Gå til innhold

Hvor mye kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en jeg er interessert i å bli bedre kjent med.
Bor ikke i nærheten så kommer ikke til å tilfeldigvis møte ham, og kan ikke akkurat spørre om å ta en kaffe eller noe slikt. Skal jeg først spørre om han vil møtes så må det være noe annet (pga reisevei).

Men så var det dette med hvor ofte jeg skal ta kontakt?
Er i kontakt flere ganger i uka, og jeg savner jo å snakke med ham hvis jeg ikke hører noe en dag, og én dag er tross alt ingenting i den store sammenhengen. Men tror nok ikke han er helt på samme sted.

Er stort sett jeg som tar kontakt, og vil jo ikke mase. Men hvor går grensa for "for mye"?

han sier ting som "vi snakkes" og lignende, så gir ingen hint om at han ikke vil ha kontakt. Og det tror jeg heller ikke. Vi har en god tone når vi snakker sammen.

Dersom jeg VET han skal et eller annet tar jeg ikke kontakt. Men 3 av 4 ganger hvor jeg har bestemt meg for å "la ham være" - av ulike grunner - så har han tatt kontakt med meg...

Dette hadde vært så mye greiere, for meg, om det var han som var den som tok kontakt, for jeg vet jo hvor jeg står.

Anonymous poster hash: ff7b8...a69
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier du er i kontakt flere ganger i uka, er det da via telefon eller fb ol.?

Anonymous poster hash: 2091f...331

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

For min del, så pleier det der å variere. Når jeg holder på med en, så er det kanskje hun som er mest på i en periode, så snur det seg og jeg er mest på, og så går det i en slags sirkel der man bytter på det^^ Kjekkeste er jo når begge er like på.. Mitt tips er vel egentlig å gi det litt tid. Ville tatt kontakt først noen ganger på rad, og hvis det ikke snur og han ikke blir mer interessert så er det bare å gå videre. Kan liksom ikke si: Hei! Nå er jeg lei av at du aldri snakker til meg først" kan du gjøre det mothafacher!?! :P Det at han tar kontakt etter en stund er jo bra da :) Så merker jo også litt om den man snakker med er åpen for å tulle osv, eller om h*n er avisende.

Skal man få en til å begynne å ta kontakt tilbake må man jo gjøre h*n interessert. For min del har humor og tull gjort det for meg. Når jeg blir glad i jenta derimot, er jeg helt grønnsak :fnise:

Endret av .-L-.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier du er i kontakt flere ganger i uka, er det da via telefon eller fb ol.?

Anonymous poster hash: 2091f...331

Privat er det FB, men jeg snakker også med ham på tlf via jobb - og det er sjelden det blir bare jobb på tlf da. Og det er like mye han som jeg som avsporer.

For min del, så pleier det der å variere. Når jeg holder på med en, så er det kanskje hun som er mest på i en periode, så snur det seg og jeg er mest på, og så går det i en slags sirkel der man bytter på det^^ Kjekkeste er jo når begge er like på.. Mitt tips er vel egentlig å gi det litt tid. Ville tatt kontakt først noen ganger på rad, og hvis det ikke snur og han ikke blir mer interessert så er det bare å gå videre. Kan liksom ikke si: Hei! Nå er jeg lei av at du aldri snakker til meg først" kan du gjøre det mothafacher!?! :P Det at han tar kontakt etter en stund er jo bra da :) Så merker jo også litt om den man snakker med er åpen for å tulle osv, eller om h*n er avisende.

Skal man få en til å begynne å ta kontakt tilbake må man jo gjøre h*n interessert. For min del har humor og tull gjort det for meg. Når jeg blir glad i jenta derimot, er jeg helt grønnsak :fnise:

Da venter jeg i spenning på om han blir ivrigere til å ta kontat! ;)

Vi har som sagt en veldig fin/vennskaplig tone når vi snakker sammen. Ler av mye av de samme og fleiper med litt ulike ting. Han sier ganske mye om segselv, med tanke på hvor kort tid jeg har blitt litt bedre kjent pr chat/tlf så vet jeg ganske mye om ham. Dette på tross av at jeg har hørt han omtalt som både "fåmælt", "treg" og "mumlende" av andre kollegaer. Også de som har mye mer med ham å gjøre enn meg. Han er IKKE sånn når jeg snakker med ham. I så fall oppfatter jeg ham totalt ulikt de andre.

Om det er fordi vi er litt likt skrudd sammen eller noe annet skal jeg ikke si noe om.

Men jeg vet jo ikke om han er av typen som ikke tar så mye kontakt, fordi om han liker at jeg tar kontakt. Eller om han bare er høflig. Og det gjør ting litt vanskelig.

Jeg kan jo ikke akkurat spørre om det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det viktigste er at det blir en dynamikk, at det ikke bare er den ene som tar kontakt eller at en av partene faktisk sitter og føler på at det blir altfor lite eller altfor mye. Jeg har en kamerat jeg datet en kort periode - han er "alltid" tilgjengelig og tar gjerne kontakt nesten daglig, og det har egentlig fungert bra, bortsett fra at jeg ikke var interessert i et forhold med ham (men det var ikke pga kontaktmengden). Han jeg er sammen med nå har ikke vært tilgjengelig daglig, hverken i starten eller etter hvert som det ble et seriøst forhold. Samtidig har han også vært den som har tatt mye kontakt og initiativ, og kan gjerne sitte hele natta og prate når han først har tid, enten via chat eller når vi treffes. Han er også åpen og ønsker virkelig å kjenne meg, har jeg inntrykk av. Det fungerer det også...

I deres tilfelle høres det jo greit ut, det virker som han er interessert i å bli kjent med deg også, ettersom han tar kontakt om du ikke gjør det først. Tror det bare er litt sånn at folk har litt forskjellige "grenser" for hvor fort/ofte de vil prate med noen :) Men hvis du ønsker at det skal kunne utvikle seg må du kanskje ta mer konkret initiativ :) Jeg tenker vel litt sånn at det er for tidlig å forvente at han skal "vite" hvor interessert han er i deg, men at han antagelig holder mulighetene oppe siden dere prates såpass mye.

Anonymous poster hash: ca0ff...827
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt mer konkret initiativ ja....
Det er skummelt det!

Foreløpig holder jeg det på status quo. Nå har jeg vært veldig "flink" synes jeg og ikke kontaktet ham på et par dager. Jeg har hatt mye å gjøre, og vet han har hatt fri.

Jeg er ganske aktiv på FB, blant annet blir jeg tagget i en del statuser og oppdateringer som er relatert til en hobby jeg har, og FB bruker jeg først og fremst for å holde kontakt med disse menneskene jeg deler denne hobbyen med. Han er ikke så aktiv på FB. Men på de 3 døgnene vi ikke har hatt nevneverdig kontakt (som akkurat nå føles som en halv evighet) så har han likt den statusen jeg selv har skrevet. Riktignok vet jeg at den relaterer til et felt han også har interesse for, men det må jo bety at han i det minste ser statusen min (som lett kan drukne i alt jeg blir tagget i til tider).

Har også tagget ham i et bilde tidligere som relaterer til en felles interesse. Det har han latt stå. Jeg har sett han har fjernet en tag i en status lagt ut av en annen venn tidligere.

Vanskelig å si om sånne ting som dette bare er helt tilfeldig. Men jeg kan jo alltids håpe at han også er litt interessert.
En dag kanskje jeg tør å spørre om han vil møtes ;)

Gjest .-L-.
Skrevet

Er jo bare A spOrre om han vil henge en dag :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare A spOrre om han vil henge en dag :)

Så enkelt, og allikevel så ekstremt vanskelig...

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Det er jo et visst mønster som går igjen noern steder.

Når en føler en ofte blir initiativ takeren til de fleste samtalene, uavhengig om det faller naturlig, så vil en oppleveå bli en smule mindre orientert i om hvor interessant kontakten er den andre parten. Og da kan man lett overanalysere ganske mye.

Når jeg befinner meg i slike situasjoner så trekker jeg meg heller litt tilbake og ser om kontakten bistår da.

Og det er da, damene faller som fluer for meg. Øøh?

Anonymous poster hash: 98d11...477

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Det er jo et visst mønster som går igjen noern steder.

Når en føler en ofte blir initiativ takeren til de fleste samtalene, uavhengig om det faller naturlig, så vil en oppleveå bli en smule mindre orientert i om hvor interessant kontakten er den andre parten. Og da kan man lett overanalysere ganske mye.

Når jeg befinner meg i slike situasjoner så trekker jeg meg heller litt tilbake og ser om kontakten bistår da.

Og det er da, damene faller som fluer for meg. Øøh?

Da får jeg vel bare krysse fingra for at han gjør som damene gjør med deg da ;)

hadde vært fint det....

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg vel bare krysse fingra for at han gjør som damene gjør med deg da ;)hadde vært fint det.... Anonymous poster hash: ff7b8...a69

Tja. Det tror jeg nok på, men hvis du allerede har falt for ham, forandrer jo det hele scenariet da. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det tror jeg nok på, men hvis du allerede har falt for ham, forandrer jo det hele scenariet da. ;)

joda, men jeg vet jo faktisk ikke om kjemien stemmer da. Siden jeg bare har møtt i virkeligheten en gang, og det er flere år siden.

aner ikke engang HVA det var som plutselig fikk meg til å se ham i et annet lys, men noe var det tydeligvis.

AnonymBruker
Skrevet

joda, men jeg vet jo faktisk ikke om kjemien stemmer da. Siden jeg bare har møtt i virkeligheten en gang, og det er flere år siden.aner ikke engang HVA det var som plutselig fikk meg til å se ham i et annet lys, men noe var det tydeligvis. Anonymous poster hash: ff7b8...a69

Nye lys kan oppstå rimelig fort det. Det skal ikke mer enn en liten kommentar som forandrer inntrykket sitt f.eks. Og hvis det skulle bli flere og flere av disse øyeblikkene så er det jo fort gjort. :(

Men hva er inntrykket ditt av kjemien så langt da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker rart å ha lite kontakt med en person man vil bli kjent med ;) Det skal jo være flørt. Hvorfor tenke på hverandre i to forksjellige ender?

Om han ikke tar kontakt med meg oftere enn hver fjerde dag tenker jeg lett at han tenker lite på meg og må roe ned interessen min.

Anonymous poster hash: c6312...6c0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nye lys kan oppstå rimelig fort det. Det skal ikke mer enn en liten kommentar som forandrer inntrykket sitt f.eks. Og hvis det skulle bli flere og flere av disse øyeblikkene så er det jo fort gjort. :(

Men hva er inntrykket ditt av kjemien så langt da?

Synes det er fryktelig vanskelig å vite når jeg ikke har noen idé om kroppsspråket hans når vi snakker. Men 90% av de gangene vi snakker på tlf så har vi i alle fall en veldig god tone (dette er jobbrelatert så litt begrenset hva man sier). Tonen er aldri dårlig, men det hender det tiden er. En god del latter/fleiping men relatert til bestemte situasjoner/ting.

Jeg vet jeg oppfatter han annerledes enn de fleste av kollegaene mine, og det har jeg vel alltid gjort. Men om han faktisk ER annerledes med meg, det vet jeg jo ikke.

og jeg tør ikke ringe han privat (selv om det kunne gitt noen svar).

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fryktelig vanskelig å vite når jeg ikke har noen idé om kroppsspråket hans når vi snakker. Men 90% av de gangene vi snakker på tlf så har vi i alle fall en veldig god tone (dette er jobbrelatert så litt begrenset hva man sier). Tonen er aldri dårlig, men det hender det tiden er. En god del latter/fleiping men relatert til bestemte situasjoner/ting.

Jeg vet jeg oppfatter han annerledes enn de fleste av kollegaene mine, og det har jeg vel alltid gjort. Men om han faktisk ER annerledes med meg, det vet jeg jo ikke.

og jeg tør ikke ringe han privat (selv om det kunne gitt noen svar).

Perhaps..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker rart å ha lite kontakt med en person man vil bli kjent med ;) Det skal jo være flørt. Hvorfor tenke på hverandre i to forksjellige ender?

Om han ikke tar kontakt med meg oftere enn hver fjerde dag tenker jeg lett at han tenker lite på meg og må roe ned interessen min.

Anonymous poster hash: c6312...6c0

Kan jo være enig i det, men det er vel noe som heter "for mye" også. Og jeg tror, uten å vite, at han er mindre interessert enn meg. Så vil helst ikke jage ham bort før vi i det hele tatt har blitt litt bedre kjent.

Håper de neste ukene gir noen svar...

AnonymBruker
Skrevet

Den som intet vAger intet vinner.

nei, men (foreløpig?) våger jeg ikke uansett...

AnonymBruker
Skrevet

nei, men (foreløpig?) våger jeg ikke uansett... Anonymous poster hash: ff7b8...a69

Taper jo heller ingenting da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...