Gå til innhold

Namsfogden og innkassobyrået


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått brev fra namsfogden om at de kommer hjem til hjem til meg sammen med innkassobyrået 8/7. I brevet står det at de kan formidle beskjed til saksøker om å kontakte meg om jeg øsnker. Jeg ba om dette. Samtidig snakket jeg med innkassobyrået og lovet dem å betale innen slutten av juni. Da regnet jeg med at skattepengene vil bli klare innen da. Men til min store overraskelse, var de ingen skattepenger å se! Det var feil i oppgjøret og klagen tar minst 3 måneder.

Jeg fikk enda et brev fra namsfogden om at de har formidlet beskjed og at de skal holde saken i bero innen 1 måned og om saksøker ikke handler/kontakter meg vil det bli et nytt vedtak.

Nå har jeg ikke hørt noe mer fra verken Namsfogden eller inkassobyrået, og jeg er livredd for at de skal dukke opp på døra mi i morgen!

Hva bør jeg gjøre? Ringe innkassobyrået i morgen tidlig å forklare dem hva som har skjedd? Tror ikke de vil høre på meg, siden dette er en eldgammel sak!

Hva tror dere skal skje?



Anonymous poster hash: 96e25...302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis namnsfogden kommer så åpner du døra. Ikke vift med noe skytevåpen, skrikende, mens du truer med å gjøre noe idiotisk...



Anonymous poster hash: ded1c...c34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis namnsfogden kommer så åpner du døra. Ikke vift med noe skytevåpen, skrikende, mens du truer med å gjøre noe idiotisk...

Anonymous poster hash: ded1c...c34

Hva skal dette bety? Har du gjort dette og fant ut at det ikke var en god ide? Skjønner ikke behovet ditt for å svare!

Anonymous poster hash: 96e25...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dette bety? Har du gjort dette og fant ut at det ikke var en god ide? Skjønner ikke behovet ditt for å svare!

Anonymous poster hash: 96e25...302

Det betyr at du ikke må finne på å møte namnsfogden med skytevåpen, skrikende hei vilt, mens du banner og truer.

Jeg har samme behov for å svare som du har for å skrive.

Anonymous poster hash: ded1c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal de hos deg? Hente noe av verdi eller kaste deg ut? Pant i bil?

Anonymous poster hash: c994c...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

sånne ting er jeg rett for å! derfor betaler jeg så mye som mulig på gjeld jeg har. men du må jo bare ringe. kan ikke gå i evigheter og vente, for sånt er ikke bra for psyken i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal de hos deg? Hente noe av verdi eller kaste deg ut? Pant i bil?

Anonymous poster hash: c994c...5cb

Det er det jeg ikke vet. Har ikke peiling hva de kan gjøre. Står jo i brevet at de kan ta ta noe av verdi. Bilen står parkert like foran huset. Men hva med brev nummer 2, jeg har fått? Teller det ikke?

Anonymous poster hash: 96e25...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra ned å snakke med namsmannen i morgen.

Anonymous poster hash: c994c...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

De skal helt sikkert se om det er noe av verdi som de kan ta som pant.

Snakk med dem når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de truer meg, sånn en gang annenhver mnd. sender de meg papirer der de spør om jeg har noe av verdi de kan ta pant i, de har aldri vært på døra.

Anonymous poster hash: c994c...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har gått så langt at namsmannen kommer på døre, da er vel alle andre muligheter sett på først. Du må jo ha fått endel forvarsler på dette, trekk i lønn og varsler.

Tydeligvis har ikke du overholdt tidligere avtaler, å da er det ikke sikkert namsmannen kan gjøre annet enn å ta pant i bil, bolig å andre verdier.

At namsmannen kommer, er vel siste instans av en lang rekke...



Anonymous poster hash: f5053...ba5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har gått så langt at namsmannen kommer på døre, da er vel alle andre muligheter sett på først. Du må jo ha fått endel forvarsler på dette, trekk i lønn og varsler.

Tydeligvis har ikke du overholdt tidligere avtaler, å da er det ikke sikkert namsmannen kan gjøre annet enn å ta pant i bil, bolig å andre verdier.

At namsmannen kommer, er vel siste instans av en lang rekke...

Anonymous poster hash: f5053...ba5

Vel, trekke i lønna, har de ikke gjort. Og grunnen til at jeg ikke kunne overholde avtalen var fordi jeg hvar svært syk. I 3 månedersperiode, og det var ingen som kunne hjelpe meg med å sjekke posten engang. Jeg vet at det er dårlig argument når det gjelder denne saken, men sant er det.

Men i å med at de sendte meg et brev hvor det står at saken skal stå i bero i en måned, er det sannsynlighet for at de ikke dukker opp, sant?

Anonymous poster hash: 96e25...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, trekke i lønna, har de ikke gjort. Og grunnen til at jeg ikke kunne overholde avtalen var fordi jeg hvar svært syk. I 3 månedersperiode, og det var ingen som kunne hjelpe meg med å sjekke posten engang. Jeg vet at det er dårlig argument når det gjelder denne saken, men sant er det.

Men i å med at de sendte meg et brev hvor det står at saken skal stå i bero i en måned, er det sannsynlighet for at de ikke dukker opp, sant?

Anonymous poster hash: 96e25...302

Når de sier at de lar saken stå i bero, så betyr det at de ikke dukker opp, ja.

Videre nevnte du at de sier det blir da i tilfelle et nytt vedtak, som du da får brev om først.

De er nok på sommerferie nå.

Anonymous poster hash: 7beac...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør også kontakte dem igjen, skriftlig eller muntlig for å informere om problemet som har oppstått med skattepengene. Hele tiden når noe endres, gir man beskjed.

De har mange de forholder seg til, så de sitter ikke å grubler på deg hele tiden.



Anonymous poster hash: 7beac...f90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...