Gjest Kv84 Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Er så gode de. Igår stekte jeg meg en og den var ikke stekt godt nok inni. Hvor lang tid ville du ha stekt på hver side og hvor høy temperatur i stekepanne? Endret 6. juli 2013 av Bø65
Brunhilde Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 La du den frossen i stekepannen? Da steker jeg den gjerne på middels varme i 3-4 minutt på hver side. Det gjør ikke noe om den ikke er helt gjennomstekt, men jeg vil helst ha den ihvertfall nesten helt. Laks er noe av det beste jeg vet.
Gjest Kv84 Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 La du den frossen i stekepannen? Da steker jeg den gjerne på middels varme i 3-4 minutt på hver side. Det gjør ikke noe om den ikke er helt gjennomstekt, men jeg vil helst ha den ihvertfall nesten helt. Laks er noe av det beste jeg vet. Ja, i stekepanne i flere minutter enn du gjør. Vil så gjerne ha den gjennomstekt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Jeg tar den ut og tiner den først. Så setter jeg den i ovnen i kanskje 15 minutter. Da blir den gjennomstekt. Anonymous poster hash: 9dc2b...36f
Brunhilde Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Ja, i stekepanne i flere minutter enn du gjør. Vil så gjerne ha den gjennomstekt. Hvis jeg er veldig sulten hiver jeg den gjerne i mikroen et par minutter, men det beste er jo å ta fisken ut på forhånd, den tiner kjapt og det er lettere å steke den perfekt når den er tint.
Gjest Inggolf Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Hvis jeg er veldig sulten hiver jeg den gjerne i mikroen et par minutter, men det beste er jo å ta fisken ut på forhånd, den tiner kjapt og det er lettere å steke den perfekt når den er tint. i mikroen!? Jøss....Blir den ikke veldig "dvassen" da?
Brunhilde Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 (endret) i mikroen!? Jøss....Blir den ikke veldig "dvassen" da? Nei, den gjør ikke det. (Ihvertfall ikke hvis "dvassen" betyr det jeg tror, litt blaut og smaksløs?) Jeg bruker vanlig krydder og så har jeg et av de mikrolokkene fra Ikea som jeg legger over tallerkenen. Men jeg mikrer den gjerne et minutt og så passer jeg på, den blir fort overkokt (og dermed tørr). Mikroen egner seg bare til fisk og oppvarming, har jeg funnet ut. Endret 6. juli 2013 av Brunhilde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå