Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest extra
Skrevet

Etter å ha lest noen tråder her om hva som skiller en bad boy fra en nice boy vil jeg starte med å dele en historie:

For noen år siden bodde jeg på et studenthjem og fikk besøk av noen venner fra en by 2 timer unna. Det var rigget opp til fest hos meg og det ble en kjempekul fest med mange til stede. En venninne av meg hadde med seg noen venner og en av de ble kraftig fyllesyk. De la henne i senga mi noen jeg protesterte litt på siden hun hadde bolig en etasje under meg. Men så fikk hun være der. Etter en stund dro vi alle på byen mens denne jenta sov på rommet mitt. Jeg kom hjem igjen med en kompis av meg. Jenta lå fremdeles i senga mi slik at jeg og kompisen min la oss ute på sofaen. Jeg sovnet og etter en stund ble jeg tørst og reiste meg opp for å drikke vann. Der så jeg ikke kompisen og begynte å lete etter han. Døra til rommet mitt var låst og jeg banket på. Ingen lukket opp slik at jeg sparket i den. Ut kom kompisen i bare boxeren og jeg spør hva han drev på med. Han ville ikke svare og jeg fikk han ut av rommet til slutt. Jenta var fremdeles utslokket. Han hadde gått inn og lagt seg i senga ved siden av henne og befølt henne. De kjente ikke hverandre fra før. Jeg kjeftet skikkelig på kompisen min og sa at han kunne bli anmeldt til politiet for voldtekt, og at det ville gå utover meg siden jeg bodde der. Han skjønte ikke noe eller ville ikke skjønne. Ingen unnskyldning. Denne fyren har siden høvlet over alle mulige jenter og gir blanke F i hva andre mener om han.

En gutt som bryr seg om jenta og ikke utnytter henne i beruset tilstand går frem som et godt eksempel mener jeg. Mange (ikke alle) bad boys gjør det ikke. Er det slike gutter jenter vil ha?

En snill gutt kan også si i fra, sette grenser og være direkte i kommunikasjonen.

Ofte vil de behandle en kvinne slik med godhet og omsorg. Men kanskje kvinner heller vil ha den mannen som viser alfahann-takter, er rå i senga og litt vill?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en sånn fyr som du var i den situasjonen. En som setter grenser, viser omsorg, er snill og reagerer om det er noe han ikke liker.

Anonymous poster hash: fc6b8...d5e
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste vil ha begge deler, og jeg tror ikke skillet mellom bad guy/good guy er så klart som man gjerne skal ha det til.

Forøvrig: Et stort pluss til deg som tok vare på jenta. :)

Anonymous poster hash: a1a30...223
  • Liker 2
Gjest extra
Skrevet (endret)

Jeg tror de fleste vil ha begge deler, og jeg tror ikke skillet mellom bad guy/good guy er så klart som man gjerne skal ha det til.

Forøvrig: Et stort pluss til deg som tok vare på jenta. :)

Takk :)

Var ikke for å skryte av meg selv, men for å vise at en mann kan være snill, omsorgsfull og ydmyk og likevel ikke et teppe. En mann som kan sette grenser, men også kunne tilpasse seg er en mer moden mann. Jeg tror også det samme som deg at skillet mellom en bad boy/good guy ikke er like skarp som mange vil ha det til.

Jeg hadde selv kjæreste den gangen og kunne virkelig ha fått problemer dersom saken hadde blitt politianmeldt. Men av respekt for en beruset kvinne kunne det aldri ha falt meg inn å utnytte hennes situasjon. Saken er at denne kompisen (som i dag ikke er kompis) har hatt mange damer og de faller for de billige triksene hans. Siste han datet var en snill og rolig jente som studerte kriminologi på universitetet. Denne fyren har ingen utdannelse, bor hjemme hos foreldrene og er en byrde på alle.

Endret av extra
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ham er tåpelige, uansett hvor "bad boy" og "spennende" de er.

Det irriterer meg hvordan "bad boys" nærmest fremstilles som noe tøft og positivt, mens "good guys" blir ansett som tøffelhelter. Det er da ikke enten-eller? Jeg vil ha en mann som kan stå opp for seg selv og som ikke er en myk tøddel; det betyr ikke at jeg vil ha en respektløs drittsekk. Det er som du sier, om å finne en balansegang.

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Etter å ha lest noen tråder her om hva som skiller en bad boy fra en nice boy vil jeg starte med å dele en historie:

For noen år siden bodde jeg på et studenthjem og fikk besøk av noen venner fra en by 2 timer unna. Det var rigget opp til fest hos meg og det ble en kjempekul fest med mange til stede. En venninne av meg hadde med seg noen venner og en av de ble kraftig fyllesyk. De la henne i senga mi noen jeg protesterte litt på siden hun hadde bolig en etasje under meg. Men så fikk hun være der. Etter en stund dro vi alle på byen mens denne jenta sov på rommet mitt. Jeg kom hjem igjen med en kompis av meg. Jenta lå fremdeles i senga mi slik at jeg og kompisen min la oss ute på sofaen. Jeg sovnet og etter en stund ble jeg tørst og reiste meg opp for å drikke vann. Der så jeg ikke kompisen og begynte å lete etter han. Døra til rommet mitt var låst og jeg banket på. Ingen lukket opp slik at jeg sparket i den. Ut kom kompisen i bare boxeren og jeg spør hva han drev på med. Han ville ikke svare og jeg fikk han ut av rommet til slutt. Jenta var fremdeles utslokket. Han hadde gått inn og lagt seg i senga ved siden av henne og befølt henne. De kjente ikke hverandre fra før. Jeg kjeftet skikkelig på kompisen min og sa at han kunne bli anmeldt til politiet for voldtekt, og at det ville gå utover meg siden jeg bodde der. Han skjønte ikke noe eller ville ikke skjønne. Ingen unnskyldning. Denne fyren har siden høvlet over alle mulige jenter og gir blanke F i hva andre mener om han.

En gutt som bryr seg om jenta og ikke utnytter henne i beruset tilstand går frem som et godt eksempel mener jeg. Mange (ikke alle) bad boys gjør det ikke. Er det slike gutter jenter vil ha?

En snill gutt kan også si i fra, sette grenser og være direkte i kommunikasjonen.

Ofte vil de behandle en kvinne slik med godhet og omsorg. Men kanskje kvinner heller vil ha den mannen som viser alfahann-takter, er rå i senga og litt vill?

er det alfahann fakter å tafse på bevisstløse kvinnfolk?

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Takk :)

Var ikke for å skryte av meg selv, men for å vise at en mann kan være snill, omsorgsfull og ydmyk og likevel ikke et teppe. En mann som kan sette grenser, men også kunne tilpasse seg er en mer moden mann. Jeg tror også det samme som deg at skillet mellom en bad boy/good guy ikke er like skarp som mange vil ha det til.

Jeg hadde selv kjæreste den gangen og kunne virkelig ha fått problemer dersom saken hadde blitt politianmeldt. Men av respekt for en beruset kvinne kunne det aldri ha falt meg inn å utnytte hennes situasjon. Saken er at denne kompisen (som i dag ikke er kompis) har hatt mange damer og de faller for de billige triksene hans. Siste han datet var en snill og rolig jente som studerte kriminologi på universitetet. Denne fyren har ingen utdannelse, bor hjemme hos foreldrene og er en byrde på alle.

Denne fyren er langt fra en alfahann, men en taper.

• Liker 3
Skrevet

Tro meg, de aller fleste jenter vil nok ha en mann som deg :) alle jenter vil da ha en som behandler dem fint og med respekt?

• Liker 2
Gjest extra
Skrevet (endret)

er det alfahann fakter å tafse på bevisstløse kvinnfolk?

Ikke det jeg mente, men at mange alfahanner/bad boys gir blaffen i normer og regler. Mange er evige avvikere, ofte meget konforme, har null sosial etikette og er brautende.

Merk deg at jeg bruker ordet "mange" som indikerer at jeg ikke mener alle innenfor den kategorien som stereotype individer.

Endret av extra
AnonymBruker
Skrevet

Drar man damer ved å poste slikt som dette?

Anonymous poster hash: 5dea1...0bc
Gjest extra
Skrevet

Drar man damer ved å poste slikt som dette?

Anonymous poster hash: 5dea1...0bc

Nei, man tiltrekker seg slike surmagete kommentatorer!

• Liker 4
Gjest extra
Skrevet

Tro meg, de aller fleste jenter vil nok ha en mann som deg :) alle jenter vil da ha en som behandler dem fint og med respekt?

Håper da det :) Jeg er en good guy, men har blitt flinkere til å sette grenser og er heller ikke redd for å komme med min mening. Kanskje mer moden og reflektert.

Skrevet

Tror det er litt misforstått, dette med at "de fleste kvinner vil ha bad guys". Liker snille menn, jeg, og det gjør de fleste venninnene mine også. Det er tøffelhelter vi ikke vil ha.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, er det deg i avataren din? :danse:

Gjest extra
Skrevet

TS, er det deg i avataren din? :danse:

Det kan du lure på ;) Hvorfor spør du?

(PS! er fan av Arnold fra filmer som Terminator, Predator og The last action hero)

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, de aller fleste jenter vil nok ha en mann som deg :)alle jenter vil da ha en som behandler dem fint og med respekt?

Visstnok ikke.

Anonymous poster hash: d2598...660

Gjest extra
Skrevet

Visstnok ikke.

Anonymous poster hash: d2598...660

Ja, det er godt at folk er forskjellige og at det er en for oss alle ;)

• Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Kan være chill uten å prøve å voldta noen.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

I eventyrene, kanskje. De gutta jeg vet om som er skikkelige drittsekker har uten unntak kjempedrag på damer.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

I eventyrene, kanskje. De gutta jeg vet om som er skikkelige drittsekker har uten unntak kjempedrag på damer.

Er de åpenlyst drittsekker da? Altså behandler damene dårlig? Eller later de som de er snille? Og hva slags damer er det snakk om? Min erfaring er at det er en viss type damer som tiltrekkes av "bad boys" og at de ofte er veldig unge(både i alder og i modenhet).

Uansett vil jeg ikke si at det å tafse på sovende kvinner har noe med å være bad boy å gjøre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...