Gå til innhold

Vil fjerne tatovering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 16 tok jeg en tatovering rundt navlen. Hva tatovøren tenkte lurer jeg på, men idag er jeg ihvertfall 27 år og angrer veldig. Jeg har funnet en jeg ønsker å dele livet med, tanken er at jeg skal fjerne den, og heller vente ca 2 år med å bli gravid. Det er rett og slett vondt å leve med, hva foreldrene hans tenker om dette bl.a. Grusomt!! Noen erfaringer med fjerning av tatoveringer og evt hvor de er flinke?

Anonymous poster hash: b92c4...70f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har tatovøren med valget ditt å gjøre? Det er vel du som bestemte å tatovere deg og ikke han?

Anonymous poster hash: c2150...caa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda men mener de kan være litt forsiktige med hvor de tatoverer på en 16 åring. Min mor skrev under på at jeg skulle ta i nakken. Etter hun dro ombestemte jeg meg såklart og ville ta rundt navlen. Mitt valg ja, som barn.. Uansett var jo ikke det som var tema her

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så redd for hva svigers vil mene? Jeg er gravid og har aldri vist de magen min, hvorfor skal jeg vise magen min naken til de? Er kun jeg selv, samboer, fastlegen og jordmor som har sett gravidmagen min naken. Folk kan kjenne på magen min at baby sparker selv om jeg har klær på :) Ingen har bedt meg om å kle av meg så de får se magen og det er jo merkelig å spørre om det, trur ikke at det er vanlig å spørre om det. Og uansett så er det jo bare å si nei og skylde på at du er litt beskjeden. Og trur at virkelig at svigers vil hate deg pga en tattovering? Det er vel neppe en penis eller en djevel du har tattovert rundt navlen? :)

Jeg har ikke fjernet en tattovering men har sett resultatet hos andre, ikke bra. Å fjerne en tattovering er ikke det samme som at huden blir som før, når man "fjerner" en tatovering for man den aldri helt bort, resultatet blir dårlig. Den blir bare svakere. Så om du skal vise gravidmagen til folk så vil de se at du hadde en tatovering der.

Selvsagt vil tatoveringen bli stygg når magen strekkes, så kanskje sånn sett bedre å få den "fjernet", men helt kvitt tatoveringen blir du aldri.

Derfor bør ikke foreldre godta at barn tatoverer seg, og derfor bør alle som tatoverer seg tenke seg nøye om.

Lykke til uansett hva du gjør :)

Anonymous poster hash: 37f44...93a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare svigers jeg tenker på da, også når jeg er på stranden bl.a. Men ja nå er det ikke slik at den ser SÅ jævlig ut, men drømmer fortsatt om å få den bort og ha en fin og "ren" mage uten blekk :P har hørt om man tar svakere styrke på laseren og heller flere behandlinger at sjansen for arr minker. Og at den kan forsvinne opp til 95 % eller no sånt? Tenkte å kontakte noen klinikker imorgen og høre hva de sier og anbefaler. Men ja om den bare forsvinner delvis er det kanskje bedre å beholde den :) uansett takk for det!

Skrevet (endret)

Når du var 16 burde du tenkt på at du en dag blir viksen. Det er kun din egen skyld ts!

Endret av kalinka85
AnonymBruker
Skrevet

Vist du er redd den blir ødelagt av å gå gravid, så har jeg hørt den utvider seg, men går tilbake til normalen igjenn etterpå.Selvsagt så kan den sikkert bli ødelagt også. Hadde heller ventet å sett hvordan den ble etter graviditeten..og vist den ble stygg så hadde jeg heller reparert den med å tatovert over den eller noe sånt. Istedet for arr og en delvis synlig tatovering.

Anonymous poster hash: 02222...05e
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke ende opp med fin og ren hud etter laserfjerning. Du vil alltid kunne se at det har vært noe der.

Anonymous poster hash: 211de...2f2
Skrevet

Å fjerne en tatovering med laser er et prosjekt som tar flere år.. det må gå ca 8 uker mellom hver behandling, fordi huden må få hele seg etter hver behandling. For hver behandling vil den bli svakere og svakere, men tar i gjennomsnitt minst 2 år med jevnlig behandling. Videre anbefales det ikke å sole seg under behandlingstiden. Man har ingen garanti for at det blir helt borte. Videre er dette en kostbar behandling, nettopp fordi det må gjøres så mange ganger. Tattoveringer som har blå og grønne nyanser er vanskeligere å fjerne enn de som kun har svart blekk.

Har du evnt vurdert en cover up tattovering? jeg hadde en tattovering som jeg tok når jeg var 18 år, og jeg hatet den! Gikk til en anerkjent tattoveringsartist og fikk en dritkul cover up tatto som jeg idag er superfornøyd med. Kan jo være et alternativ for deg, selv om jeg skjønner du helst vil få ren hud igjen ?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun din egen skyld.

Anonymous poster hash: 279b2...48f
Skrevet

Jeg har selv en tattovering svært synlig på armen som jeg ikke er stolt over, dårlig tattovør og ikke mye pen, men jeg driter litt i det, jeg tok valget, synd tattovøren var dopa den dagen men jeg velger å la det være og tenker ikke over det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...