AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg skal bytte telefon, og har IPhone fra før(en av de gamle modellene). Har testet HTC før, og det vil jeg ikke ha. Så jeg tenker det står mellom IPhone eller Sony. Liker godt oppsettet, og har mye musikk lastet ned på Ipoden som jeg eventuelt må få overført til annen plattform dersom jeg bytter merke. Ønsker følgende; - muligheter for stor lagringsplass(minimum 32 GB) - må ta gode bilder og filme bra, også kunne ta bilder hvor ikke lys er helt optimalt(i skygge eks) - må være enkelt å overføre musikk - og jeg må kunne overføre fra Itunes uten å måtte laste ned masse tilleggsprogram. Altså; overføre enkelt fra min nåværende IPhone til ny telefon. Ellers bruker jeg aldri spill, skal ikke se filmer og er totalt uinteressert i andre tekniske duppeditter som følger med; utover normale telefonting er jeg er opptatt av mail, musikk(egen og spotify) og bilder/video. Så; er det slik at Sony og IPhone skiller seg endel i bilde/filmekvalitet og hvor styrete det er med musikkoverføring?(har som sagt allerede ITunes, så det er ikke stress for meg). Anonymous poster hash: 6a194...4ec
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Galaxy s4 eller s3, ingen tvil! Anonymous poster hash: 5397b...414
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 S4 tar svært gode bilder. Ja, jeg vurderer sterkt denne, har jo veldig bra kamera - men ble litt i tvil når jeg leste en ny anmeldelse som gikk på denne med å bytte fra IPhone til Samsung. Stod blant annet at den ikke var helt "god" på å utvide minnet, og jeg må vel kjøpe minnekort med ganske god plass....... Det han klagde mest på var dog apper osv - det har jeg kjøpt lite av, blir nok musikkoverføringen som irriterer meg Har du/dere testet å utvide minnet endel? (32-64 MB)? Anonymous poster hash: 6a194...4ec
Synne-Marie Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Har du/dere testet å utvide minnet endel? (32-64 MB)? Anonymous poster hash: 6a194...4ec Nei, det har jeg ikke prøvd. Det som stort sett tar opp plass på min mobil er bilder, og de lastes også opp på dropbox, så trenger ikke å ha dem liggende på mobilen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Nei, det har jeg ikke prøvd. Det som stort sett tar opp plass på min mobil er bilder, og de lastes også opp på dropbox, så trenger ikke å ha dem liggende på mobilen. Nettopp. Nå har jeg ganske stor musikksamling(spes på Spotify), og de (få)appene jeg har krever mye plass(virker som om mailkontoen og bruker endel plass, leser mye mail på mobil) - så min IPhone8 GB med nesten ingen bilder på telefonen holder ikke lengre :S Har måttet slette nesten alle bildene(altså; kunne lagret dem ekstrert . men det irriterer meg å være avhengig av) I tillegg vil jeg gjerne ha muligheten til å ha et par videoer liggende, og det tar jo masse plass bare det. Om noen har testet det så gi gjerne tilbakemelding Anonymous poster hash: 6a194...4ec
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Androidmobiler er mest utsatt for malware, spyware og phishing. Hvis dette er noe som er greit for deg å håndtere hvis du skulle få dette på en androidmobil så er det jo bare å skaffe seg en. Anonymous poster hash: 3d15c...475
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Og DER kom fanboyzen... Anonymous poster hash: b28b0...7a0 6
Madison_00 Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Er ekstreeemt fornøyd med min Samsung Galaxy S4. Tar utrolig gode bilder, og er generellt helt perfekt for min bruk. Anbefales sterkt Har 16 gb og har ikke hatt bruk for mer enda. Har ca 4 timer med musikk og noen hundre bilder + apps og spill på den. Tar bilder i 13megapixler, så de tar en del plass.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Har testet HTC før, og det vil jeg ikke ha. Haha, hvilken telefon er det du har prøvd, som du mener er sammenlignbar med HTC One? Og hvordan kan valget stå mellom Apple og Sony, når Samsung er den store kjempen på mobilfronten? Tror du har en ting eller to å sette deg inn i. Anonymous poster hash: af456...505 1
