Gå til innhold

Middag i sommervarmen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke spise når det er så varmt. Ender opp med å drikke vann hele dagen, og spise middag etter midnatt. Hva spiser dere som klarer å spise til normal tid? Ps. Jeg et dritt lei salat.

Anonymous poster hash: 1d894...d91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stekt laks eller ørret med kokt potet, agurksalat og rømme. Kjempegod og lett sommermat :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vegetarisk pasta spiste vi i dag, midt i solsteken på terrassen. Med kald rosé til. :)

Tabbouleh/couscoussalat og stekt halloumi er også fin mat i varmen.

Eller om du liker slikt: Spekesild, kokte nypoteter med dill, rødbeter, hakket løk og rømme. Det eneste som trenger å tilberedes/varmebehandles er potetene.

Ellers er et stykke stekt/ovnsbakt fisk, en lammekotelett eller til og med en biff mye lettere mat om man bare har grønnsaker til, feks litt smørdampet sommerkål, grønne bønner surret i olivenolje og hvitløk eller en enkel grønn salat med vinaigrette. En sitronbåt på tallerkenen, og man har det man trenger.

Anonymous poster hash: f11eb...a78
AnonymBruker
Skrevet

PS: Et tips til: Vietnamesiske vårruller, dvs med rå grønnsaker, friske urter og ferske reker, rullet i fuktet rispapir og ikke varmebehandlet. Med en god dipsaus til (med fiskesaus, lime etc).

Eller sushi!

Anonymous poster hash: f11eb...a78
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Vi spiser mye "småmat" når det er så varmt.

Zucchini, tabbouleh (det spiste vi i dag, nam!), gode oliven og feta, bruschetta med tomatsalat eller hjemmelaget pesto, thaisalat, halloumi, grillspyd, fylte paprika, grillet asparges, laap

Generelt er det jo best med mye av den maten som er vanlig i varme land. ;)

Skrevet

Spiser mye frukt nå i varmen, det er så deilig. Ellers mye kylling og lettere retter, fisk og sjømat. Veldig godt med reker og krabbe.

Skrevet

Har lite matlyst i varmen, tar par knekkebrød med makrell i tomat eller ost på natten, kvelden, og spiser litt grillmat når det passer med salat og grønt. Men er lei av all grillmaten som har vært og er hver sommer. Har lyst på et grillspyd med lam, men nei, jeg har lyst på en nord-afrikansk rett, med en god chianti til. Lammekjøtt 1,8 kg f.eks. bog, med 8 røde hardkokte poteter, fem gule løker, to tre chili, åtte tomater, en dæsj gurkemeie, olivenolje (oljen skal være par tre deciliter) og helst safran. Retten skal serveres med finhakket løk og finhakket bredbladet persille og hvitt brød. Ingen over og ingen under, en vinner. Men trenger ikke ha chianti til maten, det bestemmer man selv.

Den lages i en panne og settes i komfyren, enkelt for vertinnen.

Skrevet

6aaeb4a0bd4bd373788de6f4a1d7a908.jpg

Kylling og grønnsaker

b9e6d55fa4663952b474c918948c8969.jpg

Stekt ris med kylling

333022a2c9b7f262051f24d18bf509cd.jpg

e40cd59ed25f3887b25235e8f0847501.jpg

Gjest Crazycatlady
Skrevet

-Salat med roastbiff eller laks(røkt eller annen som egner seg å spise rå.)

-Sushi

-Laks/ørret.Grillet,stekt,ovnsbakt,hjemmelagde laksekaker eller på spyd med mango,kokos og karri.

men jeg spiser stort sett det jeg pleier.Bare mye mindre enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...