Gjest jente18 Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Det skjer masse grusomme ting bak de låste dørene, bare pasientene og de ansatte vet om det. ingen andre. ikke pårørende engang. jeg kom på psykriatisk for å bli bedre. jeg var redd. men jeg fikk noe helt annet enn jeg forventet. Jeg ble tvangsinnlagt, satt på isolat og de skulle tvangsmedsinere meg med sprøyte, men jeg ombestemte meg i siste liten og begynte å ta medsinene. nå føler jeg meg tvunget til å ta dem. de maser på om jeg tar dem. og hva skulle jeg liksom sagt? om jeg hadde sagt nei så vet jeg hva som skjer. Poenget er at de har lurt meg trill rundt. jeg var en pasient som trengte hjelp, ikke bli straffet og satt i "fengsel". jeg kommer meg ikke ut av dette marerittet. jeg har faen meg snart vært her i et år. Så til dere der ute. ikke stol på psykriatien. De kan ødelegge livet ditt mer enn å hjelpe. det var alt..
Gjest Blomst83 Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Synd du har den erfaringen,men det er mange,inkuldert meg selv som har fått god hjelp så jeg synes du skal være forsiktig med å be andre der ute om å ikke stole på psykiatrien.Det kan faktisk koste noen livet. Endret 7. juli 2013 av Blomst83
Cammomille Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Veldig synd du har fått den opplevelsen..!! Jeg er enig med Blomst83, ikke spre rundt om deg med alt av dårlige erfaringer. Kanskje du er så syk at du ikke forstår at du trengte den hjelpen du får nå. Mange som ikke skjønner der og da, men når de får det litt på avstand så forstår de. Dessuten tviler jeg på at du blir holdt på tvungen psykiatrisk lukket avdeling hvis det ikke er behov, dessverre!! Min erfaring er at det er mangel på plasser stort sett overalt, og de har deg nok ikke "for gøy". Når det er sagt, jeg ønsker deg masse god bedring! Den som gir seg er en dritt :-) 1
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Synd du har den erfaringen,men det er mange,inkuldert meg selv som har fått god hjelp så jeg synes duskal være forsiktig med å be andre der ute om å ikke stole på psykiatrien.Det kan faktisk koste noen livet. Dette slår begge veier. Skal en kun si at det er trygt blir det et svært lite nyansert bilde, og de som faktisk får problemer pga psykiatrien blir enda mer isolert, og kan fort bli overbevist om at de er de som er problemet, og ikke at de har hatt max uflaks.
Gjest Blomst83 Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Dette slår begge veier. Skal en kun si at det er trygt blir det et svært lite nyansert bilde, og de som faktisk får problemer pga psykiatrien blir enda mer isolert, og kan fort bli overbevist om at de er de som er problemet, og ikke at de har hatt max uflaks. Nei.Men å fraråde folk fra å søke hjelp,og si at psykiatrien ikke er til å stole på kan få faltale konsekvenser.
Gjest jente18 Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Synd du har den erfaringen,men det er mange,inkuldert meg selv som har fått god hjelp så jeg synes duskal være forsiktig med å be andre der ute om å ikke stole på psykiatrien.Det kan faktisk koste noen livet. Vel.. man burde være forsiktig be folk stole på psykriarien også. har du ikke lest i avisen om folk som har fått ødelagt livet sitt på grunn av det? den vonde siden må også komme fram. man kan ikke bare glemme at den er der
Gjest jente18 Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 Veldig synd du har fått den opplevelsen..!! Jeg er enig med Blomst83, ikke spre rundt om deg med alt av dårlige erfaringer. Kanskje du er så syk at du ikke forstår at du trengte den hjelpen du får nå. Mange som ikke skjønner der og da, men når de får det litt på avstand så forstår de. Dessuten tviler jeg på at du blir holdt på tvungen psykiatrisk lukket avdeling hvis det ikke er behov, dessverre!! Min erfaring er at det er mangel på plasser stort sett overalt, og de har deg nok ikke "for gøy". Når det er sagt, jeg ønsker deg masse god bedring! Den som gir seg er en dritt :-) hvorfor skal jeg ikke spre den? folk med dårlig erfaringer har da like mye rett som alle andre. hvis det dårlige ikke kommer fram i lyset så blir ikke pskriatien noe bedre heller. overleger fryder seg over at pasienter er på tvang.
Gjest jente18 Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Må bare si en ting. Det kan faktisk koste folk livet å ha dem på tvang også. de føler meg så maktesløse. så fanget. de kan ikke gjøre nesten noe som helst. å være tvanginnlagt er nesten det samme som fwengsel og noen i fengsel tar selvmord. har selv fått selvmordstanker på grunn av situasjonen min. og mange andre har sikkert det samme.
Cammomille Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Edit: dibbeltpost Endret 6. juli 2013 av Cammomille
Cammomille Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Jeg mener ikke at du ikke har rett til å dele dine meninger. Jeg mener bare at du bør være litt forsiktig, for det er mange som er usikre på om de får hjelp. Selv var jeg veldig redd når jeg tok kontakt for første gang, og er glad jeg hadde noen som gav meg en dytt i baken. Jeg ville ikke, men har fått verdens beste hjelp. Har fått et team som kun jobber med meg, og tre helt fantastiske behandler. Jeg unner alle å få oppleve det samme som jeg har gjort. :-) 1
Gjest Blomst83 Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Jeg sier ingen ting om at det negative skal skjules.Jeg vet at psykiaitrien har sine negative sider.Har selv stått frem i media og satt søkelys på ting som ikke er bra,men det er en stor forskjell på det og det å skremme folk fra å oppsøke hjelp.Det er snakk om å nyansere ting.Ikke si at det er svart eller hvit. Edit:skrivefeil Endret 6. juli 2013 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Blir man tvangsinnlagt ber man ikke om hjelp, man blir påtvunget det. Har mine erfaringer jeg også, men orker ikke ta det nå. Skjønner faktisk TSs frustrasjon. hilsen frisk for 100 år siden Anonymous poster hash: 82066...f8e
kalinka85 Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Du ts er grunnen til at vi har et psykisk helsevern. Du innser ikke hvor syk du er, og da må de bruke tvang. 3
Gjest Blomst83 Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Blir man tvangsinnlagt ber man ikke om hjelp, man blir påtvunget det. Har mine erfaringer jeg også, men orker ikke ta det nå. Skjønner faktisk TSs frustrasjon. hilsen frisk for 100 år siden Anonymous poster hash: 82066...f8e Jeg vet jo det.Har vært der mer enn en gang selv,men det er ikke det det handler om.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Du har trolig ikke blitt lurt, men profesjonelle mennesker mener at du er/har vært i en slik psykisk forfatning at du trenger ekstra hjelp og tilsyn. Medisinene er ment at skal hjelpe mot problemene dine. Jeg tror at hvis du spiller på lag med personalet og ikke bare motsetter deg, vil du få bedre utnytte av terapien og kommer raskere ut.<br /><br />Lykke til!<br />Jeg har vært i psykiatrisystemet i 11 år og vært innlagt både på tvang og frivillig ca. 50 ganger.Anonymous poster hash: 2b3fd...784
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå