Gå til innhold

Tips til formulering av klage på BI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal klage på min eksamenskarakter i BØK faget finansregnskap og regnskapsanalyse.

Har fått karakterbegrunnelse.

Jeg fikk en D og var visstnok noen prosentpoeng unna en C.

Noen tips til hva jeg bør vektlegge i klagen?

På forhånd takk



Anonymous poster hash: 9a7a5...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har nok poeng til en C, så er vel saken grei? Eller har de gitt deg feil på noe du selv mener er korrekt? Vanskelig for oss å gi deg råd når du ikke sier hvorfor du mener karakteren er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

I første omgang må du be om en begrunnelse, det er eget skjema. Deretter må du sende inn en klage basert på det du mener eventuelt er uriktig i henhold til den begrunnelsen du har blitt gitt.

Endret av Sakone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter generelle momenter som man kan påpeke i en klage.

Sakone: Jeg har fått karakterbegrunnelsen.



Anonymous poster hash: 9a7a5...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen her som har noen tips? :)



Anonymous poster hash: 9a7a5...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har noen tips? :)

Anonymous poster hash: 9a7a5...8c8

Ja, skjerp deg og få en bedre karakter neste gang.

Sier vel seg selv at vi ikke kan hjelpe deg uten å ha noen kunnskap om din besvarelse og den aktuelle begrunnelsen. Se på din oppgave, se på begrunnelsen, og så finn ut hva du mener de har gjort feil. Om du ikke finner noen ting, vel da er det kanskje ikke noen grunn til å klage.

Anonymous poster hash: 83bcb...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke sånn at man skal klage bare fordi man vil ha en høyere karakter. Det må jo være fordi du mener at du er bedømt feil. Sammenlign din besvarelse mot senorveiledningen og begrunnelsen.

Mener du har det er noe du har gjort riktig på som du har fått feil, så er det det du må begrunne klagen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sensorveiledningen. Skriv så klagen utifra hva du mener du har med i oppgaven som stemmer med sensorveil. Er du bare noen poeng unna, så er det klart det er kjipt, men det er jo som regel en grunn til at du har fått den karakteren du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvordan man skal klage i BØK.

Men har selv klagd meg fra D til A på Bedriften. Det var en skikkelig skivebom fra sensor sin side. Holder også på å klage på ORGen, ser at den var svært dårlig vurdert. (fikk B).

Edit: klagde også på matten jeg. Fikk B, men fikk totalt 95 vektpoeng. Tror alt over 85 poeng er en A. Tenkte de hadde trukket meg for kladd o.l. Forhåpentligvis får jeg A nå, hvis ikke er det bare å ta opp :) Er det ikke vektpoen i BØK også a?

Endret av Rægs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal klage på eksamen, bør man ha en grunn til å gjøre det, bør man ikke? Da får du finne en grunn. En klage som bare sendes inn fordi man er misfornøyd med karakteren, til tross for at den er velbegrunnet, blir ikke tatt seriøst.



Anonymous poster hash: 29ee0...d7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvordan man skal klage i BØK.

Men har selv klagd meg fra D til A på Bedriften. Det var en skikkelig skivebom fra sensor sin side. Holder også på å klage på ORGen, ser at den var svært dårlig vurdert. (fikk B).

Edit: klagde også på matten jeg. Fikk B, men fikk totalt 95 vektpoeng. Tror alt over 85 poeng er en A. Tenkte de hadde trukket meg for kladd o.l. Forhåpentligvis får jeg A nå, hvis ikke er det bare å ta opp :) Er det ikke vektpoen i BØK også a?

Jo og jeg var rett under grensen for en C.

Anonymous poster hash: 9a7a5...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...