O-Ren Ishii Skrevet 7. juli 2013 #21 Del Skrevet 7. juli 2013 Æsj, særskriving i hashtags får meg til å ville stikke ut øynene mine. Grøsser virkelig! Neida, men du er ikke akkurat særlig stilfortrolig. La meg omskrive: Takk for omskriving. Jeg skal aldri besudle mine skriverier med en hashtag noen gang igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 7. juli 2013 #22 Del Skrevet 7. juli 2013 Det er sånn meme greie. Feks når du har gått lenge uten å tisse,er kjempe tissetrengt og finner en do.....den følelsen ahhhhhhh.... Meme er noe annet. #denfølelsen er en hashtag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #23 Del Skrevet 7. juli 2013 Hææææ?! (Det var mitt mest ungdommelige utsagn!) #-tasten står som en emnemarkør og en utringsmarkør?! Hva skjedde med å bruke gåsetegn, eventuelt bindestrek for å vise at det er et sitat? En periode brukte man stjerne (også en telefontast), men det er helt ut eller? *Sitter på KG i finværet og føler meg dum.* Jeg forstår ikke poenget. Dere må jo beskrive følelsen, ikke forvent at folk skal gjette seg frem til hva du føler. Hva med lyrikk og skjønnlitteratur? Diktsamlinger anno 2015 inneholder kun én side der står #denfølelsen? Anonymous poster hash: 7379b...af0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 7. juli 2013 #24 Del Skrevet 7. juli 2013 Hææææ?! (Det var mitt mest ungdommelige utsagn!) #-tasten står som en emnemarkør og en utringsmarkør?! Hva skjedde med å bruke gåsetegn, eventuelt bindestrek for å vise at det er et sitat? En periode brukte man stjerne (også en telefontast), men det er helt ut eller? *Sitter på KG i finværet og føler meg dum.* Jeg forstår ikke poenget. Dere må jo beskrive følelsen, ikke forvent at folk skal gjette seg frem til hva du føler. Hva med lyrikk og skjønnlitteratur? Diktsamlinger anno 2015 inneholder kun én side der står #denfølelsen?Anonymous poster hash: 7379b...af0 Men det er en hashtag. Mange bruker det på feil måte. På instagram for eksempel, skal man tagge posten med for eksempel #girl #summer #outfit skjønner du? Så kan man søke summer og bildet kommer opp med alle andre bilder som er tagget med #summer. Om man lager en post på feks twitter og man beskriver en følelse kan man tagge den med #denfølelsen og posten vil ligge med alle andre poster som er tagget med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abcdefgh Skrevet 7. juli 2013 #25 Del Skrevet 7. juli 2013 #den følelsen jeg får når jeg tenker at alt var så mye bedre før, da # bare var firkanttasten på hustelefonen Husker dama i telefonbanken sa "tast inn kontonummer etterfulgt av firkanttast". Det var før man fikk nettbank og bredbånd. Kjennes ut som det er 100 år siden selv om jeg bare er 26. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #26 Del Skrevet 7. juli 2013 Hææææ?! (Det var mitt mest ungdommelige utsagn!) #-tasten står som en emnemarkør og en utringsmarkør?! Hva skjedde med å bruke gåsetegn, eventuelt bindestrek for å vise at det er et sitat? En periode brukte man stjerne (også en telefontast), men det er helt ut eller? *Sitter på KG i finværet og føler meg dum.* Jeg forstår ikke poenget. Dere må jo beskrive følelsen, ikke forvent at folk skal gjette seg frem til hva du føler. Hva med lyrikk og skjønnlitteratur? Diktsamlinger anno 2015 inneholder kun én side der står #denfølelsen?Anonymous poster hash: 7379b...af0 Du har virkelig ikke fattet poenget. Har du lest hele tråden? Når man hashtagger et ord/en ytring/en frase/et bilde, har det (i enkelte sosiale media) en rent teknisk funksjon, idet det bidrar til å organisere/strukturere informasjonsflommen der, gjennom at ytringer eller bilder som tilhører samme tema kan søkes opp gjennom disse hashtaggene, enten det gjelder denfølelsen, wimbledon, obama, 22juli, eller noe annet. For det andre har dette blitt overført til andre arenaer, og da er det bare en måte å vise hva essensen i det man skriver er, noe som jo er veldig kommunikativt og bra i enkelte tilfeller. Anonymous poster hash: 40838...5a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #27 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg forstår når det brukes på Twitter og slikt. Da har det jo en funksjon (som emneord). Det jeg ikke forstår er når det brukes utenfor disse arenaene. Som på KG, Face, i avisen osv. Hvilken funksjon skal det ha da? Irritasjonsmoment for alle over 23 som ikke er ekstremt opptatt av å følge med i tiden? Anonymous poster hash: 7379b...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 7. juli 2013 #28 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg forstår når det brukes på Twitter og slikt. Da har det jo en funksjon (som emneord). Det jeg ikke forstår er når det brukes utenfor disse arenaene. Som på KG, Face, i avisen osv. Hvilken funksjon skal det ha da? Irritasjonsmoment for alle over 23 som ikke er ekstremt opptatt av å følge med i tiden?Anonymous poster hash: 7379b...af0 Det er nok bare for å uttrykke seg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #29 Del Skrevet 7. juli 2013 (...) For det andre har dette blitt overført til andre arenaer, og da er det bare en måte å vise hva essensen i det man skriver er, noe som jo er veldig kommunikativt og bra i enkelte tilfeller. Anonymous poster hash: 40838...5a4 Så man bruker det for å forkorte en melding? Man gidder ikke skrive et helt brev, så man skriver #denfølelsen og håper mottakeren gjetter seg frem til riktig følelse? Anonymous poster hash: 7379b...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. juli 2013 #30 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvorfor skriver folk dette over alt? Anonymous poster hash: ce892...268 Det er en oversettelse av engelske #thatfeel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 7. juli 2013 #31 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg forstår når det brukes på Twitter og slikt. Da har det jo en funksjon (som emneord). Det jeg ikke forstår er når det brukes utenfor disse arenaene. Som på KG, Face, i avisen osv. Hvilken funksjon skal det ha da? Irritasjonsmoment for alle over 23 som ikke er ekstremt opptatt av å følge med i tiden?Anonymous poster hash: 7379b...af0 det er hashtagg på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #32 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg forstår når det brukes på Twitter og slikt. Da har det jo en funksjon (som emneord). Det jeg ikke forstår er når det brukes utenfor disse arenaene. Som på KG, Face, i avisen osv. Hvilken funksjon skal det ha da? Irritasjonsmoment for alle over 23 som ikke er ekstremt opptatt av å følge med i tiden?Anonymous poster hash: 7379b...af0 Jeg er godt over 40, og har ingen som helst problemer med hashtagger. Verden, og herunder kommunikasjonsformer, endrer seg hele tida. Det er da vel helt greit? Så man bruker det for å forkorte en melding? Man gidder ikke skrive et helt brev, så man skriver #denfølelsen og håper mottakeren gjetter seg frem til riktig følelse?Anonymous poster hash: 7379b...af0 Nei. Man bruker det som tidligere nevnt for å trekke ut essensen i det man skriver. Man skriver ikke bare #denfølelsen, det er noe man henger på etter selve ytringen i tilfeller hvor man tror andre kan kjenne seg igjen i det man skriver. Enkelte har en overdreven bruk - ja, men sånn er det jo med alt her i verden. Og i en del tilfeller er det dessuten ironisk eller humoristisk ment. Men dette er jo på ingen som helst måte det samme som at hashtagging i seg selv er noe som bør unngås. Det blir litt som å mene at overvektige ikke bør slanke seg fordi det finnes anorektikere og andre med et usunt forhold til kropp og vekt. Anonymous poster hash: 40838...5a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #33 Del Skrevet 7. juli 2013 #denfølelsen er en hashtag Bare sånn for å være fryktelig pirkete her: denfølelsen (og altså ikke #denfølelsen) er en hashtag, ettersom det er dette uttrykket man tagger ved hjelp av hash-symbolet. Anonymous poster hash: 40838...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå