Gå til innhold

#denfølelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skriver folk dette over alt?



Anonymous poster hash: ce892...268
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Because it makes sense!



Anonymous poster hash: d8121...450
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn meme greie.

Feks når du har gått lenge uten å tisse,er kjempe tissetrengt og finner en do.....den følelsen ahhhhhhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn meme greie.

Feks når du har gått lenge uten å tisse,er kjempe tissetrengt og finner en do.....den følelsen ahhhhhhh....

Skjønner jeg er gammel nå, men hva er meme? :P

Anonymous poster hash: ce892...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg er gammel nå, men hva er meme? :PAnonymous poster hash: ce892...268

Artige.no. Det er sånne bilder som man lehgger på " morsom " tekst....

Og du er ikke gammal,jeg er 26 og vet ikke hva noob eller yolo betyr selv om jg har sett det x antall ganger:-)

Fant ut hva WTF(what the fuck) og FTW(for the win) var senest i februar.....lol ass:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skjønte jeg ikke så mye. Men kan dere ungdommer forklare meg hvorfor firkant-tasten har skiftet navn til det engelske hash tag?

Anonymous poster hash: 7379b...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønte jeg ikke så mye. Men kan dere ungdommer forklare meg hvorfor firkant-tasten har skiftet navn til det engelske hash tag?

Anonymous poster hash: 7379b...af0

Er det så merkelig, da? Det skjer jo både titt og ofte at engelske betegnelser tar over for norske. Hashtag er for øvrig ikke en benevnelse på denne tasten, men på ordet/frasen som følger rett etter #, som altså er det man tagger ved hjelp av dette symbolet. I #denfølelsen, som er tema for en annen tråd i språkforumet, er det altså denfølelsen som er hashtag. Symbolet # kalles nemlig hash i engelsk.

Jeg har forresten aldri hørt betegnelsen "firkanttast" om dette symbolet, men bare hash. Og jeg er godt voksen, og har brukt datamaskiner siden midten av 80-tallet. Jeg tror kanskje det het "dobbelkryss" i gamle dager, men er ikke helt sikker. :)

Anonymous poster hash: 40838...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ved nærmere ettertanke HAR jeg selvfølgelig hørt uttrykket "firkanttast", men det er i forbindelse med telefontastatur. Firkanttast og stjernetast. Men på datamaskintastatur, er jeg som sagt vant med at det heter hash.



Anonymous poster hash: 40838...5a4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dere behøver å bruke tegnet foran setningen? Hva henviser det til? A4-liv?

Firkanttasten har man på telefoner.

Anonymous poster hash: 7379b...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Because it makes sense!

Anonymous poster hash: d8121...450

Det gjør jo ikke det, jeg skjønner heller ikke greia. Følelsen av HVA? Hvorfor skriver folk dette overalt? Lame. Da er det bedre med disse føle-greiene på facebook.

Anonymous poster hash: 89cc7...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jo ikke det, jeg skjønner heller ikke greia. Følelsen av HVA? Hvorfor skriver folk dette overalt? Lame. Da er det bedre med disse føle-greiene på facebook.

Anonymous poster hash: 89cc7...e22

Den brukes til alle typer følelser tydeligvis, har sett den brukt på alt fra softis i sola, til tomt for toalettpapir, folkens. Takk for opplysningen, liksom :P

Anonymous poster hash: ce892...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artige.no. Det er sånne bilder som man lehgger på " morsom " tekst....

Og du er ikke gammal,jeg er 26 og vet ikke hva noob eller yolo betyr selv om jg har sett det x antall ganger:-)

Fant ut hva WTF(what the fuck) og FTW(for the win) var senest i februar.....lol ass:-P

yolo har jeg faktisk fått med meg står for you only live once.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yolo har jeg faktisk fått med meg står for you only live once.

Hva skriver du hvis du tror på reinkarnasjon da, ibir?

Anonymous poster hash: ce892...268

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor dere behøver å bruke tegnet foran setningen? Hva henviser det til? A4-liv?

Anonymous poster hash: 7379b...af0

Jeg pleier ikke å hashtagge annet enn på tull, men årsaken til at folk gjør det, er jo åpenbar, og den er for øvrig todelt: For det første har det en funksjon i sosiale media som Twitter og Instagram, hvor man grupperer utsagn/bilder under ulike tema. I andre sammenhenger brukes det ofte for å dra ut essensen i det man skriver.

Anonymous poster hash: 40838...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

yolo har jeg faktisk fått med meg står for you only live once.

Men hva menes med det? Vi vet jo at vi bare lever en gang?

Tror jeg begynner å bli gammal ass.

Anonymous poster hash: 89cc7...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Hashtager er emneord som man markerer en ytring med. Til å begynne med var dette en Twitter-greie. Der kunne du f.eks. søke på #wimbledon og få alle som etterfulgte en tweet med #wimbledon, som søkeresultat. Nå brukes disse markørene også på en annen måte, f.eks. som egne oppsummeringer, uten at man trenger å ha som mål at det skal være en emnemarkør som man kan søke på. Dette brukes også utafor twitter og nettsteder som faktisk bruker hashtager, og man bruker det gjerne med glimt i øyet. #håperdereforstår

Når det gjelder #denfølelsen, var det en trend som starta for noen år sida, der man beskriver en situasjon, gjerne en andre kanskje kjenner seg igjen i, og som er lagt fram på en litt morsom måte. I utgangspunktet mener jeg at det mest stilfortrolige er å begynne en #denfølelsen med "når". F.eks "Når du sitter inne i finværet for å skrive på KG. #denfølelsen". Ja, det var faktisk litt vanskelig å forklare.

Endret av Rossin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#den følelsen jeg får når jeg tenker at alt var så mye bedre før, da # bare var firkanttasten på hustelefonen :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

#den følelsen jeg får når jeg tenker at alt var så mye bedre før, da # bare var firkanttasten på hustelefonen :Nikke:

Æsj, særskriving i hashtags får meg til å ville stikke ut øynene mine. Grøsser virkelig! :P

Neida, men du er ikke akkurat særlig stilfortrolig. La meg omskrive:

Når du innser at firkanttasten ikke lenger bare brukes på telefonen #denfølelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...