FrøkenBaker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Ganske enkelt en tinnitus-tråd. For noen er det susing, for andre krasling, osv,. osv. For meg er det en høyfrekvent pipelyd på kanten til susing. I blant tenker jeg at jeg mister vettet hvis jeg må høre på det et minutt til, andre ganger kan jeg gå lange tider uten å ofre det en tanke. Hva med dere andre med tinnitus her? Har dere noen nytte av hjelpemidler? Når fikk dere det, og hvordan? Hvordan er opplevelsen deres med det? Opplever dere forandringer i lydene? Har en fin periode nå, men sliter litt med å sovne. Hva med dere? Endret 7. juli 2013 av FrøkenBaker
Flixa Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Jeg fikk det for ca 2 år siden og trodde jeg kom til å miste forstanden og var veldig deppa. Lagde meg alle mulige rutiner for å ha mest mulig lyd rundt meg hele tiden og stressa fælt med dette. Nå derimot er jeg mye mer avslappa og har også lange perioder hvor jeg ikke tenker over den. Jeg har radio på svakt volum om natten, men det er det eneste. Jeg vet ikke hva det kom av (man vet jo sjelden hva som forårsaker det),men jeg tror at stress hadde en del å si da det var en periode i livet med mye indre uro. Nå har den derimot forverret seg litt på det ene øret og jeg prøver å tenke positivt. Det er jo utrolig hva hjernen venner seg til og med tanke på den fremgangen jeg hadde sist så velger jeg å tro at jeg etterhvert skal takle dette like bra også. Ingen forandringer i lyden, men det har kommet til noen lyder som jeg kun hører når det er veldig stille. Også har den blitt litt høyere på det ene øret nå da som sagt. Hvordan opplever du den da, ts?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Jeg var hos øre, nese, halslege og fortalte at jeg sliter med tinnitus. To uker senere fikk jeg Lydmaskerer. Jeg klarer ikke finne riktig lyd på den, så jeg bruker den kun nårmtinnitusen er skikkelig ille. Anonymous poster hash: 2099e...98a
Gjest Swift Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 I iBooks kan du finne en bok som heter "Selvhjelp ved tinnitus".
sol87 Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har et familiemedlem som har veldig mye tinitus. Hun stod opp for å legge puslespill når det ble for ille. Jeg har tinitus av og til (men det har alle?) og da har det alltid gått over veldig fort - heldigvis. En gang satte jeg på noe klassisk musikk for å overdøve det. Synes det fungerte greit. Jeg synes synd på folk som må leve med dette hver dag. :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå