AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Sikkert den n'te tråden om dette temaet, men jeg finner liksom ikke helt det jeg er ute etter. Vi skal unne oss en kjærestetur i august, og har funnet ut følgende: - Gjør ingenting om det er sol og varme, men vi er ikke menneskene som ligger på stranda hele dagen. - Liker best reisemål som ikke er typiske turistmål (Gran Canaria, Sunny Beach,etc er utelukket, ingen charterreiser) - Må være noe kultur og spennende opplevelser - Selvfølgelig må vi tenke litt budsjett i det hele, da jeg er student Vi har tenkt litt på følgende reisemål, men er enda litt i tvil: - Hellas, Agios Nikolaos - Malta - Italia Har også tenkt på St. Petersburg og Roma, men som mange slike storbyferier blir det veldig mye gåing og sightseeing, og vi trenger begge å slappe av litt og ha en ferie, og ikke føle at vi må ha en ferie etter ferien, hvis dere skjønner Tips mottaes med stor takk! :D Anonymous poster hash: 66d02...562
caroprins Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Venezia må vel sies å være romantisk da men dyr. Barcelona har strand, by, kultur og opplevelser Palma de Mallorca har strand og by pluss at øya har mye forskjellige opplevelser og kultur. Wien er en herlig by å vandre rundt i med mye musikk om kveldene, slott og kirker, konserter og båttur på Donau. Budapest med flotte bygninger, kjente helsebad, hyggelig handel og turer på Donau. Hele amalfikysten i Italia er nydelig eller en av de greske øyene som du selv er inne på. Malta er en spennend øy å besøke . Om det er en ukes tid dere har til disposisjon og dere skal leve på budsjett så tror jeg at jeg hadde gått for Barcelona om dere ikke har vært der før. Grunnen til det er at det ofte går rutefly dit med rimelige biletter og at man kan få et ok hotell til en ikke altfor høy pris. Så er spanske matpriser priser overkommelige og byen har både strand, mye kultur og bra med shopping og opplevelser. Så kan man også besøke Monsterrat , et kloster høyt oppe i fjellene over Barcelona. Hvis det er romantikken som står høyest så hadde jeg gått for Venezia.
Miss Lucky Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Jeg sier det igjen jeg. Stresa i Italia Det er en småby ca 1 time utenfor Milano. VELDIG italiensk med små trange gater og små pizza restauranter på hvert hjørne. Ting å finne på der - ligge ved bassenget - rusle rundt i den lille byen, spise pizza og kikke i de lokale butikkene. - båttur på innsjøen Lake Maggiore. Det ligger to øyer 10 min unna som er verdt et besøk. Isola Bella som består av en øy med et palass og en helt fantastisk skulpturert hage. Den andre øyen husker jeg ikke hva heter, men består av en bitteliten "by" med noen restauranter og butikker. Vi bodde på et ganske fancy hotell, så vi hadde egen privat båt på hotellet. En gammel italiensk "snekke", kapteinen var en eldre italiensk koselig mann, og så spiltes det Andrea Bocelli på høytalerne menst vi puttret rundt i de romantiske omgivelsene Ellers så lå Milano ca en time unna med tog, så var lett å komme seg dit for å shoppe litt. Må vise disse bildene igjen Endret 8. juli 2013 av Miss Lucky
marsy Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Jeg elsker Italia. Der kan dere garantert finne en romantisk by, eller en fin gård der dere kan leie en leilighet. Det er billigere enn hotell, og dere kan kjøpe noen flasker vin på butikken og sitte på deres egen uteplass å se solnedgangen. Jeg liker Orvieto veldig godt. Jeg synes Skottland er ganske romantisk også, med små landsbyer og storslagne slott og flott natur.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Tusen takk for tips alle sammen! Vi kikket litt rundt i går, og for noen fantastiske tips dere kom med, spesiellt Italia! Men vi landet på Budapest, og ser frem til noen herlige dager der i august Men wow, det blir definitivt Italia neste gang! Anonymous poster hash: 66d02...562
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Tusen takk for tips alle sammen! Vi kikket litt rundt i går, og for noen fantastiske tips dere kom med, spesiellt Italia! Men vi landet på Budapest, og ser frem til noen herlige dager der i august Men wow, det blir definitivt Italia neste gang! Anonymous poster hash: 66d02...562 Jeg stusser litt ved valget utfra "kravene" deres, siden Budapest om sommeren er full av turister, og det man stort sett gjør der, er å dra på sightseeing. Men: Ta dere en tur til Gellert-badet (også proppfullt!) og gå på konserter i parkene om kveldene. Budapest er også byen for kaker og kafeer. Anonymous poster hash: 497b6...c99
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Jeg stusser litt ved valget utfra "kravene" deres, siden Budapest om sommeren er full av turister, og det man stort sett gjør der, er å dra på sightseeing. Men: Ta dere en tur til Gellert-badet (også proppfullt!) og gå på konserter i parkene om kveldene. Budapest er også byen for kaker og kafeer. Anonymous poster hash: 497b6...c99 Vel, grunnen var at jeg ikke hadde lest de andre svarene om Italia før jeg foreslo Budapest, og siden hverken kjæresten eller jeg klarer å ta en avgjørelse, så fant vi bare ut at siden vi begge synes Budapest høres kult ut, så blir det Budapest Men snakket med et reisebyrå, de sa at turistsesongen begynner i september? Men er sikkert mange turister der året rundt.Anonymous poster hash: 66d02...562
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Vel, grunnen var at jeg ikke hadde lest de andre svarene om Italia før jeg foreslo Budapest, og siden hverken kjæresten eller jeg klarer å ta en avgjørelse, så fant vi bare ut at siden vi begge synes Budapest høres kult ut, så blir det Budapest Men snakket med et reisebyrå, de sa at turistsesongen begynner i september? Men er sikkert mange turister der året rundt.Anonymous poster hash: 66d02...562 Nei, det er ikke mange turister der året rundt. Jeg har vært der en god del ganger. Slutten av juni og begynnelsen av juli er det fremdeles relativt rolig, mens i slutten av juli tar det seg opp. Det har i hvert fall føltes fullt når jeg har vært der i juli og august. Mange tror at september er høysesongen for ferier nedover i Europa, men det stemmer bare delvis. I veldig mange land starter jo skolene igjen i september. Men hvis dere har noen dager til rådighet kan dere kanskje vurdere å dra på båttur på Donau og besøke Wien? Selve turen er nydelig. Anonymous poster hash: 497b6...c99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå