Gå til innhold

Feil ord ut av munnen?


Gjest Petii

Anbefalte innlegg

Gjest Petii

Flere her som sliter med å si det man vil si?

Har opp til flere ganger den siste tiden sagt noe helt annet enn det jeg tenkte på, og rett å slett ''glemt'' hva ting egentlig heter.. Vanskelig å forklare, men ett par eksempel:

Jeg skulle spørre samboeren min om hun ville ha ett glass fanta, men endte opp med å spørre om ''Vil du ha ett glass med juice? Nei, appelsinsaft?'' og jeg kom ikke fram til det jeg skulle, fikk absolutt ikke fram det jeg ville!

Så var det en annen gang jeg skulle fortelle at jeg hadde satt på to alarmer på telefonen, men endte opp med å si at jeg hadde to ladere, og i forsøket på å rette meg selv opp sa jeg noe helt da annet også..

Greia er det at jeg veit hva jeg skal si. Jeg tenker det i hodet mitt, men når jeg skal si det, kommer det noe helt annet ut og jeg får det f*** ikke frem! :(

Er det flere som har det sånn, og er det noe grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jwg har det også sånn, glemmer ord som er helt vanlige, feks nå kommer jeg ikke på hvilket ord det er jeg pleier å glemme, og erstatter med "sporadisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det av og til, hvis jeg er veldig sliten eller vimsete. Men jeg synes bare det er morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Hehe, det opplever jeg mye, faktisk så ofte at noen venner begynte skrive det ned. Jeg har sagt "batteriene ligger i kjøleskapet". Jeg mente yoghurt. Jeg blander tomat og paprika, og kaller gulrot konsekvent for agurk. Her om dagen kom jeg ikke på ordet krumning, og prøvde alskens ting; skråning, bøyning - og masse tegnspråk for å forklare. Jeg har igså en tendens til å putte inn helt feil ord isetningen om jeg samtidig leser et annet ord. Vet ikke hvorfor noen er "verre" på detre enn andre. Ironisk nok har jeg 6 i nordk og er språkstudent..kanskje fordi jeg generelt er distre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Oi oi. Si man har seks i norsk i et innlegg fullt av skrivefeil.. skriver fra mobil ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med dette når jeg er gravid eller i ammetåka :P



Anonymous poster hash: e8746...06f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aale***

Jeg har det problemet at jeg aldri finner riktig ord xD

Det er skinnsykt irriterende haha :PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har problemer med å finne ord ofte. Hos meg skyldes det sykdommen hypothyreose (lavt stoffskifte). Kanskje du burde gå til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å finne ord ofte. Hos meg skyldes det sykdommen hypothyreose (lavt stoffskifte). Kanskje du burde gå til legen?

Samme her. Brain fog, kalles det.

Anonymous poster hash: 58933...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,kjenner meg igjen i det, hos meg skyldes det fibromyalgien, jeg glemmer ordet akkurat i det jeg skal si det, og da faller jo hele meningen med setningen bort. F.eks. "Så dere den flotte Ferrarien?" blir da til " Så dere den flotte bilen? :murvegg: Er det mulig!

Er rimelig flaut og irriterende når man er midt i en setning så faller det hele sammen til ingenting! "Ja, jeg kjørte over Hardangervidda" - "Jeg kjørte over ehh den vidda mellom Geilo og Sauda...!" ehhhh :klaske:



Anonymous poster hash: d1c1b...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik eg og, ikkje peiling på korfor. Glemmer vanlige ord, og bytter ofte ord. Slik som når eg skulle forklare kombiskap, at det er kombinert frys og kjøleskap. Så blei det kombinet frys og komfyr... Sikkert ein flott oppfinnelse, men likevell :fnise:

Skjer oftest når eg er sliten eller stressa.

Roter også med tall, leser eit tal, noterer eit anna og seier eit heilt anna høgt. Veldig upraktisk på jobb! :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...