Gå til innhold

Tips til mat med på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har fått så gode råd her før, prøver jeg igjen.

Skal på helgetur og være på en utendørs forestilling hele kvelden, men vi har bestilt overnatting på hotell. Det er ikke servering på forestillingen, tror jeg.

Saken er at vi kommer til hotellet etter at restauranten er stengt. Da regner jeg med at vi er godt sultne.

Tips til noe lettvint, godt og greit som jeg kan ta med i plastikkbokser? Som ikke blir vassent og ekkelt av å ligge i boksene og noe som man blir mett av.

Vi er ikke spesielt glad i kjøtt, forresten.

;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pastasalat, wraps eller pitabrød med fyll, matmuffins (f.eks disse), snurrer med pizzafyll/annet fyll (salami er veldig godt!).

Anonymous poster hash: ee4d6...50b
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Skal uansett prøve å lage de matmuffinsene en dag, de hørtes helt supre ut.

Har god tid å prøve ut noen oppskrifter for det er ca en måned til vi skal på tur.

Skrevet

Pizzasnurrer er geniale. Putt de i fryseren når du har bakt de, ta de opp den dagen de skal brukes. Går det noen timer så er de ferdig tint til de skal spises. Og siden de var frossen så holder de seg bedre enn annen mat når det ikke er tilgang på kjøling :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Takk, fru Beist. Ja, pizzasnurrer er flott mat å ta med seg.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle til å foreslå pizzasnurrer jeg også. Det er supergodt! Jeg lager mine med ferdig pizzasaus fra Peppes, kokt skinke og ost. Legger dem gjerne i muffinsformer som jeg har en dråpe olje i. Strør litt ekstra ost på toppen i tillegg til inni. Og litt oregano.

Anonymous poster hash: 5d2ea...731
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk, AB. Har aldri laget pizzasnurrer før, men nå skal jeg jammen prøve.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Pastasalat kan du jo ha kikerter i hvis du ikke vil ha kjøtt.

Ville vært litt forsiktig med tomat. Hvis ikke har tilgang på kjøling så ville jeg droppet den, men hvis du har det så ville jeg hatt den i en egen boks.

Hvis den er kokt/stekt så gjelder ikke det, men tomat kan fort bli vassen.

Ellers så er små innbakte pizzaer godt, wraps og matmuffins.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk, takk, Crazycatlady! Du har rett i at fersk, oppskåret tomat kan bli litt vassen. Jeg aner ikke om det er kjøleskap på hotellrommet, så det får jeg undersøke litt.

(Nå har jeg sjekket, det ser ikke ut som det er kjøleskap der)

Endret av hjertesukka
AnonymBruker
Skrevet

- Pizzastykker er like gode kalde som varme. :)
- Kyllingwraps
- Sandwitch (skinke, salat) eller det pålegget du liker.
- Fylte pannekaker med kjøttdeig.
- Ta med kokt vann på termos og ha med en pølsepakke + brød. (Eller så kan du jo spise kalde pølser, godt det også) :P
- Kyllingsalat med makaroni og diverse grønnsaker
- Matmuffins eller horn
- Gryterett (smaker like godt kaldt som varmt det også)

Anonymous poster hash: 6ed73...0cf
  • Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Pizzaboller, pastasalat, fylte baguetter? :-)

Skrevet

Takk allesammen! Er veldig glad for alle forslag.

Gjest winston
Skrevet

Ville vært litt forsiktig med tomat. Hvis ikke har tilgang på kjøling så ville jeg droppet den, men hvis du har det så ville jeg hatt den i en egen boks.

En løsning kan være å ha hele små cherrytomater i. Osteterninger er godt i tillegg til kikerter/bønner.

AnonymBruker
Skrevet

Tørrfisk er fint mellommåltid.

Anonymous poster hash: fdd61...344
Gjest Crazycatlady
Skrevet

En løsning kan være å ha hele små cherrytomater i. Osteterninger er godt i tillegg til kikerter/bønner.

Ja,tenkte jeg ikke på. Det går jo :)

Skrevet

Tørrfisk er fint mellommåltid.

Anonymous poster hash: fdd61...344

Ikke om man vil ta hensyn til folk rundt seg. Tørrfisk stinker!

• Liker 1
Skrevet

Ikke om man vil ta hensyn til folk rundt seg. Tørrfisk stinker!

Er veldig glad i tørrfisk jeg, men kan være enig i at det lukter litt som "våt hund". Nå skal vi ikke sjekke opp noen på turen, men man vet jo aldri, haha. (vi er to venninner som reiser)

AnonymBruker
Skrevet

Toast. Sprøstekte brødleiver med deilig smeltet ost og salat/spinat og slikt i (jeg liker bacon, men parmesan i tillegg til annen ost er også godt). Tåler godt å ligge en stund, men husk å pakke dem i et håndkle, ikke en boks - så holder de seg crispy lengre. :)

Også noe så enkelt som kokte egg, osteterninger, blandet salatblad, (eventuelt kaldt oppskjært kjøtt) og godt brød er kjempegodt. Oppbevar det hver for seg i små bokser (og husk salt).

Anonymous poster hash: 480b7...b90
  • Liker 1
Skrevet

I dag har jeg prøvd ut denne oppskriften: http://oppskrift.klikk.no/muffins-med-ost-og-gr%C3%B8nnsaker/4076/

Jeg byttet bare ut salamien med soltørkede tomater, og dette blei kjempegodt!!! Var også heldig og fikk tak i store, gode amerikanske muffinsformer på Rimi. :ler:

Takk til deg som kom med oppskriften, og takk til alle dere andre også. Har notert meg alle forslag!!

Skrevet

Ikke tips til oppskrift akkurat, men vi bruker å ta med f.eks. matpakke (bare brødskivene), muffins, pizzasnurrer i frossen form når vi skal spise sent. De tiner på turen og er ferskere når vi skal spise dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...