Gå til innhold

Endelig forelsket, dreit meg ut....:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff..... jeg har møtt en kjempebra mann for noen måneder tilbake, og vi har vært på en del dater. Kjemien er utrolig bra, og jeg blir fjollete og tøysete rundt han. Jeg som egentlig er ganske stille og rolig.Er lenge siden jeg har hatt det så fint, og jeg er endelig blitt forelsket igjen etter noen dårlige erfaringer tidligere. Han har sagt han liker meg.

Jeg var i helgen på en skikkelig dårlig date med en annen mann, mest fordi jeg ble overtalt av en venninne. Jeg kommer ikke til å møte denne personen igjen, garantert. Når min "utkårede" spør meg hva jeg har gjort ihelgen, greier jeg å presentere å fortelle dette.. at joda, jeg var på en date med en annen mann, og det var katastofalt dårlig.

Utrolig lite taktfullt. Merket hvor dårlig stemningen ble.. hvorfor jeg sa det aaaaaner jeg virkelig ikke, men det handler vel om at jeg blir litt småteit når jeg er forelsket.

Hvor krise er egentlig dette? Hvorfor sa jeg det!

Anonymous poster hash: b2fa5...2c2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gikk du på date med han andre fyren?

Anonymous poster hash: abdd7...202
  • Liker 12
Gjest Sakone
Skrevet

Hvor stor krise det er kommer jo an på hva han synes om det. Jeg for min del ville ikke ha likt det. Folk kan så klart date så mange de ønsker samtidig, men jeg forbeholder at jeg ønsker å date ei som kun dater en om gangen. Så hvis du var ganske betatt av han og ønsket noe mer så vil jeg si at det var dumt å gå på en annen date.

Det hele kommer an på hva han synes om det. Det kan ikke vi vite. I mellomtiden får du bare vise han din interesse og håpe på det beste. Lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Sorry ts, nå måtte jeg le litt.

Nå tenker sikkert han du er forelsket i; hun er på datern med andre? Burde jeg også gjøre det? Er jeg kanskje ikke seriøs nok for henne og hva vil hun? Eller noe slikt.

Så da burde du kanskje forklare det du egentlig vil, for han. Tror i hvert fall ikke at han lenger føler seg trygg på at han er seriøs for deg hvis andre menn er date potensiale.

Anonymous poster hash: 63500...a1d
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at du dreit deg ut på noen som helst måte. Kanskje denne mannen du ser nå vil forstå at han må kjempe litt for å få deg, og at han ikke har deg rundt lillefingeren og vet nøyaktig hvor han har deg. Også viser det jo at du er attraktiv for andre menn. Bare ikke nevn det igjen, og om han skulle dumpet deg av den grunn så må han være veldig usikker i utgangspunktet. Ved å dra på date gir du utrykk for at du er fri, uavhengig, selvsikker og selvstendig. Og det er sexy, og jeg tror menn liker å kjempe litt ekstra.

Om han tar det opp så bare forklar situasjonen, ville ikke bekymret meg nevneverdig.

Anonymous poster hash: a9ac4...358
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det spørs jo hvor mye han bryr seg da.

Du nevner han virket brydd til begynne med og det er jo forsåvidt en ganske naturlig reaksjon.

Hadde jeg vært i hans sko, hadde jeg blitt oppriktig lei meg. Og tenkt at hun ikke så for seg en like seriøs relasjon som seg selv. Deretter revurdert hele relasjonen OG deg, for den del. Og jeg hadde GARANTERT gått på dater med andre også, men hadde jo selvsagt ikke fortalt om det da.
Dette ville vært et stort set back for relasjonen og jeg kan forstå det om fyren ikke gidder mer nå.

Dette handler ikke om man vet hvor man har den andre eller ikke. Heller ikke at det ikke er sundt å ha noen rundt lillefingeren sin, for det er det jo naturligvis aldri noe bra.

Det handler en smule mer om integritet og personlighetstrekk.

Dem av de du viser ham nå, er ikke stort imponerende akkurat.

Men kommunikasjon og ærlighet er bra.

Og du burde definitivt fortelle han hva du føler om ham, hvis du bryr deg litt om han gidder deg eller ikke.

Anonymous poster hash: 9be5c...a4d
  • Liker 1
Gjest extra
Skrevet (endret)

Huff..... jeg har møtt en kjempebra mann for noen måneder tilbake, og vi har vært på en del dater. Kjemien er utrolig bra, og jeg blir fjollete og tøysete rundt han. Jeg som egentlig er ganske stille og rolig.Er lenge siden jeg har hatt det så fint, og jeg er endelig blitt forelsket igjen etter noen dårlige erfaringer tidligere. Han har sagt han liker meg.

Jeg var i helgen på en skikkelig dårlig date med en annen mann, mest fordi jeg ble overtalt av en venninne. Jeg kommer ikke til å møte denne personen igjen, garantert. Når min "utkårede" spør meg hva jeg har gjort ihelgen, greier jeg å presentere å fortelle dette.. at joda, jeg var på en date med en annen mann, og det var katastofalt dårlig.

Utrolig lite taktfullt. Merket hvor dårlig stemningen ble.. hvorfor jeg sa det aaaaaner jeg virkelig ikke, men det handler vel om at jeg blir litt småteit når jeg er forelsket.

Hvor krise er egentlig dette? Hvorfor sa jeg det!

Anonymous poster hash: b2fa5...2c2

Slik jeg forsto det så hadde du vært på flere dater med mann nr.1, men ingenting var offisielt mellom dere to. Så drar du på en date nr. 2 fordi en venninne overtaler deg. Du synes at daten var elendig. Visste din venninne om at du datet mann nr.1? Hvis hun vet om han, liker hun mann nr.1?

Du bør granske dine egne motiver. Et motiv leder som kjent til at man forbruker energi for å oppnå et mål, altså motivasjonen. Jeg har vanskelig for å tro at du bare ble "overtalt" og at du lot deg bli "overtalt". Og attpåtil fraskriver du deg ditt eget ansvar ved å legge det over på venninnen din.

Men på sett og vis har du ikke gjort noe galt siden ingenting er offisielt med mann nr.1. Men etisk sett så har du jo såret han, men du skal ha pluss for å vært ærlig mot han. Ting skjer ikke av seg selv så prøv å se inn i deg selv, kanskje du ikke er så tiltrukket av denne mannen likevel? Eller hvis du er det, er du redd for dine egne følelser eller for å miste deg selv? Blitt såret før?

Kan jeg spørre om din alder?

Endret av extra
  • Liker 1
Gjest extra
Skrevet (endret)

Vil ikke si at du dreit deg ut på noen som helst måte. Kanskje denne mannen du ser nå vil forstå at han må kjempe litt for å få deg, og at han ikke har deg rundt lillefingeren og vet nøyaktig hvor han har deg. Også viser det jo at du er attraktiv for andre menn. Bare ikke nevn det igjen, og om han skulle dumpet deg av den grunn så må han være veldig usikker i utgangspunktet. Ved å dra på date gir du utrykk for at du er fri, uavhengig, selvsikker og selvstendig. Og det er sexy, og jeg tror menn liker å kjempe litt ekstra.

Om han tar det opp så bare forklar situasjonen, ville ikke bekymret meg nevneverdig.

Også er man i gang med mind games igjen. Finnes et begrep for slikt: Prinsessesyndromet!

Endret av extra
  • Liker 2
Skrevet

Hvis TS liker ham er det en merkelig måte å vise det på. De er på en del dater, hun liker ham, og så først nå bestemmer hun seg for å date en helt annen fyr? I den settingen ville i hvert fall det fortalt meg at hun egentlig ikke er så interessert. Det er ikke nødvendigvis hva man sier som teller, det er det man faktisk gjør. Og en sånn handling som å gå på en date med en helt annen fyr når TS har datet "Mr. Right" (la oss kalle ham det her) i lengre tid er ganske så uforståelig, med mindre TS i realiteten ikke er så interessert. Spørsmålet her burde ikke være "hvorfor fortalte jeg at jeg var på date?", men heller "hvorfor gjorde jeg noe så idiotisk?".

Du skal i hvert fall ha for at du var ærlig. Men det jeg kan si er at her ser det ut til å være et alvorlig tillitsproblem. Som flere her sier, det er godt mulig fyren nå revurderer både TS og relasjonen i sin helhet. Hvilken garanti har han for at dette ikke har skjedd før? Kan han stole på at hun faktisk snakker sant, når hun nå allerede har vist at hun er i stand til å gå på dater bak hans rygg? Ord blir fattige når det er motstrid mellom det man sier og det man faktisk gjør.

