AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Grill newbe her - så står jeg på kjøkkenet å tar i bruk det jeg har,og hadde da indrefilet svin og broccoli/gulerøtter osv. Så skal jeg fylle på grillspydet - og det går imot all min lærdom å legge fersk kjøtt og grønnsaker sammen slik. Jeg vasker alltid kniv og skjærefjøl etter å ha kuttet opp kjøtt,før jeg kutter opp grønnsaker. Så hvorfor skal det være greit å trykke ustekt kjøtt og grønnskaker sammen på en pinne? Hvorfor var det så viktig med å vaske skjærefjøla og kniven da? Hva er greia med grillspyd da? Anonymous poster hash: 36f8a...a5f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Jeg ser ikke helt problemet. Det er jo ikke noe poeng i å bytte skjærefjøl og kniv hvis alt skal stekes/grilles sammen på like høy varme? Jeg tror du har misforstått barnelærdommen litt Anonymous poster hash: be48f...9d7 2
HedvigR Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Til vanlig skal man ikke bruke samme kniv hvis du skal spise grønnsakene rå, eller beholde en del av grønnsaken til senere som kniven har vært borti. Skal alt varmenehandles uansett så spiller det absolutt ingen rolle 1
Eudyptula Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Grillspydet skal du jo grille da, og da dør bakteriene. Således spiller det jo ingen rolle, men det kan jo være greit å skille kjøtt og grønnsaker, så man ikke glemmer seg når man skal kutte salaten.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Grill newbe her - så står jeg på kjøkkenet å tar i bruk det jeg har,og hadde da indrefilet svin og broccoli/gulerøtter osv. Så skal jeg fylle på grillspydet - og det går imot all min lærdom å legge fersk kjøtt og grønnsaker sammen slik. Jeg vasker alltid kniv og skjærefjøl etter å ha kuttet opp kjøtt,før jeg kutter opp grønnsaker. Så hvorfor skal det være greit å trykke ustekt kjøtt og grønnskaker sammen på en pinne? Hvorfor var det så viktig med å vaske skjærefjøla og kniven da? Hva er greia med grillspyd da? Anonymous poster hash: 36f8a...a5f Du skal ikke kappe kjøtt på samme fjøla som du kapper ting du ikke skal varmebehandle. Om det er fugl, fisk eller gulrot er uviktig. Det sagt så får en fjøl i normal bruk fort riper, så du bør helst ikke drive å vaske fjøler mellom kjøtt, fisk og frukt, men i stedet ha 3 helt ulike fjøler - en til hver. Så slipper du å risikere å matforgifte deg selv. Vanlig såpe&vann i vasken duger ikke om du kapper kylling først og agurk etterpå. Hva gjør du når du lager suppe, da? Putter du ikke grønsaker, kjøttbiter etc rått i gryta og venter til det blir mørt? Grillspyd er ikke snodigere enn det. Anonymous poster hash: 0e944...632
Gjest Funky Punk Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Jeg kutter gjerne kjøtt og grønnsaker på samme fjøl dersom alt skal f.eks i samme gryte Jeg bruker ALDRI samme fjøl dersom jeg skal ha kjøtt og så en kald salat ved siden av Så når det kommer til grillspyd så bryr jeg meg ikke. Alt skal jo varmebehandles
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå