AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Dater en fyr som jeg nesten kan kalle kjæresten min. Vi har sovt hos hverandre hver dag i lang, lang tid og er eksklusive (bare ikke tatt det offisielle "skal vi være kjærester?"-steget) Problemet er humoren. Vi har så absolutt ikke samme humor. I starten var det sjarmerende at vi var så ulike og jeg var fascinert over ting han syns var morsomme og omvendt. Han er typisk sånn som ler seg i hjel av stand up og det jeg kaller "planlagt humor" (sketsjer for eksempel). Jeg har barnslig humor, kan le så jeg griner av ting han bare ser teit på meg for. For eksempel en person som faller på isen-opplegg eller et morsomt bilde på internett. Vi ler nesten aldri sammen, og det savner jeg. Med venninna mi ler vi så vi får magevondt flere ganger til dagen og ser humor i alt. Med "kjæresten" ler jeg kun når jeg ler av meg selv. Vi ler aldri sammen, av de samme tingene. Exene mine har jeg alltid hatt en intern humor med, selv om vi ikke matchet 100% humormessig hadde vi noe vi syns var morsomt sammen. Hva mener du? Er det viktig for deg å le sammen? Anonymous poster hash: 073d0...6a8
Gjest Teta Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Jeg skjønner bekymringen din! Jeg tror det hadde blitt for utfordrende for min del... Latter er en viktig faktor som binder mennesker tettere sammen. Uten "felleslatteren" blir det vanskelig, i alle fall for min del. Men kanskje andre her har erfaring med at det kan fungere likevel?
Lakenskrekk Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har erfaring med at om humoren ikke stemmer så tar det ikke lang tid før det er et såpass stort irritasjonsmoment at forholdet ikke holder. For meg er humor i forholdet veldig viktig. Jeg kunne ikke vært sammen med en som ikke skjønte ironi eller har omtrent samme humor som meg, som hadde sett rart på meg over de tingene jeg ler av osv. 5
Surriball Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Det hadde aldri funket for min del. For meg er det veldig viktig å le sammen, for jeg er meg selv når jeg kan tulle og gjøre teite ting. Og hvis kjæresten ikke hadde ledd av de dårlige/gode vitsene mine, hadde det bare blitt kleint og jeg hadde ikke følt meg vel. Dessuten er han jo så morsom selv, så der utfyller vi hverandre godt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har vært i et forhold hvor vi ikke hadde samme humor i det hele tatt.. Nå var ikke det det eneste som ikke stemte der, men jeg ser i ettertid hvor utrolig hemmende det var å ikke forstå hverandres humor. Jeg følte meg aldri morsom og trodde jeg var en kjedelig person... det går jo også litt på andre språkting og kommunikasjon, det kan i hvert fall fort bli et større problem. Nå er jeg sammen med en jeg har mye mer felles humor med, og det er så annerledes! "Alt" går mye mer flytende da, og begge føler seg bedre fordi vi kan bekrefte hverandre på det området... Tror kanskje ikke man MÅ være helt like, men hvis du føler det er et problem, og at dette kanskje er noe som gjør at dere ikke tar steget over til kjæreste-stadiet, så er det antagelig lurt å følge magefølelsen. Anonymous poster hash: 388f8...163 2
hjertesukka Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Har vært i forhold der den andre parten som regel ikke skjønte at det var spøk engang. Og utav det kom da masse misforståelser som det etter hvert blei vanskelig å rydde opp i. Ikke særlig behagelig.. Og siden vi ikke hadde samme humor, så blei jeg anklaget for å ikke ha humor overhode. Fordi jeg ikke hadde samme som hans. Jeg har heldigvis opplevd et annet forhold der vi var på samme nivå humormessig, det kan ikke beskrives så herlig det var. Men jeg syns nok at jeg ler mest og best sammen med venninner. Så hvis jeg var ts, ville jeg tenkt meg grundig om. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 For meg er det faktisk kriterie nummer en. Funker vi ikke humormessig så er det vel så og si ikke sjans for at jeg faller for han i det hele tatt. Men du har jo tydeligvis klart det, så da har dere vel noe annet som binder dere sammen Anonymous poster hash: 96713...7cf 5
Cata Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 For meg er det svært viktig å kunne le sammen. Det å ikke ha noenlunde felles humor er en av de få tingene jeg tror ville sette en stopper for et forhold allerede før det fikk begynt, for min del. 4
LillaFrosk Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Noe slikt ville ikke fungert for meg, i alle fall.. For meg, så er humor-kjemien noe av det viktigste jeg legger vekt på når det kommer til potensielle kjærester. Om jeg synes han har merkelig humor, og mistenker han tenker det samme om meg.. Så ville det rett og slett ikke gått. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Har dere noen eksempler? På humor som "skjærer seg"? Ikke samme type humor blir litt lite konkret. Anonymous poster hash: 163be...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Har dere noen eksempler? På humor som "skjærer seg"? Ikke samme type humor blir litt lite konkret.Anonymous poster hash: 163be...fb3 Ser du egentlig helt hvordan, en humor kan være ulik en annen? Anonymous poster hash: 596a8...93e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Et godt eksempel er at noen liker å sette kallenavn på andre folk som har en kroppslig lyte. Dette synes jeg ikke er morsomt overhode, unntatt i noen ganske få, sjeldne tilfeller. Han som jeg var sammen med en stund, satte alltid nedverdigende kallenavn på folk uansett. Naboer,kolleger, venner osv. Det kunne være tragiske ting som folk hadde opplevd, kallenavn greidde han å finne! Vil ikke komme med eksempler, for det høres for teit ut til å være sagt av en voksen mann. Dere kan selv tenke dere. Anonymous poster hash: 99786...be8
Gjest Rossin Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 Dårlig (forskjellig) humor kan være turn-off. Altså, om jeg fant ut dama jeg data, så på Torsdag kveld fra Nydalen, Simpson's, eller noe annet sånt piss, så hadde det vært rett ut. Seriøst. Men altså, synes du han er morsom da? Kan du le av ting han gjør eller sier? Hva med omvendt? Jeg føler det er der nøkkelen ligger.
Gjest badeand1 Skrevet 6. juli 2013 #14 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Utrolig viktig med samme humor. Jeg og eksen hadde det og det var rett og slett perfekt. Liker at en fyr får meg til å le og motsatt og det er gøy med interne spøker eller bare å le av de samme tingene. Endret 6. juli 2013 av Mortem 2
Gjest Rossin Skrevet 6. juli 2013 #15 Skrevet 6. juli 2013 Utrolig viktig med samme humor. Jeg og eksen hadde det og det var rett og slett perfekt. Liker at en fyr får meg til å le og motsatt og det er gøy med interne spøker eller bare å le av de samme tingene. Hva skjedde da?
Gjest badeand1 Skrevet 6. juli 2013 #16 Skrevet 6. juli 2013 Hva skjedde da? Grunnen til at det ble slutt mener du? Det er of-topic prat
Testosteron Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Utrolig viktig med samme humor. Jeg og eksen hadde det og det var rett og slett perfekt. Liker at en fyr får meg til å le og motsatt og det er gøy med interne spøker eller bare å le av de samme tingene. Dette er vel hva man kaller personkjemi?
Gjest Rossin Skrevet 6. juli 2013 #18 Skrevet 6. juli 2013 Grunnen til at det ble slutt mener du? Det er of-topic prat Who cares. Lørdag kveld. Sleng det ut!
Gjest badeand1 Skrevet 6. juli 2013 #19 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Who cares. Lørdag kveld. Sleng det ut! Hehe, nei. Du får komme til fjasetråden hvis du er altfor nysgjerrig. End of off-topic. Testosteron: ja er vel det. Endret 6. juli 2013 av Mortem
Gjest Rossin Skrevet 6. juli 2013 #20 Skrevet 6. juli 2013 Hehe, nei. Du får komme til fjasetråden hvis du er altfor nysgjerrig. End of off-topic. Testosteron: ja er vel det. Fuck fjasetråden. Der setter jeg aldri min digitale fot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå