AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har en liten stund følt at hjertet mitt slår unormalt til tider, legen sa jeg hadde høyt blodtrykk. Jeg var i butikken idag og følte jeg fikk besvimelsesanfall, jeg følte jeg kom til å besvime hvert sekund og var kvalm og veldig redd. Jeg er veldig redd hjertet skal stoppe eller jeg skal få hjerteinfarkt eller hjerneblødning. Dette påvirker hverdagen min og jeg våkner ofte om natten og er redd for helsen min og det holder meg våken. Hvorfor er jeg slik? Hvorfor kommer disse besvimelsesfølelsene og de rare hjerteslagene. Jeg er så redd jeg holder på å få panikk:( Tusen takk for svar!Anonymous poster hash: 4ca1f...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #2 Skrevet 7. juli 2013 Akkurat sånn har jeg det og. Er du engstelig av deg? Jeg har alltid høyt blodtrykk hos legen og måtte måle det hjemme, viste seg å være helt normalt blodtrykk. Synes det er så utrolig skummelt når man plutselig holder på å besvime og hjertet som plutselig slår helt merkelig. Det hjelper meg å tenke at det er sånn det alltid blir med nervene mine. Har du tatt det opp med legen?Anonymous poster hash: 56e96...ccd
Gjest Bond Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Tråden ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Bond, adm
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har også slitt med helseangst, med angstanfall og det hele. Det er forferdelig, men også fryktelig slitsomt å gå rundt og være redd for at noe skal være galt med kroppen hele tiden. Hos meg var det sånn at en liten, plutselig "vondt" et eller annet sted i kroppen - gjerne i brystregionen eller hodet - utløste i løpet av et sekund en hel haug med tanker og frykt hos meg. "Å herregud, nå svimer jeg av. Jeg kan jo ikke svime av her", "Tenk om jeg faller om med hjerteinfarkt nå" osv. Jeg ble svimmel, kvalm, trodde jeg skulle besvime og følte meg helt utenfor. Etterhvert klarte jeg å hente meg inn raskt, ved å fokusere på pusten, og puste rolig og kontrollert. Det er helt normalt at hjertet av og til hopper over et slag, eller har dobbeltslag. Du kan også føle små stikk eller vondter i brystregionen uten at det betyr at noe er farlig. Det trenger ikke ha sammenheng med hjertet i det hele tatt, husk at det er mange muskler i området osv. Helseangst er som regel "bare" angst - altså kun psykisk. Det er hjernen din som spiller deg et puss. Det som hjalp for meg, var først og fremst å få noe annet å tenke på - bruke tiden på jobb, hobbyer, aktiviteter osv. Den perioden jeg slet mest, var den perioden jeg var mest hjemme og hadde tid til å fundere over alt, også mindre bra ting. En annen ting som hjalp meg veldig var å gå til legen og få en grundig sjekk. Blodprøver, lytte til hjertet etc. Det anbefaler jeg sterkt dersom du er usikker. Det var beroligende å få en bekreftelse på at alt var normalt. Jeg har litt høyt blodtrykk selv, men dette er en relativt vanlig diagnose og du kan gjøre mye for å redusere dette selv ved hjelp av riktig kosthold og trening. Dette ble sikkert litt langt, men ville bare dele mine erfaringer og tips. For jeg vet hvor slitsomt det kan være. Men det er veldig mye hjernen kan lure oss til å tro, sannsynligvis er du helt frisk Anonymous poster hash: 9caff...7f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 En bekjent av meg har det også slik, og opplever det som svært ubehagelig. H*n gikk med blodtrykksmåler hjemme i ett døgn etter å ha hatt 3 litt for høye målinger iløpet av ei natt/formiddag på legevakt. Vedkommende har også sjekket at hjertet er iorden(blodprøver+hjemmetesten med blodtrykksmåling) og "medisinen" er avslappingsøvelser og psykolog(det er helseangst/dødsangst som er årsaken). Det er klassiske symptomer på angst, og mange plages med det. Uansett så lurer jeg på om du har tatt denne hjemmetesten før du fikk "diagnose" med høyt blodtrykk? Anonymous poster hash: b9148...52c
Gjest Funky Punk Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Når dette skjer mens du f.eks står i butikken, så stopp opp (lat som om du leser noe på mobilen eller bak på en melkekartong etc). Og mens du står der (i minst 90 sekunder) så sier du til deg selv at det ikke finnes noen reell fare. At dette er "alarmsentralen" i hjernen din som sender ut feil signaler. Ha gjerne med deg noe å drikke (noe som ikke kan oppfattes som at du har tatt noe fra butikken selvfølgelig. En drikkeflaske med litt saft eller vann). Lærte dette av en psykolog og det fungerte alltid
bebisss Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Ts her Jeg var hos legen idag, skal ta blodprøve å sjekke en kjertel, men hun sa det godt kunne være angst for jeg var veldig stresset og redd. Hater disse følelsene, det ødelegger hverdagen min. Denne engstelsen begynte etter en grusom periode i livet mitt, så kan jo være derfor. Tusen takk for svar alle, det hjelper utrolig mye å vite at andre også opplever det og det ikke er farlig Anonymitet borte men jaja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå