Gå til innhold

Men jeg liker ikke kaffe!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alltid bedt ut på kaffe. Men jeg liker ikke kaffe! Hva skal jeg si da?

Anonymous poster hash: 016ef...7b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du tar en brus i stedet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

du kan jo bare si ja. de fleste steder som serverer kaffe har andre ting også på menyen. du må ikke drikke kaffe. det at du lar dette bli et problem tyder på at du egentlig ikke vil date disse menneskene som ber deg ut på kaffe.

Anonymous poster hash: 1111a...2e8
  • Liker 8
Gjest winston
Skrevet

Kaffe er ikke nødvendigvis kaffe:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du tar en brus i stedet.

Er ikke det litt kleint?

du kan jo bare si ja. de fleste steder som serverer kaffe har andre ting også på menyen. du må ikke drikke kaffe. det at du lar dette bli et problem tyder på at du egentlig ikke vil date disse menneskene som ber deg ut på kaffe.

Anonymous poster hash: 1111a...2e8

Oj...

Hva er det da?

Anonymous poster hash: f15ef...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du ja takk hvis du har lyst til å møte vedkommende. Alle steder som selger kaffe har også noe annet. Du kan også legge til at du ikke drikker kaffe, men gjerne tar noe annet, så går dere kanskje et annet sted i stedet.

Kaffe betyr imidlertid ikke "Skal vi gå og kjøpe en kopp kaffe hver og drikke den?", det betyr "Du har ikke lyst til å møtes, da?".

Anonymous poster hash: 4f2b1...810

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta en kopp kakao istedet, det gjør jeg. Kaffe og alle lignende varianter er ikke noe for meg...

Jeg pleier å fleipe med å si at jeg ikke er voksen ennå, så jeg drikker ikke kaffe. Funker det ;)

Anonymous poster hash: ecd68...513
Skrevet

Jeg sier bare "ja" hvis det er en person jeg har lyst til å finne på noe med, og så bestiller jeg te i stedet for når vi er ute. Alle vet jeg ikke liker kaffe, men det er jo bare noe man sier når man ber med seg folk.

• Liker 2
Gjest winston
Skrevet
Hva er det da?

Egentlig et spørsmål om å treffes. Jeg pleier å foreslå et glass vin eller øl istedet om jeg blir spurt om jeg vil møtes for en kaffe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med en god kopp te?

Anonymous poster hash: 878ab...b86

Skrevet

Liker heller ikke kaffe, men te er godt :)

Skrevet

Det å "ta en kaffe" betyr egentlig bare for å møtes for å ta litt alkoholfri drikke, ment som en mer uformell avtale enn en lunsj. På samme måte som "ta en pils" betyr at enkelte bestiller et glass vin, og andre en drink.

• Liker 5
Gjest Naria
Skrevet

Kjæresten min ba meg ut på kaffe og jeg takket ja.

Da dagen for daten kom ba jeg om et glass vann, siden jeg ikke drikker kaffe. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker du ikke kaffe? Ta deg en bolle i stedet da.

Anonymous poster hash: 57156...315
  • Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Hva er det da?

Anonymous poster hash: f15ef...4b1

Sex!!! :laugh:

(Sorry, klarte ikke la være)

• Liker 2
Gjest sophia21
Skrevet

Hehe, ja, er som andre sier, å møtes for en kaffe er bare et uttrykk, det betyr ikke at det er forventet at du bestiller deg en svart kaffe. Du kan drikke te, kakao eller brus i stedet :P Det er som når noen spør om jeg blir med for å ta en øl (jeg liker ikke øl), da sier jeg ja (og legger evt til "så lenge de selger vin der" om jeg ikke vet at de har vin på det stedet).

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt bedt på kaffe ved flere anledninger, og siden jeg ikke drikker kaffe har jeg pleid å si nettopp det :P Da svarer de som regel;'' Men du kan da få en brus i stedet, hvis du liker det...? '' Så det er nok, som sagt over her, ikke kaffen i seg selv som er hovedfokuset :)

Anonymous poster hash: 0e4d9...dff
AnonymBruker
Skrevet

Har også vært borti de som derpå svarer; ''Ikke jeg heller.'' :laugh::fnise:

Anonymous poster hash: 0e4d9...dff
  • Liker 10
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Som andre sier så er det vel bare noe folk sier. Når jeg har jobbet på forskjellige steder så sier jo noen "skal vi gå og drikke kaffe nå?" Sier bare "ja" jeg også drikker jeg noe annet.

Hvis noen hadde bedt meg på kaffe så hadde jeg også sagt ja også hadde jeg tatt meg en brus,kakao,te eller hva jeg en hadde lyst på.

Er kun litt eldre folk som henger seg litt opp i det og "jaha,du er ikke voksen enda du nei"(etter mange nok ganger så er den setningen ikke så voldsomt morsom forresten :) ) Men alle har stort sett noe annet og har de ikke det så får en drikke vann :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet, bare at det kan trekkes ut til "men jeg liker ikke kafeer!" Jeg liker ikke å sitte ute blant folk og spise/drikke, jeg liker ikke å bruke så mye penger på unødig fjas (ja, jeg er gniten!) og jeg har dessuten så liten blære at jeg må løpe på do med en gang etter en kopp te. Jeg drikker ikke brus og det er liksom ikke så kult og sitte med et fullt glass vann foran seg som man likevel ikke drikker mer enn en liten sup av. :sjenert:

På kino synes jeg det stort sett bare går ræl og det gidder jeg iallfall ikke bruke penger på, og jeg vil ikke at andre skal bruke penger på meg til det heller. Jeg kan ikke fordra restauranter, og på museum og slike ting blir jeg bare så engasjert i de spennende tingene at jeg helt glemmer den andre personen. Med mindre de er like interessert som meg, selvsagt, da fungerer det jo! :danse:

Usj. Men jeg kan godt mate fugler eller invitere på te i kjelleren min, altså. :fnise:

Anonymous poster hash: ecb46...74f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...