Helena83 Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Jeg lurer på om det er noen som vet noe positivt med å drikke alkohol? Det er jo mest vanlig å trekke fram negative ting, jeg vet det er sosialt og alt det der. Men jeg tenker mer for helsas skyld om det er noen fordeler. Gjerne med link med mer informasjon
waco Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Man tør å gjøre alle de handlinger man ellers ikke tør gjøre og man blir flinkere til å fortelle vitser!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Alkohol er gift. Så nei. Eller man kan si på samme måte som at Cyanid er positivt fordi man dør. Den positive effekt man lan få av å drikke rødvin kan man få på andre måter helt uten den negative effekt av alkoholen. Anonymous poster hash: c807e...abe 1
Wonders Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Sosialt akseptert, og så lenge man kan nippe og ikke drikke kan man vel ikke klage. Veldig synd Norge ikke serverer hverken noe å bite i på utesteder, eller har annet enn eplemost eller pepsi som alternativer for alkohol.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Man blir i bedre humør. Anonymous poster hash: 6ea9a...be4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Man får bedre perifer blodsirkulasjon, og blodtrykket senkes. De negative effektene er dog så store at dette ikke spiller noen praktisk rolle.Anonymous poster hash: 65a3c...e07
Helena83 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2013 Dette hørtes jo ikke oppløftende ut, egentlig litt rart at så mange velger å drikke så mye som de gjør..Det fører jo til mye negativt Både å være sosial og bli i bedre humør kan man gjøre på en annen måte som er mye sunnere og bedre for kroppen
halo Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg registrerer noen slå fast at alkohol er gift, det skal jeg ikke diskutere. Gift er vel noe vagt begrep, hvis det omfatter alt som er farlig for kroppen, blir det veldig mye av det vi inntar gift. Uansett, med et "normalt" alkoholforbruk ville jeg vært vesentlig mer redd for alle de andre meget farlige stoffene som tilsettes maten vår, dog i små og tillatte doser. Men det blir veldig mye akkumulert over tid.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Det positive er at det (fylla) gir deg en skikkelig utladning, psykisk kan det ha mye for seg. Det sosiale aspektet er også helsebringende Anonymous poster hash: c5fe8...46b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå