Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #141 Del Skrevet 8. juli 2013 Kvinnebevegelsen var voldsomt engasjert i kampen mot brennevin, men de var lite interessert i stemmerett. Sånn var det. Hvordan går det søkingen rundt unionsoppløsningen? Og når oppstod den første kvinnebevegelsen Waco? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. juli 2013 #142 Del Skrevet 8. juli 2013 Hvordan går det søkingen rundt unionsoppløsningen? Og når oppstod den første kvinnebevegelsen Waco? Jeg vet ikke når de første kvinnebevegelsene oppsto, - men jeg vet at de kjempet mer for alkoholforbud enn for stemmerett. Faktisk har kvinnebevegelsen alltid vært en makt-faktor av de helt store. Det at kvinnene var organisert i rene kvinnebevegelser ga kvinner mye større styrke enn den alminnelige uorganiserte mannen som måtte ta til takke det han fikk. For eksempel alkoholforbudet ville aldri skjedd om det ikke var for kvinnestemmene som avgjorte det hele! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #143 Del Skrevet 8. juli 2013 Kvinnebevegelsen på den tiden var noe helt annet enn dagens feminister. Den gangen kjempet man for kvinners rettigheter PÅ TROSS AV kjønnsforskjeller; idag søker man å få eksistensen av disse kjønnsforskjellene forbudt ved lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #144 Del Skrevet 8. juli 2013 Beklager å måtte skuffe, men jeg er mindre opptatt av feminisme. Jeg er mer interessert i historie, kultur og religion. Og jeg lar ikke det faktum at noen menn ser ut til å bli fornærma av temaet, stoppe meg fra å diskutere det jeg synes er interessant. I dag er det kvinnesyn og kvinneundertrykkelse. Neste gang er det kanskje utviklingen i vesten vs resten av verden, andre svake grupper,, sammenligning av gamle kulturer/religioner, eller hva slags farge jeg skal ha på sofaen min. Blir du like opprørt av de temaene? "Jeg er ikke sånn feminist". Dette er også noe en stadig får høre fra feminister. Kan det være fordi ordet "feminist" har dratt på seg så mange negative konnotasjoner at kvinner rett og slett skammer seg over å kalle seg det? Ingen som er fornærmet her. Uten deg, muligens. Du virker en smule indignert over at tråden ikke utelukkende fikk de heiaropene du nok hadde håpet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #145 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg vet ikke når de første kvinnebevegelsene oppsto, - men jeg vet at de kjempet mer for alkoholforbud enn for stemmerett. Faktisk har kvinnebevegelsen alltid vært en makt-faktor av de helt store. Det at kvinnene var organisert i rene kvinnebevegelser ga kvinner mye større styrke enn den alminnelige uorganiserte mannen som måtte ta til takke det han fikk. For eksempel alkoholforbudet ville aldri skjedd om det ikke var for kvinnestemmene som avgjorte det hele! Waco, hvordan man du uttale deg om dette uten å vite noe om kvinnebevegelsen? Og menn hadde ikke noe å støtte seg på? Neida, de hadde jo bare arbeiderbevegelsen, de politiske partiene, diverse yrkeslag, religiøse forsamlinger og diverse interessegrupper. Stakkars. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #146 Del Skrevet 8. juli 2013 "Jeg er ikke sånn feminist". Dette er også noe en stadig får høre fra feminister. Kan det være fordi ordet "feminist" har dratt på seg så mange negative konnotasjoner at kvinner rett og slett skammer seg over å kalle seg det? Ingen som er fornærmet her. Uten deg, muligens. Du virker en smule indignert over at tråden ikke utelukkende fikk de heiaropene du nok hadde håpet på. Jeg vet best om jeg er feminist eller ikke, gjør jeg ikke? Hehe, nei. Det jeg "indignert" over er idioter som ødelegger tråden. Den har et tema. Hold deg til den, eller start en ny. Vanskelig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #147 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg mener at kvinner regnes som dumme og skitne og mindre viktige og verdifulle enn menn - ikke bare har kvinner dårligere betingelser innenfor arbeidsliv og helsehjelp - reklamen påvirker oss mer enn de fleste er klar over. Det i alle fall et paradoks at et såkalt likestilt samfunn ser på kvinner som (seksual-) objekter i langt større grad enn noen gang tidligere i historien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #148 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg vet best om jeg er feminist eller ikke, gjør jeg ikke? Hehe, nei. Det jeg "indignert" over er idioter som ødelegger tråden. Den har et tema. Hold deg til den, eller start en ny. Vanskelig? Jeg deler ikke din antakelse a priori at denne kvinneundertrykkelsen, slik du beskriver den, eksisterer. I et demokratisk samfunn er det i tillegg slik at alle stemmer fortjener å bli hørt, også stemmene til anti-feministiske menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #149 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg deler ikke din antakelse a priori at denne kvinneundertrykkelsen, slik du beskriver den, eksisterer. I et demokratisk samfunn er det i tillegg slik at alle stemmer fortjener å bli hørt, også stemmene til anti-feministiske menn. De anti-feministiske herremennene er hjertelig velkommen til å få sin stemme hørt, i egne og/eller egnede tråder. I denne tråden er deres bidrag stort sett begrenset til sutring, kunnskapsløshet og manglende forståelse for tema. Da ser jeg helst at de synger andre steder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #150 Del Skrevet 8. juli 2013 Dere som mener at kvinner hadde det bedre enn menn i 1814 og deromkring - hvorfor kommenterer ingen av dere post nr. 134?Anonymous poster hash: 68a7a...34b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #151 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg synes også våre anti-feministiske venner kan ta seg tid til å ta en runde i diverse islam/muslim-tråder her inne. Det er nemlig en god del mennesker som ser ut til å leve i den villfarelse at de tror at en del muslimske kvinner er en smule undertrykket. Og at mange av disse lever i noen fæle kvinnefiendtlige land. Nå som vi har lært i denne tråden at kvinneundertrykkelse ikke eksisterer, så er det på tide å spre det glade budskap videre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #152 Del Skrevet 8. juli 2013 De anti-feministiske herremennene er hjertelig velkommen til å få sin stemme hørt, i egne og/eller egnede tråder. I denne tråden er deres bidrag stort sett begrenset til sutring, kunnskapsløshet og manglende forståelse for tema. Da ser jeg helst at de synger andre steder. Den eneste som sutrer her er vel deg. Du er forøvrig også den eneste som har interesse av at denne debatten ikke sporer av, så at du velger å fokusere på oss (og dermed spore debatten av med metadebatt) istedenfor saken din, er noe underlig. Forøvrig er det morsomt å se en som ikke engang klarer å løse det enkle regnestykket 6.5/(100/2) snakke breikjefta om andres kunnskapsløshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. juli 2013 #153 Del Skrevet 8. juli 2013 Om en kvinne uttalte seg om offentlige anliggender, ble både hun og hennes mann (eller far) latterliggjort, og det var skam for den mann som ikke så til at hans kone holdt seg til passende "kvinnesysler". Er dette frihet og velstand? Åpner det for at kvinner kunne ha laget en grunnlov i 1814, eller på annen måte markert seg politisk? Noen må lese historieleksene sine....Anonymous poster hash: 68a7a...34b Hva var det kvinner sa som ble latterliggjort i gamle dager da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #154 Del Skrevet 8. juli 2013 Hva var det kvinner sa som ble latterliggjort i gamle dager da? Når en kvinne forsøkte å uttale seg om noe som ikke var "godkjent" kvinnesnakk, ble hun latterliggjort, ofte selv om det hun sa var fornuftig. Hadde du ikke historie på skolen? Hvorfor er dette det eneste du kommenterer fra den posten?Anonymous poster hash: 68a7a...34b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #155 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg synes også våre anti-feministiske venner kan ta seg tid til å ta en runde i diverse islam/muslim-tråder her inne. Det er nemlig en god del mennesker som ser ut til å leve i den villfarelse at de tror at en del muslimske kvinner er en smule undertrykket. Og at mange av disse lever i noen fæle kvinnefiendtlige land. Nå som vi har lært i denne tråden at kvinneundertrykkelse ikke eksisterer, så er det på tide å spre det glade budskap videre. Så du er faktisk så kunnskapsløs at du ikke engang kjenner til de dype marxist-feministiske røtter i ideologien du her forsøker å slå alle dine debattmotstandere i hartkorn med? Det er forresten merkelig hvor stor trang du har til å generalisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson Skrevet 8. juli 2013 #156 Del Skrevet 8. juli 2013 Når en kvinne forsøkte å uttale seg om noe som ikke var "godkjent" kvinnesnakk, ble hun latterliggjort, ofte selv om det hun sa var fornuftig. Hadde du ikke historie på skolen? Hvorfor er dette det eneste du kommenterer fra den posten?Anonymous poster hash: 68a7a...34b Du blir bedt om eksempel og alt du har å vise til er en generell påstand om hva autoritetene forsøkte å få deg til å tro på skolen? Hvorfor poste som anonym forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. juli 2013 #157 Del Skrevet 8. juli 2013 Når en kvinne forsøkte å uttale seg om noe som ikke var "godkjent" kvinnesnakk, ble hun latterliggjort, ofte selv om det hun sa var fornuftig. Hadde du ikke historie på skolen? Hvorfor er dette det eneste du kommenterer fra den posten?Anonymous poster hash: 68a7a...34b Galleleio gallelei ble latterliggjort da han sa at jorda gikk rundt sola. Cristoffer columbus ble latterliggjort da han mente at det gikk at å seile til østen via å seile vestover. Han legen som fant ut at bakterier smitter fra lik til fødsler ble latterliggjort, husker ikke hva han heter men jens bjørneboe har skrevet bok om ham.' Mange ble latterliggjort før i tiden. Tror du ikke kvinner lo fælt da brødrene wright skulle fly det første flyet i 1902? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #158 Del Skrevet 8. juli 2013 Du blir bedt om eksempel og alt du har å vise til er en generell påstand om hva autoritetene forsøkte å få deg til å tro på skolen? Hvorfor poste som anonym forresten? Dette er allmennkunnskap. Slå opp i en hvilken som helst historiebok. "Autoritetene" forsøkte ikke å få meg til å tro noe som helst. Jeg har lest mye historie, og jeg lærte kildekritikk. Det finnes utrolig mange uavhengige kryssreferanser på dette.Anonymous poster hash: 68a7a...34b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 8. juli 2013 #159 Del Skrevet 8. juli 2013 Den eneste som sutrer her er vel deg. Du er forøvrig også den eneste som har interesse av at denne debatten ikke sporer av, så at du velger å fokusere på oss (og dermed spore debatten av med metadebatt) istedenfor saken din, er noe underlig. Forøvrig er det morsomt å se en som ikke engang klarer å løse det enkle regnestykket 6.5/(100/2) snakke breikjefta om andres kunnskapsløshet. Fremfor å bekymre deg for mine ferdigheter i matematikk, så tror jeg du skal se litt mer på din evne til å lese "oppgaver". Kommer du forresten frem til 40%? Siden du er bedre på dette med utregning enn meg, så må du jo ha kommet frem til riktig svar? Og metadebatten er i seg selv interessant. Den har så langt avslørt noen ganske store kunnskapshull, og har i samme slengen gitt med noen nye tanker om hva slags personer som er såkalte anti-feminister. Så langt fremstår de som cirka like kunnskapsrike og oppegående, som deres forferdre som bekymret seg for tredje kjønn og seksuell omgang med djevelen. Og det er neppe religion som har skylda for elendigheten. Så der ser du, dere bidrar, uten helt å skjønne det selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 9. juli 2013 #160 Del Skrevet 9. juli 2013 Så du er faktisk så kunnskapsløs at du ikke engang kjenner til de dype marxist-feministiske røtter i ideologien du her forsøker å slå alle dine debattmotstandere i hartkorn med? Det er forresten merkelig hvor stor trang du har til å generalisere. Hva? Generaliserer jeg? Jeg trodde vi kvinner ikke forstod generaliseringer? Og joda, jeg har nok også litt innsikt i både marxisme og feminisme. Du kan fortsatt ta oppfordringen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå