Gå til innhold

Herpes i underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Hei. Jeg har vært så uheldig å få herpes i underlivet. Jeg fikk det da partneren min hadde et utbrudd på leppene. Jeg blir litt overgitt over meg selv og at ikke jeg tenkte på at dette kunne skje, men nå er da skaden engang skjedd... Jeg er da i mitt første utbrudd, og det er jo selvsagt vondt. Vet ikke helt om det er såra eller smertene ved vannlatning som er det verste... Jeg fikk en salve til smøre på, 5 ganger daglig, husker ikke navnet akkurat nå (var noe på z....) Men det jeg lurer på er om det er flere her ute som vil dele litt rrfaringer og råd om denne sykdommen, førstegangsutbrudd, hvor ofte og kraftig tilbakefall har dere hatt etc. Og så lurer jeg på, hvor mye av denne kremen smøres på av gangen??? Skal d være et tynt nesten usynlig lag, eller skal d være litt tykt og dekkende????? Jeg var jo også så heldig å få både soppinfeksjon og mensen samtidig som dette brøt ut. :-( Dette ble litt rotete, men håper noen vil dele erfaringer og tips. Jeg vet d er mange som har dette, men alikevel føles det som om jeg er litt alene, og jeg føler meg litt skitten...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det for ca 5år siden. Førstegans utbruddet var et sant smerter h***** sår som svidde døgnet rundt, lå med pute mellom knærne på natten, for hver gang de var samlet økte smertene, å gå på do var et mareritt, ingenting har Vært like vondt hverken før eller siden.... min lege ga meg ikke noe salve da han mente at det ikke ville hjelpe, men kunne kjøpe en fet krem og prøve det om ønskelig. I ettertid har ikke utbruddene Vært så gale, får et og annet lite sår og smerter er nesten ikke eksisterende.

Anonymous poster hash: 046c7...74d

Skrevet (endret)

Ok, greit å høre andres erfaringer med detta. Det er utrolig kjedelig å ha blitt smitta, for jeg har alltid vært forsiktig med sånne ting.

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har vært så uheldig å få herpes i underlivet. Jeg fikk det da partneren min hadde et utbrudd på leppene. Jeg blir litt overgitt over meg selv og at ikke jeg tenkte på at dette kunne skje, men nå er da skaden engang skjedd... Jeg er da i mitt første utbrudd, og det er jo selvsagt vondt. Vet ikke helt om det er såra eller smertene ved vannlatning som er det verste... Jeg fikk en salve til smøre på, 5 ganger daglig, husker ikke navnet akkurat nå (var noe på z....) Men det jeg lurer på er om det er flere her ute som vil dele litt rrfaringer og råd om denne sykdommen, førstegangsutbrudd, hvor ofte og kraftig tilbakefall har dere hatt etc. Og så lurer jeg på, hvor mye av denne kremen smøres på av gangen??? Skal d være et tynt nesten usynlig lag, eller skal d være litt tykt og dekkende????? Jeg var jo også så heldig å få både soppinfeksjon og mensen samtidig som dette brøt ut. :-( Dette ble litt rotete, men håper noen vil dele erfaringer og tips. Jeg vet d er mange som har dette, men alikevel føles det som om jeg er litt alene, og jeg føler meg litt skitten...

Zovirax krem du har fått, tenker jeg:) Har det selv. Mitt førstegangsutbrudd var helt jævlig; feber, øm i hele kroppen, hovne lymfeknuter i lysken, og skikkelig sår nedentil. Men etter det har jeg bare fått en til to streker helt nederst, mellom vagina og endetarmsåpningen. Men jeg har det veldig ofte da, hver andre uke, så skal bli satt på ordentlig og langvarig behandling.

Råd som jeg har fått; ikke stress, spis sunt og hold deg frisk! Et godt immunforsvar kan klare å holde viruset i sjakk. Pass på at man får i seg alt av vitaminer. Jeg trener en del, så jeg må få fylt opp lagrene mine, ellers vil kroppen ikke klare å stå imot viruset.

Anonymous poster hash: a9c7c...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...