Gå til innhold

Jeg er dårlig i senga :(

Fremhevede innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Men i all verden da...hvorfor all denne skyldfordelingen? Sex er visst fortsatt bare prestasjon i noens hoder.

Her har vi to unge og uerfarne mennesker som ikke helt har knekt koden enda, og så ender man opp med å fordele skyld. Det er og blir håpløst og det hjelper ikke TS det skvatt hvis hun nå plutselig begynner å tro at manglende suksess ensidig skyldes han.

Seksuell erfaring opparbeides med årene, gjerne i takt med livserfaring og en dypere innsikt i hvordan vi mennesker fungerer. Når dette begynner å modnes, blir også sex bedre. Det handler i liten grad om teknikk og om hvordan man skal stimulere den andre. Jeg lar meg fortsatt gladelig veilede fordi mennesker er forskjellige. Det er ikke slik at en teknikk funker for alle. Men det er ingen big deal å la seg veilede og jeg veileder gjerne min seksualpartner. Men vi er såpass erfarne at vi ikke ser på dette som en svakhet. Man blir heller glad for at man blir vist den tilliten det er å få innsikt i hvordan den andre fungerer i sitt mest intime.

Alt handler om tilnærming. Slapp av, vær oppmerksom, vis partneren at han/ hun virkelig er ønsket. Vær nysgjerrig og spør. Og le av pinligheter. Ikke ta det så fordømt alvorlig. Forkast tanken om å bli en god elsker. Det skal ikke presteres. Det skal kommuniseres, det skal nytes, det skal gis og man skal forsøke å gjøre hverandre gode.

Det er talentløst å gi hverandre negative karakterer underveis. Men det bekrefter umodenhet og usikkerhet og et helt feilaktig fokus på prestasjon.

Jeg har bare en tilnærming når jeg skal ha sex. Det eneste jeg tenker på er å bidra til at partneren føler seg komfortabel, ønsket og avslappet i mitt selskap. Hvis det lykkes, går det meste av seg selv - uten en eneste tanke på noe annet enn lyst, begjær, nytelse.

Dette er vel det klokeste som er sagt så langt i denne tråden.

Jeg bøyer meg i anerkjennelse og ser mine mangler på helhetsforstålese i egne innlegg i tråden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...