Gå til innhold

Almera - livet i Tyttebærhuset


Almera

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig har trådt inn i de voksnes rekker(i en alder av 26 år!) så syntes jeg det var på sin plass med en egen dagbok her på forumet, som jeg har fulgt av og på i mange år. Jeg er fullstendig klar over at jeg på papiret har vært voksen i mange år allerede, men det er først nå i sommer at jeg virkelig føler at jeg kan kalle meg voksen. I løpet av en uke i mai 2013 så ble jeg huseier sammen med min kjære samboer, og fikk fast ansettelse ved en fantastisk barne- og ungdomsskole. Enkelte uker er virkelig bedre enn andre! :)
Jeg er utdannet allmennlærer, og var ferdig utdannet i 2008. Før jeg gikk ut i jobb så tok jeg et halvt årsstudium i naturfag(hadde et halvt fra før av), noe som gjør at jeg er faglærer i naturfag i tillegg til den vanlige allmennlærerutdanningen. Har vært innom to andre skoler, før jeg fant plassen min der hvor jeg er nå, og heldigvis så ble det en fast stilling ledig nå som ble min! Jeg jobber mest med ungdommer, men koser meg også noen timer i uka sammen med de litt mindre elevene. Hvert alderstrinn har sin sjarm. Jeg blir mer og mer glad i jobben min for hver måned, og angrer ikke på at jeg valgte å gå denne veien.

Som jeg skrev tidligere så ble jeg også huseier tidligere i sommer. Jeg og min kjære kjøpte vårt første hus sammen og vi er skjønt enige om at dette er drømmehuset. Det er et rødt, koselig hus fra 50-tallet, men det er godt vedlikeholdt slik at det "eneste" som trengs er "litt" maling. Vi velger også å bytte kjøkken. Per dags dato så bor vi oss inn her, det vil si at vi pusser opp rom for rom.Vi bor i kaos, og det eneste rommet som er helt ferdig er soverommet.

Sånn ellers så er jeg ei stille og ganske beskjeden frøken, helt til jeg blir varm i trøya eller er sammen med elevene. Jeg er lidenskapelig glad i dyr, og eier mange, selv om ingen av dem bor hos meg da det har blitt litt flytting rundt omkring på meg de seneste årene. Heldigvis så har jeg snille foreldre som er like dyrekjære som meg.

Tenker som så at denne dagboka skal bli mitt lille fristed hvor jeg kan lufte tanker om oppussing og hverdagen generelt, og håper noen vil ha glede av hva jeg skribler ned! :)

Endret av Almera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det nok en dag her i Tyttebærhuset. Vi har allerede vært på Jernia og kjøpt inn en ny 3 liter med maling, og er helt klare for å male siste strøket i andre halvdel av stua. I morgen håper jeg at vi kan begynne å flytte inn der også. Vondtene sprer seg rundt i kroppen etter mange dager i rare stillinger, og i dag sitter'n i skuldra mi, som tydeligvis er lei av å male tak. Rundt 30 kvm med mørkt paneltak har vært hovedsysselen vår de siste dagene, og det merkes! Men det ble bra, så da er vi fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er over, og den har gått like fort unna som andre dagene den siste uka. Vi står opp i åttetiden på morran, og jobber helt til pipipen har lagt seg..Men nå mangler det kun et strøk på vinduene i stua så skal jeg endelig rydde vekk plasten på gulvet og generelt RYDDE der inne

Ved siden av å ha malt lister, dører, vinduer og et siste strøk på veggene så har vi også hatt tid til en liten shoppingtur. Målet var gardiner og lampe til å ha over spisestuen. Håpte at Kid skulle ha igjen noen gardiner på salg, men der var det ikke mye hjelp å få. Æsj, hater frekke butikkansatte. Har selv jobbet i butikk i 5 år, så jeg vet hvor vanskelig det er å ha smilet på plass til enhver tid, men det går da an å prøve!? Fair enough at de var tomme for 160 cm gardiner på salg, men det går an å si det på en skikkelig måte! Amper som jeg er om dagen så snudde jeg på hælen, og trampet ut av butikken. Lunta er litt kort etter mange, lange dager med lite avslapning og mye drittmat ;) Jeg endte opp med å kjøpe gardiner på Bohus i Drammen, som forøvrig var en flott butikk. Den har nettopp hatt nyåpning i nye,store lokaler. Verdt å ta en tur innom om en er i området. Den ligger rett bortenfor travbanen retning sentrum. Jeg skal ihvertfall ta meg en tur dit igjen. Kanskje alene. Finner ikke helt roen når jeg har noen med meg ;)

Lampe fikk vi ikke kjøpt, så den er ikke krysset av lista ennå.

I morgen skal min kjære avgårde for å kjøpe seg motorsykkel, så da ser jeg vel ikke han noe mer denne ferien...og vi som skal få nytt kjøkken..!

Endret av Almera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kjøkkenet bestilt, og det er bare å smøre seg med tålmodighet. Leveringstid er kjedelig! Men det er en fordel med det, og det er at vi kan ta litt ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...