles regelsett her, dessverre. Jeg har skrevet med flere menn jeg syntes var kjempehyggelige og som jeg gjerne skulle møtt om det hadde vært lettere rent praktisk: Om vi bodde nærmere hverandre, om jeg hadde vært litt mer motivert og om jeg ikke hadde møtt ham jeg ble sammen med etter hvert... Så da er det en del bekjentskaper som dør ut av seg selv med tiden. Det betyr ikke at jeg ikke satte genuint pris på å bli litt kjent, prate om mer og mindre viktige temaer og kjenne på hvilken følelse den personen har gitt meg underveis. Tror man må se hele greia som ganske dynamisk, litt som et sosialt eksperiment og en mulighet til å bli bedre kjent med meg selv i det man blir kjent med andre. Lære seg å takle forskjellig respons bedre (man trenger ikke alltid reagere så veldig..), se hva som gir en god magefølelse og hva som gir en dårlig.

Anonymous poster hash: 0762e...c0b
Skrevet

Er nok mange som føler at det er raskere åfinne ut om det er noe kjemi og felles interesser ved å kommunisere på forhånd istedet for å bruke masse tid og penger på å møte og kysse masse frosker.

Anonymous poster hash: c5faf...e09

For min del forstår jeg ikke hvordan jeg kan vite om jeg har kjemi med en jeg ikke har møtt.

Og etter noen erfaringer jeg har gjort så syns jeg det er greit å møtes så fort som mulig.

En jeg hadde hyggelig kontakt med over en lengre tid over brev på sukker, viste seg å ha null kjemi med i virkeligheten. En annen viste seg å være en helt annen en han var utseendemessig.

Jeg kysser ikke så fort etter møte, så jeg ser ikke på det som bortkastet tid.

Og som regel trenger jeg bare to tre dater før jeg vet om det er noe videre å gå på.

En hyggelig samtale over nett betyr ikke det samme som en hyggelig samtale i irl.

Og hvis man ikke har så god kjemi irl, så er man ærlig om det etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er kvinne har du lite å klage på mener jeg. No offense - men kvinner har det ganske godt på nettdating og kan bare lene seg tilbake og velge ut de man ønsker å svare. Det er et luksusproblem, ikke et reelt problem.

Anonymous poster hash: d09bb...ca5
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg truffet. Men, det er, etter hva jeg har hørt, stor forskjell på nettdating som mann og som kvinne. Som jente får man mye oppmerksomhet. Det er slitsomt å huske på å svare alle, og det er fort gjort å glemme noen. Har vedkommende en dårlig profil, med få eller uklare bilder, og kanskje også lite tekst, trenger jeg å bli overbevist via meldinger om at det er verdt å bruke tid på å møte ham. Det er mye rart man kan komme borti der ute.

Forrige uke møtte jeg selv to stykker, begge skal møtes igjen denne uken. Andre har jeg hatt samtale med, uten at de har spurt om å treffes enda. Når en av disse nå i helgen spurte om å ta en kaffe til uka, måtte jeg si nei. Han var bare passe interessant i utgangspunktet, og jeg visste at det denne uken er masse jobbing + 3 dater. Noen vil vel oppfatte meg som useriøs på nett (tydeligvis), men det er grenser for hva man orker. Ofte vet man heller ikke helt om man vil møte noen før man kjenner følelsen når de spør. Det må være lov til å si nei, uten å være 'useriøs', 'bare ute etter oppmerksomhet' osv.

Du er ikke useriøs i mine øyne. De som er useriøse er de som ikke er der for å treffe noen, men for å leke seg. De er enten gifte, eller så utgir de seg for å være noen de ikke er, og har aldri tenkt til å treffes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er kvinne har du lite å klage på mener jeg. No offense - men kvinner har det ganske godt på nettdating og kan bare lene seg tilbake og velge ut de man ønsker å svare. Det er et luksusproblem, ikke et reelt problem.

Anonymous poster hash: d09bb...ca5

Men poenget er vel ikke å få flest mulig mail? Det er jo å treffe noen man blir kjæreste med, i den virkelige verden.

AnonymBruker
Skrevet

Tror man må se hele greia som ganske dynamisk, litt som et sosialt eksperiment og en mulighet til å bli bedre kjent med meg selv i det man blir kjent med andre. Lære seg å takle forskjellig respons bedre (man trenger ikke alltid reagere så veldig..), se hva som gir en god magefølelse og hva som gir en dårlig.

Så jeg skal betale penger på en nettdatingside for å bli bedre kjent med meg selv? Hvor skal jeg betale for å finne meg en kjæreste da? Hos psykologen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skal betale penger på en nettdatingside for å bli bedre kjent med meg selv? Hvor skal jeg betale for å finne meg en kjæreste da? Hos psykologen?

Det er jo uansett ikke fordi du betaler at du eventuelt finner deg kjæreste. Ei heller er det at du betaler en kjæreste-garanti. Man kan ikke klage til dating-siden om man ikke finner seg en partner. Tror kanskje du hadde hatt godt av å endre perspektiv litt, samme om du vil bli kjent med deg selv eller ikke.

Skrevet

Det er jo uansett ikke fordi du betaler at du eventuelt finner deg kjæreste. Ei heller er det at du betaler en kjæreste-garanti. Man kan ikke klage til dating-siden om man ikke finner seg en partner. Tror kanskje du hadde hatt godt av å endre perspektiv litt, samme om du vil bli kjent med deg selv eller ikke.

Man registrerer seg jo på en nettdatingsider for å bli kjent med potensielle kjærester og ikke for å finne seg selv, så jeg skjønner godt hva TS mener jeg.

Det er mye rart der inne, og det hadde vært bra med litt kvalitetsikring slik at man i det minste visste at man snakket med noen som ønsket seg kjæreste og ikke bare var der inne for å leke.

Jeg tror ikke TS er en av sutrekoppene som kaller folk for useriøse bare fordi de ikke vil bli kjent, men er TS det så har ikke TS noe på et nettdatingsted å gjøre.

Jeg vet bare at det er veldig mange som er lei av å kaste bort tiden sin på mennesker som viser seg å være fiktive brukere, eller gifte som er ute etter spenning. Kunne man unngått disse hadde det vært supert for mange.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mann kan du glemme netdating. Med mindre du er flink til å manipulere, fremstille deg som den perfekte prins, som om du bare har en masse glanssider og ingen negative sider.

Som kvinne er det rene boltringsplassen, du blir overøst med komplimenter og en masse skjønne og vakre prinser du kan velge og vrake blant.

Anonymous poster hash: 8d525...3f5
  • Liker 1
Skrevet

Som mann kan du glemme netdating. Med mindre du er flink til å manipulere, fremstille deg som den perfekte prins, som om du bare har en masse glanssider og ingen negative sider.

Som kvinne er det rene boltringsplassen, du blir overøst med komplimenter og en masse skjønne og vakre prinser du kan velge og vrake blant.

Anonymous poster hash: 8d525...3f5

For noe tull :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...