@AnonymBruker kl 2048: Hvis du er jente, ville jeg dumpet en jente med en slik holdning som deg fortere enn brukt dasspapir.

• Liker 3
Skrevet

Jeg også lurer på hvorfor du gikk på date med en annen? Hva er det nummer 1 mangler som du ville se om nr 2 hadde?

AnonymBruker
Skrevet

Det hun gir uttrykk for er "jeg er ikke interessert nok i deg." Ikke "kjemp for meg", men "ta et hint".

Anonymous poster hash: 67190...a3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Også er man i gang med mind games igjen. Finnes et begrep for slikt: Prinsessesyndromet!

Pøh, "prinsessesyndromet" er kun et begrep bitre menn har funnet opp for å forsøke å senke kvinner til et lavere nivå. Et finere ord for janteloven. ;)

Mulig det er et form for spill, men det er likevel det som trigger. Man er fortsatt seg selv, det er bare en sjanse for å snu det til sin egen fordel når man først befinner seg i en slik situasjon. Vi spiller hele tiden ubevisst, basert på motparten. Personlig ser ikke på det som mind games, men som enkel psykologi og sosiale koder der man tilpasser seg det bestemte miljøet/personen. Hvem har vel ikke en eller annen gang latt være å sende melding/ringe med en gang fordi man vil få personen nysgjerrig? Legge "dempere" på seg selv for å ikke skremme bort den man er hodestups forelsket i? Eller bruke uskyldig taushet for å få motparten mer interessert? Tror alle spiller spill bevisst eller ubevisst. Og enkelte ting funker som gull, og da må det også være noe i det. Det handler ikke om å spille, PUA (grøss), lureri, forandre seg eller utgi seg for å være noen andre, men for å utnytte sine primitive sider, kvinner som menn.

Prinsessesyndrom-begrepet kan reise en viss plass, man er den man er og man får det man fortjener. Overdreven stor selvtillit finner man hos både kvinner og menn. Det er stor forskjell på det å være innbilsk og det å ha selvinnsikt.

Det å dra på date når man er forelsket i en annen trenger ikke å bety at man leter etter noen bedre. Det kan være alt fra nysgjerrighet, mas fra venninne, dumsnillhet, eller at man rett og slett ikke legger noe i det. Var det tilfelle at hun lette etter noen bedre så ville hun nok ikke automatisk fortalt han at hun hadde vært på en annen date heller, tipper jeg.

Leste åpningsinnlegget litt for kjapt der, trodde han vurderte å ende det. Mange menn liker jo en utfordring, men det at han ble litt mutt betyr jo hvertfall at han liker deg godt. :) Startfasen byr jo ofte på spenning, seksuelle undertoner, lekenhet, åpenhet, og mye moro, men havner man på en dårlig bølge forsvinner mye av dette og man kan bli usikker som igjen kan smitte over. Ville ha tatt en prat med han om jeg var deg så dere får det ut av verden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at fokuset ditt var feil og ikke tatt initiativ til noen flere dater.

Anonymous poster hash: 5c0dc...1be
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare de mest usikre jeg kjenner som kunne funnet på å finne seg i å bli behandlet som mindreverdige på den måten.

Anonymous poster hash: 5c0dc...1be

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt såret og tenkt at jeg tok datingen vår for seriøst. Du skulle sagt nei til den daten :)

• Liker 1
Skrevet

Du vet, menn gidder ikke kjempe for damer som liker andre peniser. Det er det bare tullinger som gjør.

• Liker 3
Gjest extra
Skrevet

Sosiale koder i enkel psykologisk term? Denne må du forklare nærmere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forklar han at du angrer på den andre daten, at du er forelsket i han og fremover bare skal date han. Vil han ikke fortsette så har du nok mistet han :(

Anonymous poster hash: c6e84...10f
Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hvorfor TS valgte å gå på den andre daten..... det er interessant fordi det er så mange som gjør nettopp dette. De har truffet en de liker, men så går de på date med andre fordet.. why?

AnonymBruker
Skrevet

Mye vil ha mer. Derfor.

Legg deg flat og si at dette fikk deg til å innse hvor godt du liker ham.

Anonymous poster hash: 2c589...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...