Gå til innhold

Psykisk syk; lese andres blogger.

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Følger med på mange blogger hvor innholdet i hovedsak dreier seg om det å være psykisk syk. Jeg er veldig usikker på hvor bra dette er for meg, siden jeg sliter selv. På en måte så hjelper det meg fordi jeg kjenner meg igjen, og vet at jeg ikke er alene om å ha det slik. Men jeg merker også at jeg blir mer opptatt av sykdom når jeg følger disse bloggene. Det er som om jeg går inne i min egen boble og fokuserer på sykdom istedet for et å bli frisk.

Dere andre som sliter, følger dere blogger til andre med samme problemer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du sliter med psykisk. Men da jeg slet med spiseforstyrrelse leste jeg blogger om andre som var syke. Dette var ikke noen "pro spiseforstyrrelse" blogger, men en dagbok hvor de fortalte om behandling, tanker de hadde osv. For meg var det best å fokusere på meg selv og min egen behandling. Jeg opplevde ofte at jeg sammenlignet meg for mye med andre, noe som ikke var heldig. Jeg fikk beskjed da jeg var i behandling å fokusere på noe helt annet enn sykdom. Å lese om andres historier kan man jo tro at dette vil hjelpe meg og jeg ser at andre har det som meg selv og finner en trøst i det. Men tror det har motsatt hensikt. Fikk også beskjed om å ikke være med andre som hadde spiseforstyrrelse. Idag er jeg frisk fra spiseforstyrrelse å jeg fokuserer kun på positive ting. Å lese om andres sykdom og tragedie selvom man er i samme situasjon gjør intet godt. Det er min erfaring. Liker du interiør, les heller om dette? Eller finn deg en hobby :)

Anonymous poster hash: 11ffc...020

Skrevet

for meg hjalp det å lese den typen blogger:) men det var viktig at de ikke var pro-ana eller triggende med bilder=) skrev også blogg selv når jeg forsøkte å bli frisk=)

Skrevet

Jeg både skriver selv og leser "slike" blogger. Kommer veldig an på bloggen og bloggeren, men jeg har noen blogger jeg følger, og får kun positivt input fra de. Godt å lese om andre kloke tanker, opplevelser og erfaringer.

Gjest Aale***
Skrevet

Jeg blogger selv, og leser blogger. Det er både bra og dårlige erfaringer. Jeg blir for eksempel trigget av selvskadingsbilder, men man får også mye støtte. så jeg anbefaler det og man finner folk i samme situasjon ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...