Gå til innhold

Glemt p-pillene hjemme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie hos en venninne som bor 5 timer unna meg. Har hatt pillefri uke, og skulle tatt første pillen igjen igår. Drar hjem imorgen, og da blir det evt 3 piller samtidig. Er dette farlig? Hvordan er beskyttelsen da? Hvor lenge må vi evt bruke kondom?

Anonymous poster hash: 72d61...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn pakningsvedlegget for det pillemerket du bruker på felleskatalogen.no, så får du svar:)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Vil tro det tar en uke før det er trygt igjen etter ny oppstart (bruk mao. kondom 1 uke), men bør stå i pakningsvedlegget. Ikke lurt å ta 3 piller samtidig heller mener jeg, så kanskje best å bare ta den første på brettet og starte ny syklus, eller hva jeg skal kalle det.

• Liker 2
Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg tror det kan være like greit å ta bare én pille i morgen. Du må bruke kondom i tillegg uansett nå, fram til det har gått sju dager inn i det nye brettet. (Eller ti piller, hvis du tar tre stk i morgen.) Syklusen blir litt forskjøvet hvis du tar en pille i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Ta for all del ikke tre piller på en gang, da risikerer du kjempeblødninger!
(Jeg tok to engang og blodet bare fosset morningen etterpå, og jeg skulle ikke ha mensen på en uke enda)
Ta den pillen for den dagen du er på og kast de to andre, men du er ikke sikker igjen før etter to uker så du må bruke kondom.
(Dette har gjeldt for alle merkene jeg har prøvd i hvert fall)

Anonymous poster hash: 8556f...fac
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...