AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Hei. Jeg har en angstfølelse, eller uro eller hva man vil kalle det akkurat nå. Har hatt angst tidligere og sliter litt psykisk. Siden det er sommerferie har jeg ikke mulighet til å få snakket med psykologen min og aner ikke hvor jeg evt. kan henvende meg. Jeg har det værst om natta når det er stille. Det har vært noen som har foreslått å ringe legevakta, men føler at det blir så "mye" på en måte. Redd for at de ikke kommer til å ta meg på alvor, og avfeie meg fordi det er så mye annet på legevakta som er viktigere, men jeg trenger veldig å snakke med noen - helst nå, i morgen så er det greit igjen helt til kvelden... anyone? Anonymous poster hash: b3d80...e4d
Pringle Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Du KAN prøve Mental Helse eller Røde Kors' hjelpetelefoner... Det kan hende de kan være til nytte. Eller så er dette forumet et hyggelig sted å være! Endret 8. juli 2013 av Pringle 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Eller så er dette forumet et hyggelig sted å være: Ehm, nei? Moderatorer med psykoaptiske trekk, ledelse som gir blaffen i brukerne, 1/10 av brukerne er troll. 3/10 er bitre personer. Synes det er kjedelig å være her. Og har man ikke samme mening som resten av klikken blir man mobbet. Anonymous poster hash: b8905...c1f 2
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Om du er sterk i engelsk kan kanskje reddit fungere? Det forumet "sover" aldri, og har endel gode underforum.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Finnes det et ambulant team der du bor? Anonymous poster hash: b6d95...3ef
Gjest sweetsugar Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Jeg hadde det likens som deg når jeg var på mitt verste.. nettene var absolutt værst.. Har egentlig ingen gode råd å komme med, men det hjelper jo som sakt å ha noen å snakke med, så har du ingen du kan ringe å prate med, eller noe? Bortsett ifra det så anbefaler jeg deg å prøve å såve selvom det er vanskelig.. vet hva du går igjennom, og det suger rett ut. Hva er det egentlig du har angst for?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 TS her Det finnes et ambulant team her tror jeg, men vet ikke hvordan man kontakter de..eller om det er alvorlig nok til å kontakte noen. Har ingen å ringe som jeg kan snakke med heller... Det er så teit at nettene er værst, er jo da det er vanskeligst å få hjelp. Jeg vet egentlig ikke hva jeg har angst for - har bare det de kaller for generell angst (og sosialangst, men det går bare på bstilling av ting, busskjøring osv. ikke sitte aleine i leiligheten på natta). Jeg har prøvd å sove, får det ikke til i det hele tatt - selvom jeg vet at det ofte hjelper =/ Anonymous poster hash: b3d80...e4d
Gjest sweetsugar Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 TS her Det er så teit at nettene er værst, er jo da det er vanskeligst å få hjelp. Jeg vet egentlig ikke hva jeg har angst for - har bare det de kaller for generell angst (og sosialangst, men det går bare på bstilling av ting, busskjøring osv. ikke sitte aleine i leiligheten på natta). Jeg har prøvd å sove, får det ikke til i det hele tatt - selvom jeg vet at det ofte hjelper =/ Anonymous poster hash: b3d80...e4d Uff, trist å høre Er det mulig du kan prøve noen pusteøvelser? Sette deg i en stol, slappe helt av, bare konsentrere deg om pusten og se for deg at du "puster" angsten ut? Vet at dette kan hjelpe når man har angst, men det er jo ingen garanti. Men det er jo tross alt bare inni vårt eget hode, og kansje du føler deg litt roligere av det?
Cammomille Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Du kan ringe til legevakten og få de til å sette opp time hos akutt ambulant team. Hos oss har de satt av en time kl elleve hver dag til pasienter som kommer via legevakt. Masse lykke til! Jeg vet hvordan det et å bli "forlatt" av alt av psykologer og team i ferier. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Ehm, nei? Moderatorer med psykoaptiske trekk, ledelse som gir blaffen i brukerne, 1/10 av brukerne er troll. 3/10 er bitre personer. Synes det er kjedelig å være her. Og har man ikke samme mening som resten av klikken blir man mobbet. Anonymous poster hash: b8905...c1f Og 9 av 10 ganger noen poster statistikk, så drar de den ut av tynn luft. Anonymous poster hash: 91a06...6a6 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Jeg fikk angstanfall for et par år siden, dro på privat legevakt(orka ikke tanken på å vente, klarte ikke sitte stille heller). Fikk beroligende tablett på kontoret der som virket på ti minutter, samt en resept på en pk. Har pakka ennå, og bare det er en trygghet for meg nå. Anonymous poster hash: 33a17...470
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 TS her Det finnes et ambulant team her tror jeg, men vet ikke hvordan man kontakter de..eller om det er alvorlig nok til å kontakte noen. Har ingen å ringe som jeg kan snakke med heller... Det er så teit at nettene er værst, er jo da det er vanskeligst å få hjelp. Jeg vet egentlig ikke hva jeg har angst for - har bare det de kaller for generell angst (og sosialangst, men det går bare på bstilling av ting, busskjøring osv. ikke sitte aleine i leiligheten på natta). Jeg har prøvd å sove, får det ikke til i det hele tatt - selvom jeg vet at det ofte hjelper =/ Anonymous poster hash: b3d80...e4d Ring resepsjonen på DPS (dersom ambulant team hører til dem) og spør hvordan du kontakter dem, evt ring legesenteret/legevakta og spør. Ambulant team er en lavterskeltilbud, ingenting er "ikke alvorlig nok" for dem. Anonymous poster hash: b6d95...3ef
Pringle Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Ring resepsjonen på DPS (dersom ambulant team hører til dem) og spør hvordan du kontakter dem, evt ring legesenteret/legevakta og spør. Ambulant team er en lavterskeltilbud, ingenting er "ikke alvorlig nok" for dem. Beklager, men... HAHAHA. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Beklager, men... HAHAHA. ?? Anonymous poster hash: b6d95...3ef
Pringle Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 ?? For å få hjelp av ambulant team må du være enten psykotisk, suicidal, til fare for deg selv eller andre eller ikke i stand til å ta vare på deg selv, som det heter, det betyr sånn ca at du ikke klarer å gjøre rede for deg eller "orientert for tid og sted". Straks du er pumpet/sydd eller de har fått deg til å snakke noenlunde sammenhengende igjen, er det ut på gata. 2
Cammomille Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 For å få hjelp av ambulant team må du være enten psykotisk, suicidal, til fare for deg selv eller andre eller ikke i stand til å ta vare på deg selv, som det heter, det betyr sånn ca at du ikke klarer å gjøre rede for deg eller "orientert for tid og sted". Straks du er pumpet/sydd eller de har fått deg til å snakke noenlunde sammenhengende igjen, er det ut på gata. For noe tull!!! Beklagelig at du har hatt sånne opplevelser, men det er absolutt ikke tilfelle rundt i landet ellers. Det er, og skal være, et lavterskeltilbud. Spesielt i ferier og høytider hvor andre ikke er tilgjengelige.
Pringle Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 For noe tull!!! Beklagelig at du har hatt sånne opplevelser, men det er absolutt ikke tilfelle rundt i landet ellers. Det er, og skal være, et lavterskeltilbud. Spesielt i ferier og høytider hvor andre ikke er tilgjengelige. Jeg vil være veldig glad hvis det er sånn som du sier i resten av landet, men i Oslo er det ihvertfall håpløst. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Jeg vil være veldig glad hvis det er sånn som du sier i resten av landet, men i Oslo er det ihvertfall håpløst. Det er det her jeg bor også (Hallingdal). Det er faktisk så ille at legen min skrev ut Zopiclone Actavis (egentlig noe annet, men på apoteket var det dette de ga meg i stedet), som er sovepiller, for at jeg skulle kunne sove det av meg når jeg slet med selvmordstanker. Jeg spøker ikke. Anonymous poster hash: b8905...c1f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 For å få hjelp av ambulant team må du være enten psykotisk, suicidal, til fare for deg selv eller andre eller ikke i stand til å ta vare på deg selv, som det heter, det betyr sånn ca at du ikke klarer å gjøre rede for deg eller "orientert for tid og sted". Straks du er pumpet/sydd eller de har fått deg til å snakke noenlunde sammenhengende igjen, er det ut på gata. Dumt å høre at du har slike erfaringer, men det er nok neppe sånn i hele landet. Har hatt kontakt med to ambulante team, det ene med veldig kompetente folk og det andre litt mer så som så.. Men begge plasser var det et lavterskeltilbud - ingen sak var for liten for dem. Anonymous poster hash: b6d95...3ef
Cammomille Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Da er jeg glad jeg bor i Trondheim! Har aldri vært i nærheten av noe av det dere skriver om. Kanskje er jeg "godtroende" overfor psykiatrien, kanskje er jeg dum..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå