Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag- trekke meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i utdrikningslaget til en venninne av meg. Vi er ikke så veldig nære, og jeg er ikke invitert i bryllupet, men jeg tenkte det likevel hadde vært hyggelig å stille opp. Det var en slags "bindende" påmelding på facebook, og jeg skrev at jeg ble med. Da hadde vi for øvrig ikke fått oppgitt noen pris. Planen er litt aktiviteter på formiddagen, og overnatting på hytta til en venninne av bruden, som hun har lånt ut gratis.

Så, i dag, kom kravet om betaling. 1500 kroner må jeg ut med for kalaset. Det er penger jeg rett og slett ikke har! Men er det for sent å trekke meg og si at jeg ikke har råd- når det vil gå utover de andre?

Jeg kan ikke fatte at det kan bli så dyrt... Jeg angrer nå at jeg meldte meg på hele greia, jeg skal jo ikke i bryllupet en gang :(

Anonymous poster hash: 10142...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt den som arrangerer utdrikningslaget og hør om det går an å trekke seg uten konsekvenser for de andre. Slike ting koster litt nå om dagen, og du burde spurt om prisen før du meldte seg på dersom du har dårlig råd.

• Liker 6
Gjest Sakone
Skrevet

Har man ikke råd så har man ikke råd.

Jeg var nylig på utdrikningslag i Sverige/Danmark et par helger siden. Brukte 6000.... Hadde egentlig ikke råd til det, men det var en av mine beste venner, og jeg har ikke mulighet til å delta på bryllupet, så jeg ville hvertfall være med på det. Så får jeg heller ha det litt tøft økonomisk en periode. :P

Men i ditt tilfelle om du ikke hadde fått pris oppgitt så synes jeg det er greit å trekke seg hvis man ikke har råd. Men om du har mulighet til å presse deg selv litt økonomisk så synes jeg du bør ta sjansen på å være med :)

• Liker 1
Skrevet

Tror slike priser i utdrikningslag blir mer og mer vanlig. Jeg håper at dersom mitt utdtikningslag blir så dyrt at mine venniner er med fordet

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er invitert i utdrikningslaget til en venninne av meg. Vi er ikke så veldig nære, og jeg er ikke invitert i bryllupet, men jeg tenkte det likevel hadde vært hyggelig å stille opp. Det var en slags "bindende" påmelding på facebook, og jeg skrev at jeg ble med. Da hadde vi for øvrig ikke fått oppgitt noen pris. Planen er litt aktiviteter på formiddagen, og overnatting på hytta til en venninne av bruden, som hun har lånt ut gratis.

Så, i dag, kom kravet om betaling. 1500 kroner må jeg ut med for kalaset. Det er penger jeg rett og slett ikke har! Men er det for sent å trekke meg og si at jeg ikke har råd- når det vil gå utover de andre?

Jeg kan ikke fatte at det kan bli så dyrt... Jeg angrer nå at jeg meldte meg på hele greia, jeg skal jo ikke i bryllupet en gang :(

Anonymous poster hash: 10142...58c

Hmmm... det er jo lett å være etterpåklok, men jeg tror nok ikke jeg ville bundet meg til deltagelse før jeg visste hva det kostet, så der burde man kanskje valgt å ta forbehold om pris f.eks. Syns også det er helt utrolig at forloveren faktisk har krevd bindende påmelding uten å samtidig forhåndsannnonsere pris...

Det kan tyde på at hun kanskje har ventet med å arrangere noe spesifikt til hun visste hvor mange som kom, og hvor mye hun syns hun kunne "bruke" totalt. Hvis folk så trekker seg i etterkant, blir det enten høyere summer på de resterende deltagerne og/eller de må kutte aktiviteter fordi det blir enda dyrere for alle hvis de ikke gjør det.

Når dere får gratis overnatting, og det allikevel blir så dyrt, høres det ut som det enten allerede er veldig få å fordele utgiftene på eller at forloveren har valgt noen fryktelig dyre aktiviteter?

Jeg ville nå uansett lagt ut en kommentar på selve Facebooksiden til utdrikningslaget jeg, åpent så alle kan se, om at du ikke hadde sett for deg en såpass stor utgift. At du dermed er usikker på om du har råd til å delta rett og slett, og om det er fler som tenker det samme?

• Liker 6
Gjest Adriane
Skrevet

Tror slike priser i utdrikningslag blir mer og mer vanlig. Jeg håper at dersom mitt utdtikningslag blir så dyrt at mine venniner er med fordet

Jeg vet at da forloveren min arrangerte utdrikningslag, var det mange som var redd for at det skulle bli for dyrt, og ga uttrykk for dette. De endte på 500 pr pers, og det tålte de, men det var svært få som var villig til å betale noe særlig mer enn det. Jeg tror mange syns det blir mye utgifter (spesielt om de skal i bryllupet også), og det kan jeg faktisk forstå :) (Selv om jeg personlig glatt kunne brukt 1500 på utdrikningslag til ei god venninne, forutsatt at det var et opplegg jeg syns var ok)

Skrevet

Jeg vet at da forloveren min arrangerte utdrikningslag, var det mange som var redd for at det skulle bli for dyrt, og ga uttrykk for dette. De endte på 500 pr pers, og det tålte de, men det var svært få som var villig til å betale noe særlig mer enn det. Jeg tror mange syns det blir mye utgifter (spesielt om de skal i bryllupet også), og det kan jeg faktisk forstå :) (Selv om jeg personlig glatt kunne brukt 1500 på utdrikningslag til ei god venninne, forutsatt at det var et opplegg jeg syns var ok)

Jeg har sagt til mine forlovere at jeg ikke vil ha et utdritninglag med en classy dag. Som alle venniner,svigersøstre osv kan bli med. En koselig dag hele dagen. Jeg har litt den innstillingen at dette skal bare skje en gang å vil at det skal bli så perfekt som det går ann å la seg gjøre.

Jeg har en del venniner som er ferig med skole osv, så tror ikke det kommer til å bli tatt hensyn til at det er noen studenter med desverre. Så får det være opp til vær enkelt om de synes det er for mye å betale. Jeg kommer nok aldri til å stå over noe slik på grunn av det blir for dyrt. Prioriteringer :) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kontakt den som arrangerer utdrikningslaget og hør om det går an å trekke seg uten konsekvenser for de andre. Slike ting koster litt nå om dagen, og du burde spurt om prisen før du meldte seg på dersom du har dårlig råd.

Prisen skulle vel allerede vært opplyst om på siden.

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Hjelpes. folk bruker mer enn nok penger på andres bryllup mht gave, antrekk, reise, opphold og så har du den der holdningen til utdrikkingslag?

• Liker 25
Skrevet

Prisen skulle vel allerede vært opplyst om på siden.

Det hadde vel vært det beste, men slik var det jo ikke...

Gjest Gjest
Skrevet

Det hadde vel vært det beste, men slik var det jo ikke...

Like presis, dermed TS kan trekke seg med god samvittighet.

• Liker 11
Skrevet

Hjelpes. folk bruker mer enn nok penger på andres bryllup mht gave, antrekk, reise, opphold og så har du den der holdningen til utdrikkingslag?

Helt enig! Blir fort noen kroner når man er invitert i bryllup+utdrikningslag!

• Liker 1
Skrevet

Like presis, dermed TS kan trekke seg med god samvittighet.

Ikke helt enig, fordi hun måtte regne med at det kom til å koste noe, og hun kunne spurt.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig! Blir fort noen kroner når man er invitert i bryllup+utdrikningslag!

Jepp, folk bruker hurtig opp feriepengene sine på andres brylup, hvis det er ett par stk man er invitert til i løpet av sommeren.

Ikke helt enig, fordi hun måtte regne med at det kom til å koste noe, og hun kunne spurt.

Regne med at det vil koste ja, men ikke så mye som 1500kr. Og det er arrangørs ansvar og lage et forslag på hva som skal være med og komme med et overslag. Forloveren har drette seg ut her og jeg ville ringt bruden og fortalt henne alt om det. For brudeparet er drette ut med det her opplegget. Folk vil snakke seg imellom.

• Liker 4
Skrevet

Syns det er gøy med bryllup, ser ikke problemet med å bruke litt ekstra penger:)

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, men du kan kanskje prøve å se det fra andres synspunkt og særlig en som ikke en gang er invitert i bryllupets (når folk som ikke er invitert i bryllupet blir spurt om å bli på utdrikkingslaget, mistenker jeg det er kun for å få utgiftene ned)?

• Liker 7
Skrevet

Jepp, folk bruker hurtig opp feriepengene sine på andres brylup, hvis det er ett par stk man er invitert til i løpet av sommeren.

Regne med at det vil koste ja, men ikke så mye som 1500kr. Og det er arrangørs ansvar og lage et forslag på hva som skal være med og komme med et overslag. Forloveren har drette seg ut her og jeg ville ringt bruden og fortalt henne alt om det. For brudeparet er drette ut med det her opplegget. Folk vil snakke seg imellom.

Ville dog ikke ringt bruden, men de andre deltagerne for å høre hva de mener om saken. At andre skal ut med flerfoldige tusen kroner for andres bryllup synes jeg er galskap! Det skal da være en koselig dag, ikke en dag hvor deltagerne sitter å tenker på hvor mye penger som en måtte legge igjen. Etter min mening har folk for lite å bruke penger på når de snakker om at 1500 kroner ikke er mye penger, for en del av oss er 1500 MYE penger. Hadde jeg hatt så mye penger å kunne bruke på meg selv i mnd hadde jeg følt meg rik. Snakker jeg høyt om dette? Nei, man liker jo ikke å snakke om at man egentlig ikke har masse penger. Dette er det mange ikke tenker over i dagens samfunn. Men lån, bolig, bil, generelle regninger og det å være nyetablert krever faktisk sitt!

• Liker 13
Gjest Gjest
Skrevet

Ville dog ikke ringt bruden, men de andre deltagerne for å høre hva de mener om saken. At andre skal ut med flerfoldige tusen kroner for andres bryllup synes jeg er galskap! Det skal da være en koselig dag, ikke en dag hvor deltagerne sitter å tenker på hvor mye penger som en måtte legge igjen. Etter min mening har folk for lite å bruke penger på når de snakker om at 1500 kroner ikke er mye penger, for en del av oss er 1500 MYE penger. Hadde jeg hatt så mye penger å kunne bruke på meg selv i mnd hadde jeg følt meg rik. Snakker jeg høyt om dette? Nei, man liker jo ikke å snakke om at man egentlig ikke har masse penger. Dette er det mange ikke tenker over i dagens samfunn. Men lån, bolig, bil, generelle regninger og det å være nyetablert krever faktisk sitt!

Jeg ville ringt bruden rett og slett fordi hun er den som ville fått "skylden" for det her. Og er bruden et fornuftig menneske så blir hun rasende på sin forlover for det her dårlig planlagte opplegget.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg blir helt matt når jeg leser om hvilke priser man kan risikere å betale for å være med i et "utdrikningslag", "utdriting", ettersom. Er det slik at dette er blitt obligatorisk både å arrangere og å delta i? Blir man betraktet som en outsider, en raring, en gledesdreper hvis man takker nei til en slik invitasjon? Hva er egentlig poenget med en slik "førfest"?

• Liker 14
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir helt matt når jeg leser om hvilke priser man kan risikere å betale for å være med i et "utdrikningslag", "utdriting", ettersom. Er det slik at dette er blitt obligatorisk både å arrangere og å delta i? Blir man betraktet som en outsider, en raring, en gledesdreper hvis man takker nei til en slik invitasjon? Hva er egentlig poenget med en slik "førfest"?

Gode poeng og godt spørsmål.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...