Gå til innhold

Teller ansiennitet høyest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på en lærerjobb i kommunen, og det er få søkere. Den eneste aktuelle konkurrenten til stillingen er en person som har fem år mindre ansiennitet enn meg, men i tillegg har han ekstra fordypning i pedagogikk. Vi begge er utdannet almennlærer, og i utlysningsteksten er kravet godkjent almennlærerutdanning.

Jeg er selvsagt utrolig spent på avgjørelsen. Er det noen her som har en formening om ansiennitet i kommunen teller mer enn en relevant fordypning, når utlysningen ikke krever dette?



Anonymous poster hash: 68a9d...ba8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber innen helse i kommunen, og til en stilling stod det mellom to søkere. Den ene hadde lenger erfaring innen yrket, mens den andre hadde jobbet lenger i kommunen. Sistnevnte fikk stillingen.

Anonymous poster hash: 3db9c...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff sier bare jeg. ;) Det kan jo se ut som om kandidatene er nogenlunde likt kvalifiserte!!! Huttetu, dette kan jo ende opp i private tilstander. Der beste kandidat får stillingen



Anonymous poster hash: 2b6f0...c33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig vanskelig å si, jeg tipper det kommer an på leder.



Anonymous poster hash: 68a9d...ba8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke i oslo kommune innen det jeg jobber med. Har ansinitet fra helse og byttet til kontor. Min ansinitet var null verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Det er den personen som er best kvalifisert som skal ha jobben. Da den andre personen har relevant ekstrautdanning kan dette være tungen på vektskålen i hans favør. Ansiennitet er ikke avgjørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...