Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på p-piller i midten av april omtrent, og er på mitt fjerde brett nå. Jeg begynte med dem for prevensjon, men også for å kunne hoppe over mensen. Likevel har jeg hatt mensen i tre sammenhengende måneder! Det er riktignok små blødninger, men det er nok til å måtte bruke 1-2 truseinnlegg om dagen. Det er utrolig frustrerende, for det var to grunner til at jeg startet på dem, og mensen ødelegger begge.

Tenker å ta kontakt med legen min så fort som mulig, men er det noen av dere som har noen tips eller tanker om dette? Har det skjedd noen av dere?

Blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det Cerazette du går på?

I såfall er det veldig vanlig å ha langvarige blødninger med de. Samtidig som det er helt normalt å ikke ha blødning overhode når man bruker de. Det varierer altså fra person til person.

For noen gir det seg etter noen mnd, for andre bare fortsetter det.

Så du må nesten vurdere om du holder ut litt til for å se om det bedrer seg eller om du kanskje skal gå til legen og få resept på en annen type p-piller.



Anonymous poster hash: 62bc9...5af
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skjedd meg nei, og jeg har akkurat byttet fra microgynon til cerazette uten å ha noen blødninger utenom det vanlige.

Snakk med legen din du.



Anonymous poster hash: b488f...6f4
Skrevet

Er det Cerazette du går på?

I såfall er det veldig vanlig å ha langvarige blødninger med de. Samtidig som det er helt normalt å ikke ha blødning overhode når man bruker de. Det varierer altså fra person til person.

For noen gir det seg etter noen mnd, for andre bare fortsetter det.

Så du må nesten vurdere om du holder ut litt til for å se om det bedrer seg eller om du kanskje skal gå til legen og få resept på en annen type p-piller.

Anonymous poster hash: 62bc9...5af

Loette bruker jeg!

Takk for svar, tror jeg går til legen for ny resept! Orker ikke ha mensen lenger, kan ikke fordra det...

AnonymBruker
Skrevet

PS: Jeg tar 2 piller om dagen i stedet for 1. Kanskje du skal snakke om legen din om det, for kan hende du må det også (om du går på cerazette)



Anonymous poster hash: b488f...6f4
Skrevet

PS: Jeg tar 2 piller om dagen i stedet for 1. Kanskje du skal snakke om legen din om det, for kan hende du må det også (om du går på cerazette)

Anonymous poster hash: b488f...6f4

Høres ut som det kan være en midlertidig løsning for meg også, til jeg får byttet...

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det kan være en midlertidig løsning for meg også, til jeg får byttet...

Ja, men jeg vet ikke grunnen til at gynekologen skreiv ut det til meg da. Kan være at jeg er ung og at man da gjerne har 2 eggløsninger i måneden (og trenger da mer hormoner), men du bør i alle fall ringe legen og spørre før du gjør det :)

Anonymous poster hash: b488f...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...