Gå til innhold

Almera - livet i Tyttebærhuset


Almera

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig har trådt inn i de voksnes rekker(i en alder av 26 år!) så syntes jeg det var på sin plass med en egen dagbok her på forumet, som jeg har fulgt av og på i mange år. Jeg er fullstendig klar over at jeg på papiret har vært voksen i mange år allerede, men det er først nå i sommer at jeg virkelig føler at jeg kan kalle meg voksen. I løpet av en uke i mai 2013 så ble jeg huseier sammen med min kjære samboer, og fikk fast ansettelse ved en fantastisk barne- og ungdomsskole. Enkelte uker er virkelig bedre enn andre! :)
Jeg er utdannet allmennlærer, og var ferdig utdannet i 2008. Før jeg gikk ut i jobb så tok jeg et halvt årsstudium i naturfag(hadde et halvt fra før av), noe som gjør at jeg er faglærer i naturfag i tillegg til den vanlige allmennlærerutdanningen. Har vært innom to andre skoler, før jeg fant plassen min der hvor jeg er nå, og heldigvis så ble det en fast stilling ledig nå som ble min! Jeg jobber mest med ungdommer, men koser meg også noen timer i uka sammen med de litt mindre elevene. Hvert alderstrinn har sin sjarm. Jeg blir mer og mer glad i jobben min for hver måned, og angrer ikke på at jeg valgte å gå denne veien.

Som jeg skrev tidligere så ble jeg også huseier tidligere i sommer. Jeg og min kjære kjøpte vårt første hus sammen og vi er skjønt enige om at dette er drømmehuset. Det er et rødt, koselig hus fra 50-tallet, men det er godt vedlikeholdt slik at det "eneste" som trengs er "litt" maling. Vi velger også å bytte kjøkken. Per dags dato så bor vi oss inn her, det vil si at vi pusser opp rom for rom.Vi bor i kaos, og det eneste rommet som er helt ferdig er soverommet.