Gjest Morteno Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Har et 64GB minnekort jeg kjøpte for 120 kroner på ebay som fungerer utmerket i min S4.Han som prater om malware osv på Android er en idiot som ikke vet hva han snakker om. Sjansen for å få det er minimal, og mer eller mindre ikke-eksisterende om du ikke har huket av for å laste ned apper for ikke-godkjente markeder. 2
Madison_00 Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Haha, hvilken telefon er det du har prøvd, som du mener er sammenlignbar med HTC One? Og hvordan kan valget stå mellom Apple og Sony, når Samsung er den store kjempen på mobilfronten? Tror du har en ting eller to å sette deg inn i. Anonymous poster hash: af456...505 Mannen min kjøpte HTC One samtidig som jeg kjøpte Samsung Galazy S4. Han angrer på at han ikke kjøpte samme som meg. Sier den er helt grei, og finere å se på, men ikke like god.. Men sikkert opp til enhver å avgjøre hva som passer best for seg
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Har et 64GB minnekort jeg kjøpte for 120 kroner på ebay som fungerer utmerket i min S4. Han som prater om malware osv på Android er en idiot som ikke vet hva han snakker om. Sjansen for å få det er minimal, og mer eller mindre ikke-eksisterende om du ikke har huket av for å laste ned apper for ikke-godkjente markeder. Selv om problemet er neglisjerbart, er det en viss forskjell mellom IPhone og Android plattformen når det gjelder kontroll av apper som legges ut, og måten apper kjøres på mobilene. Men jeg er enig i at google play er rimelig sikkert, og jeg har android mobil selv. Anonymous poster hash: 05883...f45
pusekatta Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er fantastisk fornøyd med min Samsung s4, den tar flotte bilder og er ellers en fryd å bruke
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er fantastisk fornøyd med min Samsung s4, den tar flotte bilder og er ellers en fryd å bruke Wuuuu...?? Julenisselue?! Det er... sommer? Anonymous poster hash: b28b0...7a0
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 Jeg har blackberry Z10 og er storfornøyd med kameraet.
Black March Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Kommer en nye Nokia med 41mp og helt sinnsykt kamera nå. Eventuelt så har du jo Samsung S4 kameramodell og, litt tykk og klumpete men det er jo ett kamera med mobil, heller enn en mobil med kamera.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Kommer en nye Nokia med 41mp og helt sinnsykt kamera nå. Eventuelt så har du jo Samsung S4 kameramodell og, litt tykk og klumpete men det er jo ett kamera med mobil, heller enn en mobil med kamera. 41 er helt dust, gå lavere og for kvalitet. Anonymous poster hash: af456...505
Zzyzx Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 41 megapiksler på en bildebikke som er så utrolig liten som den i en mobiltelefon, det kan nok heller bidra til dårligere bildekvalitet. Ellers ganske interessant med manuell fokus og mulighet for å stille blender og lukker. Største ulempen er at det er windows på den. http://www.dagbladet.no/2013/07/10/nyheter/teknologi/mobil/data_og_teknologi/28126844/
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 TS her: Jeg skrev feil, og mente selvsagt Samsung. Jeg trenger heller ikke begrunne hvorfor jeg ikke vil ha HTC, men nå kan jeg jo gjøre det; jeg har hatt HTC som jobbtelefon, og likte ikke oppsett. Den irriterte meg noe voldsomt. Uansett så har jeg forstått at ikke alle apper(og dette er de jeg bruker mest) lar seg lagre offline/i det hele tatt på minnebrikke, og da er hele poenget med å utvide minnet poengløst for meg. Så sier ryktene at neste IPhone som er ventet til høsten muligens får like bra kamera som Samsungs nyeste, og dermed venter jeg for å se om det stemmer. Anonymous poster hash: 6a194...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå