Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert!

Vi har asfaltert en ganske stor plass på utsiden av huset vårt. Mellom asfalten og kommunal vei er det nå gress/grøft som er kommunen sitt.

Etter at vi la asfalt så tror tydeligvis folk at vår parkeringsplass er kommunal vei så de sykler tvers over. Altså over gresset også gjennom vår parkeringsplass.

Vi skal sette opp hekk så blir det tydeligere markert, men er det virkelig så vanskelig å forstå at det er privat eiendom når asfalten går helt inntil huset vårt og det er grøft mellom kommunal vei og vår asfalt?

Det er en del unger som bruker parkeringsplassen vår som skatepark og en plass til å sykle rundt på.

Jeg er så lei nå. Har vært sånn i et par mnd nå.

Hva kan jeg gjøre for å få folk til å kutte ut? Vi brukte ikke nesten 100.000kr på asfalt for at allmennheten kunne bruke den som snarvei og skatepark!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke sette opp et skilt hvor det står at det er privat eiendom? Ingen har noe på andres private eiendom å gjøre hvis de ikke skal til personen(e). Eventuelt får dere sette opp et nettinggjerde.

Anonymous poster hash: 9208d...458

AnonymBruker
Skrevet

Lad opp saltbørsa og forsvar eiendommen din!

G12-415.jpg

Anonymous poster hash: 6f512...40b
Skrevet

Lad opp saltbørsa og forsvar eiendommen din! G12-415.jpgAnonymous poster hash: 6f512...40b

Fader ikke langt ifra altså :P

Vi skal sette opp hekk, men de folka som skal sette den opp har satt oss bakerst i køen og nå skal de ha ferie så den hekken må vi tydeligvis se langt etter. Jeg har ikke mulighet til å gjøre det selv for jeg er mye alene hjemme med barnet mitt i sommer.

Vi har eiendom som går rundt hele huset. På den ene siden har vi gjerde rundt og hage og på den andre halvdelen har vi asfalt. Asfalten går kant i kant med gjerdet så det er ikke vanskelig å se at det er privat eiendom

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke da ha en rekke fysiske hindringer på asfalten?

Uansett er det mange som ikke bryr seg hvis det ikke er et skilt.

Anonymous poster hash: 9208d...458

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg blir så irritert!

Vi har asfaltert en ganske stor plass på utsiden av huset vårt. Mellom asfalten og kommunal vei er det nå gress/grøft som er kommunen sitt.

Etter at vi la asfalt så tror tydeligvis folk at vår parkeringsplass er kommunal vei så de sykler tvers over. Altså over gresset også gjennom vår parkeringsplass.

Vi skal sette opp hekk så blir det tydeligere markert, men er det virkelig så vanskelig å forstå at det er privat eiendom når asfalten går helt inntil huset vårt og det er grøft mellom kommunal vei og vår asfalt?

Det er en del unger som bruker parkeringsplassen vår som skatepark og en plass til å sykle rundt på.

Jeg er så lei nå. Har vært sånn i et par mnd nå.

Hva kan jeg gjøre for å få folk til å kutte ut? Vi brukte ikke nesten 100.000kr på asfalt for at allmennheten kunne bruke den som snarvei og skatepark!!

Det er mange frekke mennesker. Sett opp et midlertidig gjerde imens.

Jeg hadde noen ufyselige naboer for noen år siden. Hunden deres gjorde fra seg på baksiden av huset på min del flere ganger. Jeg sa ifra de gangene jeg så det og ble regelrett skjelt ut. Jeg bodde i rekkehus og hadde sammenhengende plen/hage med naboen foran huset. Det kom ustanselig besøk til disse naboene, og de tok alltid snarveien over min del istedenfor å gå noen ekstra meter bort til stikkveien til naboen. Jeg hadde et hjørneskillegjerde mot gjennomfartsveien for å markere at denne plassen var min. Men det stoppet ikke disse besøkende. Det toppet seg en gang da jeg kom hjem fra arbeidet og så en bil stå parkert på min plen/hageflekk. Da ringte jeg til en sterk unggutt. Han fikk med seg en kamerat, og de kom hjem til meg, klar til action når denne besøkende skulle reise hjem. Han fikk noe å streve med, skal jeg si deg :ler: . Naboen turde heller ikke mukke.

Endret av Arabella
Skrevet

Hehe. De vil vel ta det som en utfordring og kjøre slalom mellom hindringene :P

Vi har forsåvidt et lignende problem når det gjelder hagen vår og. Etter at vi satte opp gjerde og ordnet litt istand for at barnet vårt skulle få et sted å leke ute så har naboen tolket det som om vi er en kommunal lekeplass eller åpen barnehage. Ungene hennes kommer og leker i hagen her, herjer og styrer uten å ha spurt om lov. Satt hengelås på porten og det har gått greit en liten stund, men nå for litt siden var mannen min ute og klippa gresset og hadde derfor tatt av hengelåsen. Vips var det 5unger i hagen vår og herjet. Ødela sandkassa vår og. Sagt ifra til naboen tidligere, men denne gangen måtte jeg visst gi det i skikkelig klartekst og nå hater naboen oss. De mener nemlig at det er vår jobb å passe dems unger når de kommer ubedt inn i hagen vår.

Så kanskje vi bare har vært veldig uheldige med nabolaget?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hehe. De vil vel ta det som en utfordring og kjøre slalom mellom hindringene :P

Vi har forsåvidt et lignende problem når det gjelder hagen vår og. Etter at vi satte opp gjerde og ordnet litt istand for at barnet vårt skulle få et sted å leke ute så har naboen tolket det som om vi er en kommunal lekeplass eller åpen barnehage. Ungene hennes kommer og leker i hagen her, herjer og styrer uten å ha spurt om lov. Satt hengelås på porten og det har gått greit en liten stund, men nå for litt siden var mannen min ute og klippa gresset og hadde derfor tatt av hengelåsen. Vips var det 5unger i hagen vår og herjet. Ødela sandkassa vår og. Sagt ifra til naboen tidligere, men denne gangen måtte jeg visst gi det i skikkelig klartekst og nå hater naboen oss. De mener nemlig at det er vår jobb å passe dems unger når de kommer ubedt inn i hagen vår.

Så kanskje vi bare har vært veldig uheldige med nabolaget?

Har du også PU-klienter til naboer, kanskje, slik som jeg hadde?

Skrevet

Har du også PU-klienter til naboer, kanskje, slik som jeg hadde?

Ikke som jeg vet om ;)

Er tilsynelatende normale småbarnsfamilier. Merker godt at det mangler en del grensesetting da O.o

Eldste barnet til naboen vår løper ikke bare og herjer i hagen vår, men løper også inn i huset vårt og henter ut leker osv. Lurer på hva naboen hadde sagt om jeg bare tusla inn i huset dems fordi verandadøra stod åpen. Føler jo egentlig at vi har gjort det ganske klart at ungene ikke bare kan komme og gå som de vil her når vi satte hengelås på porten, men de tok vel ikke hintet. Om vi ikke låser ytterdøra så tusler nok ungen bare inn der og.

Jeg syns det er hyggelig om ungene vil komme over og leke med mitt barn, men de bør læres til å spørre om lov først. Det er noe jeg har fortalt naboen også. Det er ikke hyggelig når jeg endelig har roa ned mitt barn til å ligge litt på et teppe med meg i hagen og slappe av også kommer det en hel skokk med unger inn i hagen og begynner å herje, som JEG må sette grenser for og passe på. Jeg har nok med mitt eget barn.

Nå sist så sa jeg som nevnt tidligere her ganske tydelig ifra, naboen svarte da med at vi måtte si til ungene at de ikke fikk leke i hagen. Jeg mener at det er foreldrene til ungene sin jobb å sette grenser for sine barn. Ungene dems hører ikke på meg uansett. Jeg har måttet bli ganske streng for å få den ene ungen til å gå ut av huset vårt når jeg plutselig har oppdaget at han har vært i stua vår og henta ut leker og jeg syns det er ubehagelig å irettesette andre sine unger.

Skal også sies at vi ikke har noe vennskapsforhold til naboene og jeg kjenner ikke de eller ungene. Nabodama kjenner kanskje oss ganske godt for hu bruker mye av sin tid på å spionere på oss gjennom vinduet (noe jeg vet fordi hu kommenterer ting som f.eks at jeg var kjempe fin i brudekjolen min, før bryllupet vårt. Det hadde visst hu sett når jeg prøvde den før bryllupet, altså inne i vårt hus)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...