Andrelinoge Skrevet 15. juli 2013 #401 Skrevet 15. juli 2013 jupp har hørt mye på girlwriteswhat, fornuftig dame det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #402 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville ha trodd et menneske som hevdet å være så belest som deg(eller hvem du nå er; jeg går surr i anonyme feiginger som er store i kjeften) ikke hadde problemer med å forstå ord som "dogmatisk", men la meg gi deg med teskje: et dogme er en vedtatt sannhet som man uten ytterligere begrunnelse går ut fra at er sann. I et dogmatisk system blir de som kritiserer dogmene sett på som oppviglere og skviset med begrunnelse i at de er dumme, syke eller på annen måte ikke verdt å lytte til - gjerne med psykologisk aggressive voktere av de nevnte vedtatte sannheter. Kjenner'u deg igjen? Uenig. Jeg har ikke problemer med å forstå ordet dogmatisk, jeg forstår bare ikke hvorfor du mener dette er en god anledning til å bruke det. De "vedtatte sannheter" er skriftlige overleveringer fra fortiden - med uavhengige kryssreferanser mellom landegrenser, kulturer, fag- og skjønnlitteratur. Du mener kanskje at man lyver om hva som ble skrevet? Jeg har fått med meg at du er uenig.Anonymous poster hash: 68a7a...34b
HerrNelson Skrevet 15. juli 2013 #403 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Hør litt på denne dama. Jeg synes hun argumenterer ryddig og godt: Ja, girlwriteswhat er bra. Se også spesielt hennes 'Intentionality and Radical Feminism'. Hun ser ut som ei real Ottar-feminist dog, men hvem bryr seg når dama har hjerne. Endret 15. juli 2013 av HerrNelson
Gjest BettyBoop Skrevet 16. juli 2013 #404 Skrevet 16. juli 2013 Debatten har for lengst sporet av, men utgansgspunktet er interessant. Undertrykte kvinner og hvorfor det er slik. Jeg tenker at verden er mer kompleks enn ved første øyekast, og samtidig ofte mye enklere enn vi tror. Jeg tror man til alle tider har hatt en praktisk og pragmatisk tilnærming til samfunnets orden og struktur. Altså ikke at det har vært drevet frem av menns ondskap og mindreverdighetskomplekser. Kvinner har vært undertrykt. Men er det dermed sånn at de som gruppe har hatt det så mye verre enn menn som gruppe? Undertrykkelse er dypt urettferdig i alle sine former, men betyr det at kvinners lidelse alltid har vært større og mer tyngende enn menns lidelse? Hør litt på denne dama. Jeg synes hun argumenterer ryddig og godt: http://www.youtube.com/watch?v=vp8tToFv-bA kan være enig i bruddstykker av det hun sier, men det hun sier om at guttebabyer blir ignorert av mora når de griner, mens man med en gang springer bort til jentebabyer tror jeg ingenting på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå