Gå til innhold

Jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på jobbintervju i morgen, og derfor lurer jeg på hva som er viktig å huske på og hva han bør gjøre/ikke gjøre? Og hvordan jeg burde kle meg osv. Det er forresten jobbintervju hos en butikk som selger klær til jenter i 7-14 års alderen :)



Anonymous poster hash: dcadf...ac3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle deg gjerne litt hverdagslig pent! Les gjerne litt om bedriften på forhånd og ha litt kunnskap på det feltet. Ellers bør du tenke på positive og negative sider ved deg selv, det er noe de ofte spør om. Husk og smil og vær selvsikker. Vis at du vil ha jobben!



Anonymous poster hash: b703f...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg ordentlig, pynt deg, men ikke for formelt. På alle jobbintervjuene jeg har vært på har jeg fått det jævla spørsmålet "Nevn tre positive/negative sider ved deg selv", så dette er jo noe du kan tenke over på forhånd. Dersom de ikke spør det, kan du jo prøve å flette det inn når du skal presentere deg selv :) Smil og vær glad, vis dem at du er trygg på deg. Dersom du leser litt om bedriften og får frem at du har gjort litt reasearch, viser dette også litt ekstra engasjement :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Var på første jobbintervju i dag! hadde på meg skoletter, mørke jeans og en svart fintopp. Var for kiwi. Masse spørsmål jeg tenkte krevde kreative svar.. Mest stolt over, positive/negative sider, jeg om fem år..........sukk........... og psst: vet noen hva som skjer om man blir innkalt til jobbintervju nr 2?

Lykke til ts :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste på et jobbintervju er at du ikke bare forteller hva du er god på, men HVORFOR du er god på det. Gi eksempler på ting du har gjort enten i tidligere jobber / i hobbyer / i studier som viser hvorfor du har gode egenskaper. Eks for klesbutikk: "Jeg synes det er viktig å yte god service, altså å smile til den enkelte kunden og å gi de en god handleopplevelse. Tidligere har jeg vært leksehjelper på skolen, der har jeg også måttet gi service til elevene ved å ta vare på hver enkelt"... Bruk dine tidligere erfaringer, og fortell hvorfor akkurat det skal gjøre at du gjør en god jobb - ikke bare fortell at "jeg synes god service er viktig", for det kan alle si.



Anonymous poster hash: 43a34...c1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...