Gå til innhold

VG skoler i Tønsberg og omegn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte til Tønsberg snart, og sønnen vår må bytte vgs.

Hvilke skoler i Tønsberg og Nøtterøy er ok skoler? Han går allmennfag.



Anonymous poster hash: b0d05...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greveskogen vgs

En stor skole (1100 elever). Gode og engasjerte lærere, fin elevtjeneste.

Nøtterøy vgs

Godt skolemiljø. Kjenner ikke til skolen ut over det jeg har fått fortalt fra de som har gått der.



Anonymous poster hash: 12e65...cc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Han hadde visst hørt at Nøtterøy var en skole med mange "klyser", hva han nå enn legger i det uttrykket...

Vet du/dere noe om miljøet på de forskjellige skolene?



Anonymous poster hash: b0d05...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at ved "Greven" er det veldig stort mote og merkepress.

Min ungdom var bl.a der når de hospiterte på VG i vinter. Skolen var visst grei nok, men det med mote/ merkepress skremte.



Anonymous poster hash: 37686...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at ved "Greven" er det veldig stort mote og merkepress.

Min ungdom var bl.a der når de hospiterte på VG i vinter. Skolen var visst grei nok, men det med mote/ merkepress skremte.

Anonymous poster hash: 37686...351

Det spørs hvilken gjeng du havner sammen med.

Datteren min har observert motepresset, men ikke blitt utsatt for det selv, fordi hun er i en annen gjeng.

Hennes erfaring er at det er plass til alle, men at miljøet er veldig stort. :)

Anonymous poster hash: 12e65...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Er også mange fra Tønsberg som pendler til Sandefjord for å gå på VG der og omvendt.

Er faktisk ikke så lange veien. Går buss direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Det sies at det er et veldig godt miljø på Sandefjord videregående. I tillegg blir skolen oppgradert/påbygget akkurat nå.

Det går buss fra Tbg til Sfj en gang i timen (sikkert fler om man ser på andre ruter også).

Det tar 5 minutter å gå fra hovedveien og opp til skolen, men det går også ofte busser fra bussstasjonen og opp mot vgs også.

Tar ikke særlig mer enn 30 minutter med buss fra Tbg til Sfj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det sies at det er et veldig godt miljø på Sandefjord videregående. I tillegg blir skolen oppgradert/påbygget akkurat nå.

Det går buss fra Tbg til Sfj en gang i timen (sikkert fler om man ser på andre ruter også).

Det tar 5 minutter å gå fra hovedveien og opp til skolen, men det går også ofte busser fra bussstasjonen og opp mot vgs også.

Tar ikke særlig mer enn 30 minutter med buss fra Tbg til Sfj

Jeg gikk på SVGS og syns det var godt miljø. Det er jo en av Norges største skoler med tanke på antall elever og studierettninger.

Var mange som gikk der både fra Tønsberg og Nøtterøy og Larvik.

Det er et trekkplaster i Vestfold generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi bo litt inne på Nøtterøy, så jeg tror ikke han er interessert i å reise helt til Sandefjord. Da må han først ned til hovedveien, innom byen og da kanskje også bytte buss. Han vil helst på en skole i Tønsberg eller på Nøtterøy. Men takk for tips :) Det er gull verdt!



Anonymous poster hash: b0d05...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så kjedelig her i Vestfold er at nesten uansett hvor man skal på skole, så må man innom Tønsberg, ofte bytte buss også. Noe som forlenger reiseveien og tiden. Vi bor i et lite fylke, men de har ikke klart å få til kommunikasjon som er tidsbesparende. Dessverre.

Feks, hvis noen fra Re skal gå på Greven, må de først med buss til Tønsberg, også bytte der. Ofte er ikke kommunikasjonen samkjørt heller. Tenk om bussen kunne kjørt opp Tomsbakken og Hortensveien inn til Tønsberg.

Skal de fra Re til Stokke, Sandefjord eller Larvik, må de innom Tønsberg. Hadde vært mye enklere om det hadde vært et knutepunkt på Sem, der de med behov kunne byttet buss.

Hvordan man kommer til nordfylket vet jeg ikke, men antar de også må innom Tønsberg.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noe enklere for de som bor i Andebu, Hof, osv.



Anonymous poster hash: 37686...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja sånn har det alltid vært i Vestfold dessverre.

Måtte selv bytte buss 3 ganger en vei når jeg gikk på skolen. En tur som normalt sett tok 3 kvarter med f.eks bil, tok 1.5 time for meg som tok buss (er jo maaange år siden nå da, men ser at det ikke har blitt noe bedre når jeg en gang i blant må ta buss i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det som er så kjedelig her i Vestfold er at nesten uansett hvor man skal på skole, så må man innom Tønsberg, ofte bytte buss også. Noe som forlenger reiseveien og tiden. Vi bor i et lite fylke, men de har ikke klart å få til kommunikasjon som er tidsbesparende. Dessverre.

Feks, hvis noen fra Re skal gå på Greven, må de først med buss til Tønsberg, også bytte der. Ofte er ikke kommunikasjonen samkjørt heller. Tenk om bussen kunne kjørt opp Tomsbakken og Hortensveien inn til Tønsberg.

Skal de fra Re til Stokke, Sandefjord eller Larvik, må de innom Tønsberg. Hadde vært mye enklere om det hadde vært et knutepunkt på Sem, der de med behov kunne byttet buss.

Hvordan man kommer til nordfylket vet jeg ikke, men antar de også må innom Tønsberg.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noe enklere for de som bor i Andebu, Hof, osv.

Anonymous poster hash: 37686...351

Du har helt rett. Kollektivtilbudet i Vestfold suger rompe (pardon my french), som er en grunn til at jeg boikotter kollektivt. Men jeg er ikke student i VG alder, så jeg har bil. Men har da busset en god del i min tid.

De i Andebu, Kodal osv sliter sinnsykt. Det går kanskje 3-4 busser om dagen, og det er til Tønsberg. Søndager er det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing her, men en annen ting som er helt vanvittig her i Vestfold er at de som bor øst for E18 må betale skoleskyss, mens de som bor vest for E18 får dekket skoleskyss - også på VG.



Anonymous poster hash: 37686...351
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ti år siden (herregud som tida flyr) at jeg gikk ut av Nøtterøy Videregående, men jeg opplevde det som en god skole. Gode lærere (selvfølgelig med noen unntak) og godt miljø. Selv vaf jeg litt "outsider" på ungdomsskolen, men trivdes veldig godt på videregående.

Var ikke mange "klyser" der da, tror det var flere "klyser" på greveskogen.

Anonymous poster hash: a322f...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...